Campanie de Promovare a Drepturilor Omului
www.gandestedrept.ro
Lipsa unei formari educative adecvate pentru drepturile omului se resimte acut in societatea romaneasca, rezultatele fiind dintre cele mai grave, si mergand de la neimplicarea tinerilor in ceea ce se intampla in microuniversul lor scolar pana la neimplicarea in viata publica, in cea politica, lipsa de participare in alegeri, sau chiar optiunea pentru forme de extremism.
Grupul tinta al campaniei este compus din tinerii cu varste intre 15 si 22 de ani. De obicei ei cauta succesul financiar facil obtinut cu minimum de efort, dar, paradoxal, au si un acut simt al dreptatii si echitatii sociale, sesizand usor nedreptatea. Au timpul, energia, si uneori determinarea de a urmari o cauza pana la capat. Majoritatea nu stiu exact care le sunt drepturile. Le intuiesc, bazandu-se pe bunul lor simt, pe simtul ca li se face o nedreptate.
Grupul tinta al campaniei este compus din tinerii cu varste intre 15 si 22 de ani. De obicei ei cauta succesul financiar facil obtinut cu minimum de efort, dar, paradoxal, au si un acut simt al dreptatii si echitatii sociale, sesizand usor nedreptatea. Au timpul, energia, si uneori determinarea de a urmari o cauza pana la capat. Majoritatea nu stiu exact care le sunt drepturile. Le intuiesc, bazandu-se pe bunul lor simt, pe simtul ca li se face o nedreptate.
Unii cred ca drepturile omului sunt „un moft”, o tema pe care sa „filozofezi”, fara vreo legatura directa cu viata de zi cu zi. In realitate vad cum libertatile elementare ale individului sunt calcate zilnic in picioare. Ei nu stiu si nimeni nu le-a explicat cum incalcari ale drepturilor omului stau la originea a numeroase probleme ale societatii – violenta, inechitatea sociala, discriminarea, coruptia, etc.
Principalul scop al proiectului este acela de a schimba o stare de necunoastere si apatie intr-una de cunoastere si actiune; de ai face pe tineri sa constientizeze ca si ei, ca toti oamenii au drepturi; sa le cunoasca, sa le afirme si sa le sustina curajos atunci cand sunt incalcate; sa inteleaga ca respectul pentru ceilalti inseamna respectul pentru sine; sa inteleaga ca drepturile presupun obligatii si ca problema respectarii drepturilor omului intr-o societate tine de realizarea unui echilibru intre exercitarea drepturilor proprii si ale celor din jur.
-
Obiective
1. Incurajarea implicarii mass-media in promovarea drepturilor omului prin cresterea abilitatii jurnalistilor de a recunoaste si raporta incalcari ale drepturilor omului;
2. Constientizarea de catre tineri a drepturilor esentiale pentru formarea atitudinii civice si comportamentelor democratice; - Public-tinta
Adolescentii, elevi de liceu, cu varste cuprinse intre 15-18 ani
Mass-media, Jurnalisti de presa scrisa si audio-vizual
Articole recomandate:
Strategii de succes: 5 campanii creative de marketing ale Sezamo
Cum transformi o conferință de business într-o experiență imersivă de brand
Asociația ANAIS - Unele măști rămân
Case study: Nu ești singur, vom găsi drumul împreună!
“Scrisori pe frunze” pentru Liv.52 de la Himalaya
Ce isi doresc copiii din centre de plasament si cum a ilustrat Gabi Toma dorintele lor
Case study: Comunicare pentru schimbare - Patrula de Reciclare
Case study campania vALLuntar realizata de Editura ALL