Impact Hub Bucharest anunță finalizarea cu succes a programului de accelerare Hubcelerator pentru cele 28 de start-up-uri participante.
Timp de 10 săptămâni, antreprenorii au participat la programul al cărui obiectiv principal este dezvoltarea unui model de afacere testat în piață cu potențiali clienți. În acest proces, un număr de 13 traineri și consultanți au livrat peste 85 de ore de workshop personalizat pentru nevoile start-up-urilor participante, pornind de la definirea modelului de business, definirea unui prototip și planificare strategică, până la teme suport pentru orice afacere: marketing, vânzări, financiar, relația cu clienții, juridic și altele.
Programul de lucru intens din cadrul acceleratorului a beneficiat și de sprijinul direct a 28 de mentori (antreprenori și manageri cu experiență), atribuit fiecărui participant, însumând 80 de ore de mentorat.
”Aflați la cea de-a treia ediție de accelerrator în cadrul Impact Hub Bucharest ne bucurăm să vedem din ce în ce mai multe inițiative antreprenoriale interesante și un apetit din ce în ce mai mare de a porni pe acest drum. Hubcelerator întră într-o fază mai matură atât prin viteza cu care participanții parcurg etapa de contact cu piața și adaptarea modelului de business cât și prin interesul din ce in ce mai mare al finanțatorilor de a-i asculta și susține. Fiecare idee a trecut prin mai multe forme, datorită feedback-ului primit din foarte multe surse, iar cei care le-au implementat cel mai repede au și reușit sa atragă clienți chiar înainte de finalul programului.” declară Vlad Craioveanu, Managing Director Impact Hub Bucharest
Una dintre etapele importante ale Hubcelerator a fost cea de validare a modelului de afacere în piață. astfel, antreprenorii au participat în total la peste 1400 de interacțiuni directe cu potențiali clienți pentru a obține feedback constructiv și viitoare vânzări. O inovație adusă în validarea prototipurilor propuse de start-up-urile participante a fost crowdfunding-ul ca metodă alternativă de validare și finanțare. Astfel, au fost lansate concomitent 8 campanii de crowdfunding, dintre care Dare to Rug și Soup Loop reușind să își depășeacă obiectivele propuse.
”Ne-am înscris la Hubcelerator fiindcă aveam foarte multe necunoscute, simțeam nevoia de disciplină și de un model pentru a lua decizii bune ca antreprenori. Am intrat în acceleratorul dezvoltat de Impact Hub Bucharest cu un produs, iar în două luni am reușit să construim brandul Dare to Rug: înțelegem piața, avem o identitate cu care am apărut deja pe cele mai importante canale de comunicare și am atras primii clienți prin campania de crowdfunding. , spun Andreea Batros și Flavia Scânteianu ce formează echipa Dare to Rug.
Încheierea programului de accelerare Hubcelerator a fost marcată prin organizarea la Impact Hub Bucharest a evenimentului Hubcelerator Pitch Day, un maraton de 4 ore în cadrul căruia antreprenorii și-au prezentat start-up-urile în fața a peste 100 de persoane: investitori, antreprenori, membri ai comunității Impact Hub Bucharest.
”Mi-a plăcut la Hubcelerator diversitatea participanților. O mulțime de start-up-uri în domenii diverse, de dimensiuni diferite, cu nevoi diferite; dar aproape toate sustenabile. Idei care sunt bine structurate, suficient diferențiate, în piețe dinamice, susținute de oameni entuziaști. Cu siguranță este un drum lung până la afaceri profitabile însă mă bucur să fac parte dintre cei care îi ajută să facă asta.” a declarat Sergiu Neguț, unul dintre investitorii prezenți la Pitch Day
Ediția din acest an a Hubcelerator face parte din direcția strategică a Impact Hub Bucharest de intensificare a eforturilor de susținere a mediului antreprenorial românesc alături de Scaling Program, programul european de scalare a afacerilor cu impact.
”Pentru noi ca Impact Hub Bucharest este important rolul nostru de catalizator al dezvoltării start-up-urilor și ne bucurăm că am avut alături de noi în program o serie de parteneri strategici, antreprenori și manageri care au înțeles că experiența pe care au dobândit-o poate fi extrem de utilă în dezvoltarea unui mediu antreprenorial sănătos și sustenabil.” a adăugat Vlad Craioveanu
Cele 28 de startup-uri participante la Hubcelerator sunt:
• Am o dambla: Amodambla.ro reuneste oamenii care vor sa invete sau sa incerce lucruri noi cu cei care sunt pasionati si vor sa profite de pe urma aptitudinilor lor.
• Apomat: Apomat oferă apă proaspăt purificată prin intermediul unei rețele de automate plasate în campusuri și în întreg orașul.
• Artistiq: Artistiq.ro este un magazin online care vinde obiecte de arta si design create de artiști și designeri români.
• Bookletta: Bookletta este o linie de genți cu un buzunar special transparent care scoate în evidență cartea pe care o citești.
• Carroș: Carros aduce aminte oamenilor ocupati de copilarie prin mancare gustoasa asezonata cu o poveste.
• Centrul de recuperare AVC: Echipa AVC construieste o clinică de prevenire și recuperare a cazurilor de accident vascular cerebral.
• Coffee4 Friends: Coffee 4 Friends aduce cafeaua de calitate mai aproape de tine prin cofee drive-uri plasate în drumul tău.
• Dare to Rug: Dare to Rug este primul brand de design românesc care creeaza covoare de autor.
• AgroDrona: AgroDrona ajuta fermierii mari sa ia decizii educate uitilizand drone high-tech pentru a eficientiza procesele agricole.
• Echoz: Echoz inovează recrutarea prin utilizarea tehnologiei pentru a găsi candidații potriviți prin canale de comunicare încă neexplorate.
• Eleven Store: Eleven Store oferă clienților opțiuni pentru a transforma fotografia în artă pentru acasă.
• Flug: Flug este un serviciu de curierat care conecteaza curierii cu expeditori pentru livrare rapidă.
• Health and Happyness: Produse si preparate ecologice din propria noastra ferma si evenimente in Livada minunata.
• INmotion: INmotion – ofera putere si control oamenilor catre un stil de viata viabil si sanatos prin miscare inteligenta si educatie creativa.
• Kidult: Kidult – acceleratorul de afaceri pe masura copiilor, pe care ii pregatim sa devina adulti rezilienti in secolul 21!
• Legorent: Legorent oferă familiilor seturi LEGO la la prețuri accesibile printr-un abonament lunar.
• Modularis Home: Modularis Home proiectează, produce si livrează clădiri durabile de calitate prin utilizarea de materiale prefabricate pentru a oferi costuri si timpul de livrare dorit de client.
• TrainerTour: O platformă prin care bicicliștii dedicați se pot antrena sau concura împreună chiar și în timpul celor mai aspre ierni.
• ParadoxBox: ParadoxBox creează cutii speciale care transformă chiar cele mai simple daruri într-o experiență deosebită.
• Positive Projects: Positive Projects oferă training și consultanță în domeniul managementului de sustenabilitate în vederea aplicării standardului Global Reporting Initiative G4 de catre companii și ONGuri.
• Soup Loop: Soup Loop este primul bar de supă din București, dedicat hranei sănătoase, ingredientelor de sezon, organice și cu gust unic.
• Stai să-ți povestesc: Stai Să-ți Povestesc livrează programe de training și coaching în arta povestirii pentru companii și persoane care vor să comunice într-un mod autentic și de impact.
• Tonomat: Tonomat aduce democrația în cluburi, petreceri sau la radio printr-o aplicație prin care utilizatorii pot vota muzica oe care o ascultă.
• Traventuras: Traventuras este un serviciu de turism în aer liber, care aduce oamenii mai aproape de natură.