Povestea KFC în România este conturată de o serie de evenimente importante în istoria locală a brandului:
- 1997 – primul KFC din România – în Piața Romană din București
- 2005 – primul restaurant din afara Bucureștiului – KFC Tomis Mall în Constanța
- 2009 – primul restaurant KFC Drive Thru din România – la Sibiu
- Sosul Glenn – sosul cu usturoi, produs specific local, este vândut în peste 10 milioane de unități anual. În 2018, sosul este introdus în marile magazine de retail din România
- Crispy Strips și Hot Wings se află în topul alegerilor consumatorilor
- KFC a introdus kioskuri digitale în 62 de restaurante la nivel național
- KFC a produs 5 seriale marcă proprie
- În prezent – 94 de restaurante de tip Drive Thru, stradale și food court, în 37 de orașe ale țării și peste 3.500 de angajați
KFC, cel mai mare lanț de restaurante fast-food din România, este operat în sistem de franciză de US Food Network S.A., companie deținută de Sphera Franchise Group. Brandul s-a remarcat rapid în rândul consumatorilor autohtoni datorită puiului iconic, preparat după rețeta originală a Colonelului Sanders, și a experiențelor #pebune pe care le oferă: fie că vorbim despre varietate și inovație la nivel de produse și servicii, investiții, digitalizare sau entertainment, KFC s-a reinventat constant de-a lungul celor 25 de ani de activitate.
„Celebrarea celor 25 de ani de prezență a KFC pe piața locală mă bucură și onorează, în primul rând pentru că am reușit să ducem mai departe un pariu important de business făcut în anul 1997, atunci când peisajul industriei fast-food din România era complet diferit, dar nu lipsit de provocări. Vorbim de un brand cu o tradiție internațională de peste 75 de ani, care a reușit să penetreze piața locală într-un moment de evoluție a societății românești post-revoluție și să ajungă în topul preferințelor de consum ale românilor, promovând valori precum autenticitate, calitate și excelență. Succesul de astăzi al businessului se datorează fanilor KFC și, în egală măsură, celor peste 3.500 de angajați care conturează zi de zi o poveste #pebune, nu doar despre produse renumite și experiențe inedite, ci și despre oameni asumați și dedicați. De aceea am plănuit o serie de evenimente și activități dedicate, începând cu 14 Aprilie, pentru colegii noștri”, a declarat Marian Gogu, Director General, KFC România.
Expansiune. Momentul lansării a fost marcat de inaugurarea primului restaurant din România – KFC Piața Romană, în aprilie 1997. În 2005, s-a deschis prima unitate din afara Bucureștiului, la Constanța, iar în 2009 a fost inaugurată prima locație de tip Drive Thru, la Sibiu. Pe parcursul celor 25 de ani, brandul și-a extins lanțul de restaurante la nivel naţional, ajungând în prezent la 94 de unități – cea mai recentă locație fiind deschisă în incinta Colosseum Mall din București – iar până la finalul acestui an, se preconizează atingerea numărului de 100 de unități.
Investiții. În 2021, au fost înregistrate vânzări consolidate de peste 1 miliard RON la nivelul Sphera Franchise Group, iar cea mai mare contribuție la vânzările totale a avut-o KFC, cu 735 milioane lei. Anul trecut, au fost deschise 6 locații KFC în România, iar brandul estimează vânzări în restaurante în valoare totală de peste 950 milioane lei, cu 29% mai mari comparativ cu nivelul din 2021. Investițiile din acest an se ridică la peste 11 milioane de euro, bani care vor fi folosiți pentru deschiderea de noi restaurante (8.1 mil. euro) și remodelarea celor existente (3.5 mil. euro). Conform planului de dezvoltare agreat cu francizorul Yum!, anul acesta, sunt planificate a fi inaugurate un total de 9 restaurante KFC în România.
Echipa KFC. În 1997, KFC a început activitatea cu o echipă formată din aproximativ 50 de persoane, iar în prezent compania numără peste 3.500 de colegi la nivel național, unii dintre aceștia fiind angajați încă de la început.
Digitalizare. Investițiile în digitalizare și tehnologie reprezintă o miză importantă în dezvoltarea KFC și totodată o promisiune făcută consumatorilor, cu scopul de a faciliza și a îmbunătăți în permanență interacțiunea cu brandul: call center dedicat, serviciu de livrări, iar din septembrie 2020, KFC România a lansat platforma proprie de e-commerce – delivery.kfc.ro. Astfel, clienții au la dispoziție trei variante pentru a-și comanda produsele KFC preferate: site-ul propriu – delivery.kfc.ro, serviciul de call center și platformele partenere de comenzi online, atât în București, cât și în țară. Tot în 2020, au fost introduse în restaurante kiosk-uri digitale de comandă și variante touchless (care nu necesită atingerea ecranului). În medie, 9 din 10 comenzi sunt realizate, în restaurante, prin intermediul kioskurilor, astfel că, în prezent, există 206 fețe de kioskuri, dintre care 15 touchless, în 62 de unități din toată țara.
La finalul anului trecut, brandul a făcut un nou pas important în direcția digitalizării, odată cu lansarea serviciului KFC Click&Collect, care le permite consumatorilor să plaseze o comandă în avans, iar ulterior să o preia din cel mai apropiat restaurant.
Sustenabilitate. KFC se implică în diverse proiecte menite să susțină economia locală (colaborarea cu furnizori locali), să ajute la combaterea risipei alimentare (programul de donare de mâncare Harvest) sau să susțină educația (programul “Vreau în clasa a 9-a”). În prezent, la KFC, toate ambalajele pe bază de hârtie și carton sunt obținute din celuloză provenită din păduri gestionate în mod responsabil și/sau din surse reciclate, în timp ce se reciclează o cantitate tot mai mare de plastic, carton și ulei uzat produse în unitățile de pe teritoriul țării. În 2019, paiele din plastic au fost înlocuite cu paie din hârtie produse din păduri administrate în mod sustenabil, în toate restaurantele KFC, iar în 2021 au fost înlocuite paletinele de amestecat (cafea / ceai) și tacâmurile din plastic cu ustensile din lemn.
Entertainment. Obiceiurile de consum s-au schimbat constant pe parcursul ultimilor ani, piața a devenit suprasaturată, iar așteptările clienților au devenit din ce în ce mai mari, astfel că brandul a ales să se diferențieze în categoria sa, la nivel de comunicare, printr-o inovație din zona de divertisment: lansarea unui concept-platformă pentru canalele sale de Social Media, KFC Social Entertainment Channel (SEC). De-a lungul celor 4 ani, sub umbrela SEC, au fost lansate 6 producții de brand: SOCIALME, FRIENDZONE, Testul Dragostei, RANDOM, The CROPPERS și AltKFC. Cea mai recentă producție – AltKFC – a vorbit deschis și transparent despre atributele produselor KFC, proaspăt pregătite în fiecare zi în restaurantele din toată țara. De asemenea, începând din 2019, KFC a ales să susțină comunitatea de gaming din România printr-o serie de acțiuni și evenimente dedicate: KFC Arena powered by Nexus (o competiție națională de Counter Strike – Global Offensive pentru non-profesioniștii din România), KFC Arena Wingman și nu numai.
Oferte și produse. Pentru a celebra acest moment important alături de fani, la 25 de ani de KFC, brandul oferă 25% reducere pentru o serie de produse din meniu, în intervalul 14-27 aprilie 2022.
Campanii de comunicare. Cei 25 de ani de activitate pe plan local sunt marcați la nivel de comunicare printr-o campanie dedicată fanilor asumați – Pofta este pentru cei care știu ce vor – care se va vedea atât la TV, cât și în mediul online, inclusiv pe paginile de Social Media ale brandului: Facebook, Instagram, YouTube și TikTok.
Dincolo de activitatea principală de business – prepararea puiului #pebune – KFC a dovedit în 25 de ani că este un brand performant care investește constant în inovații, în expansiunea portofoliului la nivel național, în dezvoltarea de servicii și oferte de cea mai bună calitate, poziționându-se ca un brand puternic și îndrăgit de cosnumatori, dar și ca un business sustenabil în care investitorii și partenerii pot avea încredere.