-
Rezultate – toate cunoscute
Evaluarea cantitativa
– 23 de moderatori actionind in echipe de 2 sau 3 persoane;
– 10 scoli din Bucuresti si Cluj
– 3000 de elevi participanti la dezbateri
– datorita interesului manifestat si rugamintilor profesorilor, s-au tinut prelegeri suplimentare si la clase mai mici (Clasa a 3a) si s-au extins si subiectele, atingandu-se atat dreptul la educatie cat si dreptul la sanatate.O cercetare initiala s–a realizat prin elaborarea a doua seturi de chestionare cu 21 de intrebari; ele au fost aplicate elevilor – participanti la dezbateri in prima si ultima dezbatere tinuta in fiecare din cele 10 licee– 418 elevi si unui lot martor asupra carora nu s-a intervenit compus tot din 418 elevi. Chestionarele au testat nivelul teoretic de cunostinte de drepturile omului acumulate. Rezultate analizei releva ca gradul de cunoastere a drepturilor omului a crescut cu pana la 40%, in urma dezbaterilor din licee, rezultatele cele mai semnificative referindu-se la faptul ca:
o 90% din elevi stiu unde sa caute informatii despre drepturile omului, fata de numai 45% initial;
o gradul de informare a crescut, fiind autoapreciat cu bun si foarte bun, comparativ cu slab sau moderat, inainte proiectului;
o a crescut cu 30% gradul de constientizare a importantei drepturilor omului;
o a scazut cu 30% rata de raspunsuri nu stiu la intrebarile din chestionar;Evaluarea calitativa
Evaluarea schimbarii atitudinale si de comportament atat la nivelul liceenilor cat si al studentilor-moderatori;
In ceea ce priveste schimbarea de comportament, aceasta este relevata atat de date statistice, cat si de feed-back-ul primit de la participantii la dezbateri (moderatori si elevi).
Astfel, s-a observat schimbarea mentalitatii prin adoptarea de atitudini proactive specifice, observandu-se modificarea intentiei comportamentale declarate in cazul unei posibile incalcari a unui drept:
– a crescut cu 19% numarul celor care ar apela la un avocat
– a crescut cu 8% numarul celor care ar apela la Avocatul Poporului
– a scazut cu 4% numarul celor care ar cauta informatii despre subiect
Astfel, s-a observat schimbarea mentalitatii prin adoptarea de atitudini proactive specifice, observandu-se modificarea intentiei comportamentale declarate in cazul unei posibile incalcari a unui drept:
– a crescut cu 19% numarul celor care ar apela la un avocat
– a crescut cu 8% numarul celor care ar apela la Avocatul Poporului
– a scazut cu 4% numarul celor care ar cauta informatii despre subiect
Schimbarea de atitudine, poate fi surprinsa si in mesajele primite de la elevi, care au completat chestionare de evaluare trimise de noi pentru analiza impactului proiectului si identificarea unor posibile cai de a-l continua.
In primul rand, problematica drepturilor omului a devenit pentru elevi o chestiune mult mai „pamanteana” si de relevanta personala.
„am inceput sa analizez intamplarile din viata mea sau a altora din perspectiva drepturilor omului” – Morar Alina – 16 ani Liceul Lucian Blaga – Cluj-Napoca
„… acum ma exprim fara teama deoarece imi cunosc drepturile. Ma pot apara mai bine si pot aduce argumente plauzibile” – Toncu Daniela – 17 ani
„mi s-a parut surprinzator cate lucruri poti sa faci cu aceste drepturi de care nu stiam pana acum” – Stefan Valeriu Adrian – 18 ani, Liceul Energetic
In al doilea rand, tinerii au devenit mai increzatori in fortele proprii si mai curajosi in a-si expune si sustine parerile, dezbaterile actionand ca un catalist pentru crearea curajului civic si pentru iesirea din apatie:
„spiritul civic este important si daca vrem sa schimbam ceva totul trebuie sa inceapa de la fiecare individ in parte Mereu ceva nu merge dar <Eu voi face ceva!…>” – Cimpoca Natalia – 16 ani
„nu cred ca aveam atata curaj inainte. Curaj pentru a-mi apara drepturile si a raspunde la atitudinile persoanelor care-mi fac rau” – Marin Andreea – 17 ani, GC
„Ar trebui sa organizam diverse adunari, sa strangem reportaje, sa infiintam organizatii, etc…” – Silisteanu Simona Georgiana Nicolae Iorga
„Nu m-am asteptat sa se schimbe ceva peste noapte. Cred ca orice schimbare are nevoie de timp insa pana acum pot spune ca relatia mea cu parintii s-a schimbat in bine in urma dezbaterilor” – Marcean Monica Simona – 17 ani Liceul Lucian Blaga – Cluj-Napoca
„Acum noi putem sa-i informam pe cei care nu-si cunosc drepturile.” – Calarasu Oana – 18 ani, Liceul Costin Nenitescu, Bucuresti
Impactul campaniei media
Indicatorii de audienta au crescut cu pana la 400% fata de editiile precedente ale Forumurilor difuzate de MTV.
Cotele de piata (Shr%) au variat intre 1.8 si pana la 7.5, numarul mediu de tineri pe minut ce au vizionat emisiunile au variat, de asemenea, intre 6.000 si 19.000 de persoane.
In total emisiunile impreuna cu spoturile sociale au atins circa 75% din publicul tinta vizat.
Pentru informatii suplimentare: Ioana Davidescu, Manager Relatii Publice, Centrul de Resurse Juridice, idavidescu@crj.ro
Campanie_fisier_suplimentar_PDF
{mosloadposition user10}
Articole recomandate:
Strategii de succes: 5 campanii creative de marketing ale Sezamo
Cum transformi o conferință de business într-o experiență imersivă de brand
Asociația ANAIS - Unele măști rămân
Case study: Nu ești singur, vom găsi drumul împreună!
“Scrisori pe frunze” pentru Liv.52 de la Himalaya
Ce isi doresc copiii din centre de plasament si cum a ilustrat Gabi Toma dorintele lor
Case study: Comunicare pentru schimbare - Patrula de Reciclare
Case study campania vALLuntar realizata de Editura ALL