Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

253 de incidente au afectat securitatea si integritatea retelelor de comunicatii timp de minim o ora

Ancom

in 2013

Conform raportului publicat astăzi de ANCOM, 253 de incidente cu impact semnificativ au afectat în anul 2013 securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice. Cele mai multe conexiuni afectate de aceste incidente au fost cele de telefonie mobilă (aproape 10 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (peste 7,5 milioane de conexiuni afectate), serviciile de telefonie fixă (peste 2,3 milioane de conexiuni afectate), internet fix și retransmisia programelor audiovizuale (mai puțin de 1 milion de conexiuni afectate).

Potrivit datelor raportate de furnizori către ANCOM, un incident cu impact semnificativ a afectat în medie aproximativ 80.000 de conexiuni, iar 80% dintre incidente au fost descoperite în momentul producerii lor. Incidentul mediu a durat 5 ore, în timp ce durata totală a incidentelor raportate pe anul 2013 este de 1.218 ore.

Aproape 40% dintre incidente au avut cauze interne furnizorilor de comunicaţii (erori de sistem software sau hardware, erori umane generate de configurarea și operarea greșită a echipamentelor), majoritatea de peste 60% fiind însă determinate de factori externi (întreruperea alimentării cu energie electrică sau secționarea accidentală a fibrei optice, fenomene naturale, furturi de cabluri etc.). Deși erorile de sistem și acțiunea unor terțe părți sunt responsabile pentru cele mai multe incidente raportate la nivelul anului 2013 (75%), incidentele cu cea mai mare durată de rezolvare au fost provocate de fenomene naturale și acțiuni rău-intenționate.

89% dintre incidentele raportate ar fi putut împiedica sau perturba apelurile de urgenţă la numărul 112, dat fiind că cele mai multe dintre incidentele din 2013 au vizat serviciile de telefonie mobilă. Totuși, utilizatorii au putut apela numărul unic pentru apeluri de urgență pentru că apelurile au fost preluate de alte stații de bază din rețea, neafectate de incident sau de un alt furnizor de telefonie mobilă cu acoperire în zonă, astfel încât nu au fost înregistrate probleme în acest domeniu.

Raportul ANCOM a fost realizat pe baza informațiilor raportate de furnizori pentru anul 2013, în urma intrării în vigoare a Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligația de a notifica ANCOM cu privire la existența unui incident cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră. Decizia ANCOM a fost adoptată în urma rapoartelor realizate de Autoritate în anii 2012 și 2013 pe baza unor studii de piață, care au indicat necesitatea unei proceduri naționale de raportare a incidentelor cu impact semnificativ.

Pentru asigurarea calității procesului de raportare și clarificarea unor detalii tehnice privind procedura de identificare și raportare a incidentelor de securitate, ANCOM va elabora pe parcursul acestui an un ghid de raportare a incidentelor de securitate ce afectează securitatea și integritatea rețelelor publice de comunicații electronice și servicii de comunicații electronice destinate publicului.

Bucuresti, 21.07.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.