Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

  • Realizare
Caravana dezbaterilor din licee

In primul rind, am procedat la selectia si instruirea moderatorilor. Dezbaterile in licee s-au tinut dupa un plan de dezbatere creat de moderatori inaintea fiecarei intalniri si corectat, modificat, imbunatatit de echipa CRJ. La finalul fiecarei dezbateri moderatorii au completat formulare de evaluare ale intalnirii. Pana la finalul proiectului 23 de moderatori, in echipe de doua sau trei persoane au condus cate 10 dezbateri in 10 licee din Bucuresti si Cluj. In total, aproximativ 3000 de elevi au participat la studii de caz, jocuri de rol si si-au spus parerea despre subiectele aduse in discutie. S-au abordat in principal cinci drepturi: libertatea de exprimare, accesul la informatii, dreptul la viata privata, libertatea de gandire, constiinta si religie, si libertatea de intrunire si asociere. La finalul dezbaterilor fiecare echipa a elaborat un ghid de instruire, cele 10 ghiduri fiind apoi integrate intr-unul final de echipa CRJ, si pus la dispozitia celor interesati. Celor participanti li s-au daruit sepci, tricouri, pixuri si caiete cu emblemele campaniei.

Instruirea jurnalistilor

Un total de 80 de tineri jurnalisti au participat la doua sesiuni de instruire privind drepturile omului in Bucuresti si Cluj.

Campania media si activitati de promovare

Impreuna cu agentia de publicitate Wellcare s-au creat si testat concepte creative ale celor sapte spoturi care au fost mai tarziu realizate cu ajutorul casei de productie Rollin, la filmare s-au folosit tineri normali nu actori profesionisti.

Spoturile rezultate se adreseaza tinerilor, facand apel nu la autoritate ci la puterea exemplului. De aceea, ele ii prezinta pe liceeni in ipostaze in care se regasesc intotdeauna cu mare placere: cantand si dansand, dandu-se cu rolele, discutand cu prietenii in curtea scolii sau plimbandu-se prin parc cu prietenii. Genul de filmare este unul cu care liceenii sunt obisnuiti din videoclipuri.

Difuzarea spoturilor, dezvoltarea si difuzarea emisiunilor tip dezbatere
Dupa negocieri cu mai multe canale TV ne-am oprit la televiziunea cu cea mai mare afinitate cu publicul nostru – MTV Romania, si la un format de emisiune foarte potrivit mesajelor campaniei, si cu foarte mare succes in strainatate – MTV Forum. Emisiunea are o durata de doua ore, timp in care personalitati ale vietii publice, trupe de muzica si vedete, activisti din mediul neguvernamental, psihologi, avocati, jurnalisti, profesori si chiar parinti raspund intrebarilor tinerilor aflati in public. 

  • Durata
    Decembrie 2003 – Noiembrie 2004
  • Buget – total si pe categorii
154.000 Euro
Finantator:
Uniunea Europeana prin programul PHARE Societatea Civila 2001 Componenta 3: Educatie Civica. Mass Media Independenta
si
Centrul de Resurse Juridice
By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.