Un clasic actualizat: noua OCTAVIA a fost revigorată cu un design mai emoțional și tehnologii inovatoare
În premieră: display-ul head-up, tehnologia shift-by-wire și scaunele Ergo benefice spatelui
Sisteme de propulsie: hibrid plug-in, micro-hibrid, plus clasicele motoare pe benzină și diesel
Exteriorul: dimensiuni mai mari și design mai emoțional și mai spectaculos
Interiorul: design nou și planșă de bord pe mai multe niveluri
Mladá Boleslav – Și mai bună, și mai spațioasă, și mai sigură, și mai conectată, și mai emoțională ca niciodată: odată cu lansarea celei de-a patra generații a modelului cu cele mai mari vânzări din istoria mărcii, ŠKODA a atins o nouă dimensiune. Noua ooo a devenit acum mai lung și mai lat decât predecesorul și are un portbagaj chiar și mai mare, plus un caracter și mai emoțional, grație noului limbaj de design ŠKODA.
Noul concept al interiorului combină spațiul extraordinar cu funcționalitatea excelentă, la care sunt adăugate și materialele de calitate superioară și mai multe noi detalii ingenioase. Dotările inovatoare de conectivitate și noile sisteme de asistență oferă acum niveluri chiar și mai înalte de confort și siguranță.
Bernhard Maier, Președintele Consiliului de Administrație ŠKODA, a declarat: ”OCTAVIA este de importanță imensă pentru ŠKODA. De aceea, am înnoit acum complet acest model. Rezultatul: cea mai bună ŠKODA din toate timpurile. Este un automobil chiar și mai spațios, mai practic și mai sigur ca niciodată.
Prezentând noua generație, acum, la a 60-a aniversare a modelului, am făcut un mare pas înainte. OCTAVIA a contribuit în manieră decisivă la evoluția pozitivă a companiei și a mărcii din ultimele 6 decenii. Sunt încrezător că noua generație își va juca mai departe cu brio acest rol de motor al dezvoltării noastre.”
A patra generaţie a modelului OCTAVIA modern, lansat în 1996, va consolida în continuare poziția centrală a acestui model în cadrul gamei mărcii. Produsă în peste 7 milioane de exemplare produse, OCTAVIA este de mulți ani un model foarte apreciat atât în țara de proveniență, Republica Cehă, cât și pe multe alte piețe de pe glob. Motivele sunt evidente: modelul are un design modern și tehnologie modernă, este eficient, foarte practic și de calitate superioară. Totodată, mașina oferă spațiu extrem de generos și un excelent raport valoare/preț.
Mai mare și mai atractivă
OCTAVIA a crescut acum și mai mult, grație noilor sale proporții și este acum și mai atractivă decât modelul anterior, datorită celor mai noi dezvoltări ale limbajului de design ŠKODA. La o lungime de 4.689 mm, limuzina este cu 19 mm mai lungă decât generația precedentă, iar versiunea COMBI cu 22 mm mai lungă. Lățimea a crescut cu 15 mm. Capacitatea portbagajului COMBI, care este cea mai mare din segmentul acesta de automobile, a crescut cu 30 l, la 640 l.
Limuzina oferă o capacitate a portbagajului de 600 l, ceea ce înseamnă un plus de 10 l față de generația trecută. Noua mască frontală a mașinii și noile faruri atractive atrag atenția imediat și în dotarea standard includ tehnologie LED pentru luminile de întâlnire, de drum și luminile de zi. Luminile de poziție, cele de frână și proiectoarele de ceață dispun, de asemenea, de LED-uri.
Barele de plafon cu un design nou, aplatizat, pun și mai bine în valoare silueta modelului OCTAVIA COMBI, pe când limuzina aproape că pare a fi un coupe, după forma profilului său. Jantele din aliaj de până la 19 inchi conferă tuturor versiunilor o alură plină de forță. În gama de culori exterioare au fost introduse trei noi opțiuni: Negru Crystal, Albastru Lava și Albastru Titan. Pachetul Dynamic este o dotare opţională, la fel ca ramele cromate de la geamuri și barele eloxate pe plafon.
Interior nou, cu planșă de bord pe mai multe niveluri
Conceptul nou de design interior oferă un volan cu design nou, cu două spițe, ce poate fi echipat opțional cu încălzire și poate fi comandat și în versiune multifuncțională. Volanul multifuncțional are comenzile noi, permițând șoferilor să folosească 14 funcții diferite fără să-și ia mâinile de pe volan. La bordul care, de asemenea, are design nou, se observă structura modulară, aranjată pe mai multe niveluri, precum și display-ul central montat fără suport în spate.
Consola centrală este elegantă, aerisită și rafinată cu detalii cromate, la fel ca panourile ușilor și mânerele ușilor. Materiale maleabile noi conferă interiorului un aspect premium, iar iluminarea ambientală cu LED adaugă tușe speciale de design pentru portierele din față și pentru bord, iluminându-le indirect. Șoferul poate selecta din până la 30 de nuanțe RGB și poate chiar alege o culoare pentru bord și ușile frontale și alta pentru zona picioarelor. De asemenea, el poate alege scenarii coordonate de iluminare.
Display-ul head-up și scaunele Ergo
Opțional, puteți echipa mașina cu scaunele Ergo ce sunt deosebit de confortabile pentru spate. Printre altele, acestea oferă funcție de masaj și sunt oferite în premieră pentru ŠKODA. În versiunea de top, aceste scaune pot fi, de asemenea, ventilate și sunt distinse cu certificatul Campaniei Germane pentru un Spate mai Sănătos. Display-ul head-up opțional este o altă premieră în gama ŠKODA și proiectează direct pe parbrizul (opțional încălzit) informații importante ca de exemplu viteza, instrucțiunile de navigație, indicatoarele de circulație detectate și sistemele de asistență activate.
Sistemul climatizare Climatronic cu reglaje pe trei zone este oferit pentru prima dată în gama de dotări disponibile pentru OCTAVIA. Folosind sistemul opțional de acces fără cheie (KESSY), acum puteți deschide de la început oricare dintre cele patru uși ale mașinii. Dotarea standard mai include și geamurile laterale electrice și frâna de parcare electromecanică. ŠKODA OCTAVIA este disponibilă și cu geamurile laterale din față cu izolare acustică adițională, pentru a reduce și mai mult zgomotul din cabina pasagerilor.
DSG cu tehnologie shift-by-wire și farurile Matrix full-LED
Noua OCTAVIA este prima ŠKODA ce face uz de tehnologia shift-by-wire pentru operarea transmisiei DSG. Aceasta transmite electronic selecțiile șoferului către cutia de viteze. În locul familiarului levier DSG, acum se găsește un nou modul de comandă poziționat în consola centrală, cu un mic comutator pentru selectarea modurilor, plus butonul P pentru parcare.
Farurile full-LED Matrix sunt oferite opțional și permit șoferului să țină în permanență luminile de drum activate, fără a-i deranja pe ceilalți participanți la trafic. Blocurile optice spate full-LED au integrate elemente cristaline de design și sunt, alături de luminile de semnalizare dinamice și funcţia animată Coming Home/Leaving Home, alte dotări opționale atractive.
Sistemele de siguranță, precum asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul la virare, asistentul de avertizare la ieșirea din mașină și funcția locală de avertizare pentru trafic sunt, de asemenea, noi pentru ŠKODA. Printre alte funcții se numără Area View, Side Assist și tempomatul predictiv, care, împreună cu versiunea actualizată a funcției de identificare a indicatoarelor de circulație și sistemul Lane Assist adaptiv, precum și cu asistentul pentru ambuteiaje și Emergency Assist, compun pachetul sistemului Travel Assist.
În baza sistemului Hands-on-Detect, acest sistem, de asemenea, verifică dacă șoferul atinge în permanență volanul. În cazul unei coliziuni, ocupanții sunt protejați de cele până la 9 airbag-uri, inclusiv un airbag pentru genunchii șoferului și airbag-uri laterale pentru locurile spate.
Sisteme alternative de propulsie noi și motoare eficiente cu ardere internă
OCTAVIA este acum mai eficientă și mai atentă cu mediul ca niciodată, oferind totodată cea mai mare varietate de sisteme de propulsie din istoria modelului. Pentru prima dată, gama include și un hibrid plugin, adică OCTAVIA iV, precum și modelul OCTAVIA RS iV (detalii la pagina 18). Motorul pe benzină 1,4 TSI și motorul electric generează împreună 150 kW (204 CP) pentru a propulsa OCTAVIA iV.
Având o capacitate de 37 Ah și furnizând 13 kWh, bateria litiu-ion de înaltă tensiune permite o autonomie electrică de până la 60 km, conform ciclului WLTP. O parte dintre motoarele pe benzină, ce au fost acum optimizate, sunt echipate cu tehnologia inovatoare micro-hibridă, iar motoarele diesel sunt oferite în versiunea EVO de ultimă oră și au emisii de oxizi de azot cu până la 80% mai mici. Această gamă largă de motorizări oferă puteri între 81 kW (110 CP) și 150 kW (204 CP).
Versiunile e-TEC echipate cu cea mai nouă generație de motoare pe benzină EVO 1,0 TSI sau 1,5 TSI dispun de tehnologie micro-hibridă când sunt echipate cu transmisia automată DSG. Folosind un motor electric de 48-V care are rol de demaror și de alternator și este antrenat de o curea, precum și o baterie litiu-ion de 48-V, sistemul recuperează energie la frânare și susține motorul cu ardere internă, oferindu-i cuplu electric adițional și permițând rularea liberă cu motorul termic complet oprit.
Motoarele diesel 2,0 TDI EVO fac uz de un nou tip de tratare a gazelor cu dublu dozaj, la care soluția AdBlue® este injectată țintit în fața celor două convertoare catalitice, aranjate consecutiv, unul după celălalt. Controlul dinamic al șasiului inclusiv funcţia de selectare a modului de condus (Driving Mode Select) este o dotare opțională permite acum modificarea cursivă a diferiților parametri, precum setările suspensiilor, amortizoarelor și direcției, sau modului de funcționare a transmisiei automate DSG.
Sisteme de infotainment de ultimă oră și afișajul Virtual Cockpit avansat
OCTAVIA oferă spre alegere patru sisteme de infotainment din cea mai nouă generație. Acestea au ecrane cu diametrul între 8,25 și 10 inchi. Anumite sisteme pot fi chiar controlate prin gesturi sau comandă vocală, cu ajutorul asistentului digital Laura.
Sistemul de navigație cel mai avansat se numește Columbus și poate, în premieră, afișa hărțile navigației la zoom diferit față de afișajul Virtual Cockpit de 10,25 inchi, afișaj ce a fost, de asemenea, îmbunătățit, fiind acum și mai ușor de folosit. Această nouă funcție de zoom poate fi ajustată cu ajutorul unui așa-numit Touch Slider ce poate fi, de asemenea, folosit pentru reglarea volumului.
OCTAVIA este în permanenţă on-line, datorită eSIM-ului integrat, permițând astfel și accesul permanent la cele mai noi servicii on-line mobile ŠKODA Connect. Printre aceste servicii se numără și eCall, care este o funcție obligatorie în UE, precum și accesul de la distanță la automobil și aplicații de infotainment susținute și prin date on-line.
Mașina poate fi echipată cu până la cinci port-uri USB: două în consola centrală faţă, pentru încărcarea și conectarea dispozitivelor multimedia și a stick-urilor USB și încă trei, dintre care unul poate fi integrat în consola de deasupra oglinzii retrovizoare interioare și permite doar încărcarea. De asemenea, smartphone-urile pot fi încărcate inductiv, cu dispozitivul opțional Phone Box. Interiorul optimizat acustic și noul sistem opțional de sunet Canton asigură sunetul perfect al muzicii.
Dotări și funcții inovatoare Simply Clever
Pentru motoarele diesel, în gama de soluții Simply Clever specifice mărcii a fost inclus acum și un nou sistem practic pentru completarea solției AdBlue®. Astfel, acum șoferii pot folosi și dispozitivele de umplere de la stații ce sunt de fapt destinate prin echipare camioanelor. Pasagerii din spate pot folosi noile buzunare pentru smartphone-uri, ce sunt integrate în spătarele scaunelor frontale și sunt lansate acum în premieră pentru ŠKODA.
Pachetul pentru dormit destinat locurilor din spate este acum, de asemenea, introdus ca dotare opțională pentru OCTAVIA COMBI. De asemenea, acum pot fi comandate noile parasolare retractabile pentru geamurile laterale din spate, iar buzunarul multifuncțional de sub sistemul de acoperire a portbagajului este oferit atât pentru limuzină, cât și pentru COMBI.
Versiunea break poate fi, de asemenea, echipată cu un sistem de acoperire a portbagajului cu retractare automată. Compartimentul de depozitare din portierele din faţă poate găzdui acum o perie în locul umbrelei cu care marca ne-a obișnuit deja. iar pâlnia integrată în capacul rezervorului pentru lichidul de spălare a parbrizului este o premieră adițională pentru OCTAVIA.
* Valorile menționate sunt încă provizorii și ar putea fi eventual revizuite.
Exteriorul: proporții optimizate și spațiu chiar și mai generos
A patra generație OCTAVIA este acum și mai mare, fiind un real maestru al spațiului
Suprafețele clare și elementele sculpturale sunt combinate cu caracteristici aerodinamice excelente
Faruri și blocuri optice spate cu tehnologie LED, plus jante din aliaj de până la 19 inchi
A patra generație a modelului ŠKODA OCTAVIA este mai mare, datorită noilor sale proporții, iar noul limbaj de design ŠKODA accentuează și mai pregnant caracterul emoțional și dinamic al acestui model de succes. Noua mască frontală, farurile mai înguste și barele de plafon cu un design nou, aplatizat, pun și mai bine în valoare silueta modelului OCTAVIA COMBI, iar limuzina aproape că pare a fi un coupe, privind forma profilului său. Per ansamblu, noua ŠKODA OCTAVIA radiază încredere în sine și calitate.
Oliver Stefani, directorul ŠKODA AUTO Design a declarat: ”La noua OCTAVIA am pus accent pe elementele emoționale și sculpturale specifice limbajului de design actual al mărcii ŠKODA, dar am dat o atenție deosebită și proporțiilor elegante și dinamice, augmentând totodată spațiul interior, ce a fost și înainte deja extrem de generos. Silueta alungită și jantele mari, cu dimensiuni de până la 19 inchi, conferă întregului design o forță aparte.”
Având o lungime de 4.689 mm, noua ŠKODA OCTAVIA COMBI este acum cu 22 mm mai lungă decât predecesorul. Limuzina a crescut cu 19 mm, având, de asemenea, lungimea de 4.689 mm. Ambele variante sunt mai late cu 15 mm, având lățimea de 1.829 mm. Ampatamentul este de 2.686 mm. Lățimea și lungimea mărite contribuie, de asemenea, la alura impunătoare a mașinii.
Interiorul de dimensiuni deja impresionante a devenit și mai generos, ŠKODA fiind în general un adevărat maestru al spațiului. Spațiul de la nivelul genunchilor a crescut pentru locurile din spate cu 5 mm, la 78 mm, deși era deja foarte mare. Capacitatea portbagajului COMBI, care este cea mai mare din segmentul acesta de automobile, a crescut cu 30 l, la 640 l. Limuzina oferă o capacitate a portbagajului de 600 l, ceea ce înseamnă un plus de 10 l față de generația trecută.
Limbajul nou de design al mărcii ŠKODA se remarcă prin elemente sculpturale și suprafețe clare
Noua mască frontală a mașinii și noile faruri atractive atrag atenția imediat și dispun în dotarea standard inclusiv de tehnologie LED pentru luminile de întâlnire, de drum și luminile de zi. Luminile de poziție, cele de frână și proiectoarele de ceață dispun, de asemenea, de LED-uri.
Barele de plafon cu un design nou, aplatizat, pun și mai bine în valoare silueta modelului OCTAVIA COMBI, pe când limuzina aproape că pare a fi un coupe, după forma profilului său. Limbajul actual de design al mărcii ŠKODA se caracterizează prin elemente de design sculpturale, linii precise și moderne, suprafețele clare, ce conferă toate automobilului un look dinamic, de mașină premium.
Caracteristici aerodinamice excelente, emisii de CO₂ reduse și consum mic de combustibil
Noul design accentuează prezența vizuală a modelului ŠKODA OCTAVIA și permite caracteristici aerodinamice excelente. La un coeficient aerodinamic (cd) începând de la 0,24 la versiunea limuzină și 0,26 pentru COMBI, OCTAVIA este una dintre cele mai aerodinamice mașini din lume în acest segment. Caracteristicile aerodinamice optimizate însemnă și reducerea emisiilor de CO2 și a consumului.
Jantele din aliaj de până la 19 inchi (665 mm cu anvelope) conferă tuturor versiunilor o alură plină de forță. În gama de culori exterioare au fost introduse trei noi opțiuni: Negru Crystal, Albastru Lava și Albastru Titan. Clienții pot, de asemenea, comanda pachetele Crom și Dynamic, ca dotare opțională pentru liniile de echipare Ambition și Style.
Interiorul: designul nou optimizează ergonomia și creează o atmosferă atractivă
Bordul structurat pe mai multe niveluri dispune de butoane one-touch pentru funcțiile importante
Volan cu design nou, cu două spițe
Elementele de decor ale portierelor au un design nou, iar iluminarea ambientală cu LED oferă mai multe opțiuni
ŠKODA a conferit celui mai popular model al său un nou design interior. Alături de ecranul central montat fără sprijin în partea din spate, se remarcă și materialele de calitate superioară, OCTAVIA fiind primul model ŠKODA din producția de serie echipat cu noua planșa de bord structurată pe mai multe niveluri și cu noul volan cu două spițe.
Ergonomia este optimizată și de mai multe sisteme de comandă ce simplifică operarea sistemelor, precum noul Touch-Slider de sub display-ul central în varianta de 10 inchi, butoanele one-touch pentru funcțiile importante și rotițele pentru scroll de pe volanul multifuncțional.
Designerii ŠKODA au echipat a patra generație a modelului ŠKODA OCTAVIA cu un interior complet înnoit. Astfel, designul volanului a fost redus la două spițe și poate fi opțional încălzit, dispunând, de asemenea, de decor cromat. În versiunea multifuncțională, volanul are butoanele complet rearanjate și, împreună cu noile rotițe pentru scroll, simplifică și mai mult operarea sistemelor. Astfel pot fi folosite în total 14 funcții diferite, inclusiv, în premieră, activarea încălzirii operaționale pentru volan și utilizarea sistemului Travel Assist. Volanul sport multifuncțional cu trei spițe este oferit ca dotare opțională.
Planșa de bord structurată pe mai multe niveluri
Bordul modular a fost structurat pe mai multe niveluri. Astfel, sub display-ul central care nu mai este integrat complet în bord, nemaiavând acum sprijin în partea din spate, a fost trasată o zonă în culoare contrastantă, ce copiază linia grilei radiatorului ŠKODA. În partea inferioară se remarcă noua consolă centrală, caracterizată de un design elegant și clar.
Butoanele one-touch pentru funcțiile importante, precum funcția de selectare a modului de condus sau Park Assist au fost mutate mai sus. Elemente de design cromate rafinează consola centrală și panourile portierelor, ce au acum mânere cu un nou design. Decorul de la portierele frontale este parțial perforat, iar butonul pentru ajustarea oglinzilor exterioare este acum poziționat pe cotieră, lângă butoanele geamurilor cu acționare electrică. Finisajele portierelor și bordului sunt realizate dintr-un material moale, ce conferă interiorului un look de calitate superioară.
Opțiuni noi pentru iluminarea ambientală cu LED
Noul sistem de iluminare ambientală cu LED de la ŠKODA OCTAVIA iluminează portierele din față, planșa de bord și zona picioarelor cu lumină indirectă. Șoferul poate selecta din până la 30 de nuanțe RGB și poate chiar alege o culoare pentru bord și ușile frontale și alta diferită pentru zona picioarelor.
De asemenea, pot fi selectate așa-numitele mood-tiles, ce asortează nuanțele potrivite și tipul de iluminare de fundal, pentru a crea scenarii de lumină coordonate, ce sugerează anumite atmosfere, precum apus, soare, nori. Optând pentru iluminarea ambientală, șoferii se vor bucura și de înscrisul ŠKODA proiectat pe sol, lângă ușile din față, ori de câte ori acestea sunt deschise.
Confort și siguranță: display-ul head-up și scaunele ergonomice sunt oferite în premieră
Display-ul head-up proiectează opțional informațiile importante în câmpul vizual imediat al șoferului
Scaunele ergonomice oferite în premieră dispun în versiunea superioară de ventilare și sunt certificate de Campania Germană pentru un Spate mai Sănătos
Frâna de parcare electromecanică și geamurile cu acționare electrică incluse în dotarea standard, sistemul de aer condiționat Climatronic cu reglaje pe trei zone este oferit în premieră ca dotare opțională
ŠKODA a echipat noua OCTAVIA cu numeroasele dotări de siguranță și confort, rezervate de regulă doar segmentelor auto superioare. Astfel, de exemplu, display-ul head-up proiectează cu claritate excelentă informațiile importante direct pe parbriz, în câmpul vizual direct al șoferului și reprezintă o premieră pentru ŠKODA. Printre alte dotări noi se numără cele două versiuni de scaune ergonomice, care, în versiunile superioare, pot fi ventilate și sunt certificate de Campania Germană pentru un Spate mai Sănătos.
Noul display head-up este o noutate oferită în premieră de ŠKODA și este o dotare opțională ce poate fi comandată pentru OCTAVIA începând cu linia de echipare Style. Această dotare inovatoare sporește confortul pentru șofer, dar și siguranța și are la bază o unitate ce creează imaginile în funcție de datele ce se doresc a fi afișate, precum viteza, navigația, indicatoarele de circulaţie detectate și sistemele de asistenţă a şoferului activate. Imaginile astfel rezultate sunt proiectate foarte clar cu ajutorul unui modul optic, direct pe parbriz. Astfel șoferul nu mai este nevoit să-și ia privirea de la șosea pentru a se informa.
Scaune Ergo deosebit de benefice spatelui, oferite ca dotare opțională
Pentru prima dată, ŠKODA oferă acum opțional și scaunele acestea foarte confortabile, disponibile începând cu linia de echipare Ambition, cu suport lombar ajustabil electronic și cu funcţie de masaj. Lungimea șezutului și înălţimea pot fi ajustate chiar și la versiunea de bază. Încălzirea este opţională.
Versiunea de vârf a scaunelor ergonomice, oferită opţional pentru linia de echipare Style, include încălzirea în dotarea standard, alături de funcţia de memorie. Acest model de scaune este certificat de Campania Germană pentru un Spate mai Sănătos și oferă ventilație și tapițerie din piele perforată, precum și încălzire.
Sistemul de aer condiționat Climatronic cu reglaje pe trei zone și KESSY pentru toate ușile
Noua ediție a celui mai popular model al producătorului auto ceh va fi echipată cu sistem climatizare manual sau cu sistemul de aer condiționat Climatronic cu reglaj pe două zone în dotarea standard, în funcție de linia de echipare. Sistemul climatizare Climatronic cu reglaje pe trei zone e o dotare opțională. Parbrizul încălzit este, de asemenea, o dotare opțională și funcționează pe baza unei folii conductiv cu argint.
Sistemul opţional KESSY de acces fără cheie va oferi în viitor un confort chiar și mai ridicat, deoarece oricare dintre cele patru uşi de la OCTAVIA poate fi acum deschisă prima. Toate versiunile modelului nou dispun acum de un buton ce permite pornirea confortabilă a motorului, de geamuri laterale electrice și de frâna de parcare electromecanică, ce este o altă premieră pentru ŠKODA. ŠKODA OCTAVIA este disponibilă și cu geamurile laterale din față cu izolare acustică adițională, pentru a reduce și mai mult zgomotul din cabina pasagerilor.
Tehnologie nouă: shift-by-wire, farurile Matrix full-LED și numeroase noi sisteme de asistență pentru siguranță
Noua OCTAVIA este prima ŠKODA ce face uz te tehnologia shift-by-wire pentru transmisia automată DSG.
Faruri Matrix full-LED și blocuri optice spate full-LED cu lumini de semnalizare dinamice sunt dotări opționale
Printre premierele în materie de dotări se mai numără și asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul pentru virare și sistemul de avertizare la ieșirea din mașină
ŠKODA a echipat a patra generație ŠKODA OCTAVIA cu numeroase tehnologii inovatoare și noi sisteme de asistență ce se lansează acum în premieră la marca ŠKODA. Printre acestea se numără tehnologia shift-by-wire pentru transmisia automată DSG, precum și sistemele de siguranță noi, ca de pildă asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul pentru virare și sistemul de avertizare la ieșirea din mașină. Printre premierele modelului OCTAVIA se mai numără și farurile Matrix full-LED, Side Assist și Emergency Assist, precum și tempomatul predictiv și Area View.
Noua OCTAVIA este prima ŠKODA ce face uz te tehnologia shift-by-wire pentru transmisia automată DSG. Astfel, selectorul nu mai este conectat mecanic la cutia de viteze. În schimb, comenzile se transmit electronic. Astfel se economisește spațiu și se deschid noi opțiuni pentru design. În locul familiarului levier DSG, acum se găsește un nou modul de comandă poziționat în consola centrală, cu un mic comutator pentru selectarea modurilor: R (marșarier), N (neutru) și D/S (drive/sport), plus butonul P pentru parcare.
Farurile full-LED Matrix opționale
Cea mai nouă ediție a modelului principal al mărcii poate fi comandată acum cu farurile inovatoare full-LED Matrix, cu module separate pentru luminile de drum și cele de întâlnire. Fiecare modul are 22 de LED-uri care pot fi controlate separat, generând un fascicol de lumină compus din mai multe segmente. Tehnologia inteligentă folosește o cameră video pentru a detecta traficul din sens opus, dar și persoanele și obiectele care reflectă lumina.
Este folosită și o unitate de comandă ce aprinde și stinge instantaneu segmentele fascicolului. Astfel, șoferul poate păstra luminile de drum permanent aprinse, fără a-i deranja pe ceilalți participanți la trafic. Farurile oferă, de asemenea, de mai multe moduri de iluminare pentru diferite situații de mers și diferite condiții meteo, ca de pildă pentru condusul în mediul urban, pe autostradă sau pe ploaie. Blocurile optice spate full-LED opţionale au fost echipate și cu elemente cristaline de design și cu lumini de semnalizare dinamice și dispun și de funcția Coming Home/Leaving Home animată, ce este activată automat la încuierea și descuierea maşinii.
Sisteme inovatoare de asistenţă
ŠKODA a echipat a patra generație ŠKODA OCTAVIA cu numeroase noi sisteme de asistență ce se lansează acum în premieră și pentru marca ŠKODA. Astfel, de exemplu, noul asistent pentru evitarea coliziunilor ajută șoferul amplificând activ asistarea direcției în cazul unei coliziuni iminente cu un biciclist, pieton sau alt vehicul, în baza unei manevre controlate de evitare.
În intersecții, asistentul la virare poate detecta din fază incipientă vehiculele ce vin din sens opus și poate astfel avertiza șoferul sau chiar opri automat automobilul. Sistemul de avertizare pentru ieșirea din mașină avertizează ocupanţii automobilului dacă un alt vehicul sau ciclist se apropie de mașină din spate când se deschide portiera. O altă dotare nouă este funcția de avertizare pentru traficul local, ce semnalează automat șoferului ambuteiajele din zona în care se află mașina.
Sistemele de asistență noi și sistemele optimizate
Pentru noua OCTAVIA au fost acum lansate numeroase noi sisteme de asistență și, de asemenea, au fost actualizate mai multe sisteme disponibile și până în prezent. Astfel, disponibil începând cu săptămâna calendaristică 48/20 (săptămâna începând cu 23 noiembrie 2020), sistemul Area View asigură o perspectivă de ansamblu asupra zonei în care se află mașina, de exemplu pentru simplificarea manevrelor de parcare.
Pentru aceasta, sistemul generează, cu ajutorul a patru camere video, o vedere de 360° a vecinătăţii maşinii şi redă această imagine pe ecranul sistemului de infotainment. Side Assist avertizează şoferul în cazul în care din spate sau din unghiul mort se apropie alte vehicule. Sistemul monitorizează zona din spatele mașinii pe o distanță de până la 70 m și ajută în mod eficient la prevenirea accidentelor pe autostrăzi sau şoselele cu două benzi.
Asistentul avertizează cu lumina clar vizibilă pe interiorul carcaselor oglinzilor exterioare. Side Assist nu este activ când de cârligul de remorcare este atașată o remorcă sau un suport pentru bicicletă. În mediul urban, Front Assist cu funcția predictivă de monitorizare a pietonilor și funcția de protecție a bicicliștilor avertizează vizual, acustic și printr-o ușoară acționare a frânelor cu privire la riscul unei coliziuni. De asemenea, încetinește automat mașina când e nevoie. Sistemul detectează vehiculele aflate în mişcare și pe cele staţionare, precum și bicicliştii și pietonii în mișcare în fața mașinii.
Tempomatul adaptiv Adaptive Cruise optimizat pentru niveluri mai ridicate de siguranță şi confort
Tempomatul predictiv este o versiune optimizată a tempomatului adaptiv ACC, ajustând acum automat viteza mașinii în funcție de vehiculele care se deplasează în față în același sens, la până la 210 km/h. În combinație cu transmisia automată DSG, ACC are o funcţie care poate chiar frâna mașina complet, până la oprire și o poate apoi porni din nou de pe loc, în termen de trei secunde.
Sistemul acesta poate opri chiar și automobilele cu transmisie manuală, în măsura în care a fost selectată o treaptă potrivită și șoferul eliberează în timp util ambreiajul. Tempomatul va fi reactivat imediat ce automobilul pornește de pe loc. Noua versiune predictivă folosește, de asemenea, imaginile de la camera video montată la nivelul parbrizului, precum și datele provenite de la sistemul de navigaţie, pentru a ajusta automat viteza la condițiile de drum.
Travel Assist: mai multe sisteme avansate de asistenţă și detecția urgențelor medicale
Pachetul complet Travel Assist este compus din noul tempomat ACC, împreună cu versiunile actualizate ale funcției de identificare a indicatoarelor de circulație, ale asistentului adaptiv Lane Assist (poate identifica și șantierele rutiere), asistentului pentru ambuteiaje și Emergency Assist.
Cu Hands-on Detect, Travel Assist poate verifica dacă șoferul atinge volanul cel puțin din 15 in 15 secunde sau dacă acesta nu mai deține controlul asupra automobilului, din cauza unei eventuale urgențe medicale. Într-un astfel de caz, Emergency Assist va activa luminile de avarie ale mașinii și va opri maşina pe banda sa de rulare.
Sistemul optimizat de protecţie proactivă a ocupanţilor în caz de accident
În cazul riscului unei coliziuni, sistemul optimizat de protecţie proactivă a ocupanţilor, Crew Protect Assist, va pregăti mașina și ocupanții pentru coliziunea iminentă frontală sau posterioară, sau chiar pentru răsturnarea mașinii. Centurile de siguranţă din față sunt astfel tensionate imediat ce senzorii ESC detectează frânarea bruscă sau senzorii radar din față detectează un risc de coliziune în fața mașinii.
Noua versiune a sistemului de protecţie proactivă a ocupanţilor Crew Protect Assist face uz și de informaţiile de la senzorul de răsturnare și de senzorii radar din spatele mașinii. Dacă automobilul începe să derapeze sau riscă să se răstoarne, sistemul închide geamurile lăsând deschisă doar o fantă de 55 mm. Asistentul va închide și plafonul panoramic.
Dacă radarul din spate detectează riscul de coliziune din spate, sistemul de protecţie proactivă a ocupanţilor va activa luminile de avarie. În cazul unui accident, mașina protejează ocupanţii, cu până la nouă airbag-uri. După un impact, sistemul de frânare Multi Collision Brake oprește mașina pe loc și previne continuarea deplasării necontrolate a maşinii.
Motorizările: gamă bogată de sisteme de propulsie eficiente
Motoarele diesel din noua generație EVO emit cu până la 80% mai puțin oxid de azot
ŠKODA OCTAVIA este acum oferită și cu sistem hibrid plug-in și cu sistem micro-hibrid
Tracțiune integrală și patru opțiuni pentru șasiu, inclusiv controlul dinamic al șasiului
A patra generație a modelului ŠKODA OCTAVIA este acum și mai economică și ecologică decât a fost vreodată. Motoarele diesel eficiente din cea mai nouă generaţie EVO emit cu până la 80% mai puțini oxizi de azot (NOx). De asemenea, emisiile lor de CO₂ sunt mai reduse și consumă mai puțin combustibil. Motoarele pe benzină au fost acum optimizate și o parte dintre acestea sunt echipate în premieră cu tehnologia inovatoare micro-hibridă. Mai mult, hibridul plug-in OCTAVIA iV reprezintă încă o premieră sustenabilă în gamă. Pentru șasiu sunt oferite patru variante și, desigur, noua OCTAVIA este disponibilă și cu tracțiune integrală.
Christian Strube, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică a declarat: ”La dezvoltarea noii OCTAVIA ne-am concentrat asupra reducerii consumului și a emisiilor. Astfel, oferim acum în premieră o versiune hibridă plug-in, denumită OCTAVIA iV. Iar OCTAVIA e-TEC dispune de tehnologia micro-hibridă, ce contribuie la reducerea consumului.
De asemenea, și motoarele diesel emit cu circa 80% mai puțini oxizi de azot, beneficiind de noua metodă a dozajului dublu pentru tratarea gazelor de evacuare, implementată la motoarele diesel din generația de ultimă oră denumită EVO.”
Noua OCTAVIA oferă motoare TDI și TSI moderne, precum și caracteristici aerodinamice optimizate, ce reduc consumul de combustibil și emisiile. Noua OCTAVIA dispune, de asemenea, de noua generaţie a transmisiei manuale MQ281 ce, pentru 1,5 TSI-110 kW, reduce emisiile de CO₂ cu 1,4 g-km conform ciclului WLTP și comparativ cu cutia anterioară, MQ250. Pentru 2,0 TDI/110 kW, emisiile de CO2 sunt mai mici cu 2,4 g/km conform ciclului WLTP și comparativ cu transmisia MQ350. Plaja de puteri a gamei de motoare oferite se încadrează între 81 kW (110 CP) şi 150 kW (204 CP).
Sistemul SCR de tratare a gazelor de evacuare are două convertoare catalitice, ce au fost din nou optimizate, ceea ce se traduce prin reducerea cu până la 80% a emisiilor de oxizi de azot, la cea mai nouă generație a motoarelor diesel EVO. Folosind așa-numita metodă a dozajului dublu (twin dosing), soluția AdBlue® este injectată în fața celor două convertoare catalitice, ce sunt aranjate succesiv în cadrul sistemului.
Drept rezultat, motoarele EVO asigură respectarea standardului viitor Euro 6d. Motorul 2,0 TDI oferit pentru OCTAVIA este disponibil în trei variante de putere. Motorul de intrare în gamă generează 85 kW (115 CP) și poate fi combinat cu o transmisie manuală sau cu una automată DSG cu 7 trepte. Versiunea de 110 kW (150 CP) este disponibilă și cu tracţiune integrală, care, împreună cu transmisia automată DSG cu 7 trepte este o dotare standard pentru OCTAVIA de 147 kW (200 CP).
Alături de modificările implementate în tratarea gazelor de evacuare, motorul TDI beneficiază și de alte optimizări. Printre altele, ansamblul arborelui cotit a devenit mai eficient, ceea ce reduce pierderile de căldură și asigură astfel o viteză mai mare de ardere și o temperatură crescută în camera de combustie. De asemenea, turbosuflanta dispune acum de o nouă geometrie variabilă a palelor. Astfel ambele motoare 2,0 TDI, de 85 W (115 CP) și 110 kW (150 CP) consumă cu până la 0,4 l mai puțină motorină per 100 km comparativ cu motoarele precedente, oferind totodată performanțe dinamice optimizate.
Motoare TSI și mai eficiente
Și OCTAVIA echipată cu motoare pe benzină dispune de noua generaţie EVO. Cei patru cilindri ai motorului 1,5 TSI generează o putere de 110 kW (150 CP), transferată către roțile din față prin intermediul transmisiei manuale. Motorul este, de asemenea, echipat cu tehnologia ACT. Aceasta dezactivează cei doi cilindri mijlocii, când sarcina exercitată asupra motorului este redusă, ceea ce economisește combustibil.
Motorul 1,0 TSI cu trei cilindri generează 81 kW (110 CP) și are, de asemenea, o turbosuflantă cu geometria variabilă a turbinei, ce funcționează în baza ciclului eficient Miller, la care cuplul maxim este disponibil cu 35% mai devreme decât la procesele uzuale. Cămăşile cu finisaj special ale cilindrilor cresc eficienţa ambelor motoare, iar presiunea de injecţie de până la 350 de bari asigură pierderi hidraulice mai mici și consum mai redus de combustibil. Motoarele EVO pot fi combinate pentru modelele e-TEC cu tehnologia micro-hibridă și transmisia automată DSG cu 7 trepte.
Tehnologia micro-hibridă este lansată acum în premieră la ŠKODA. Versiunea din vârful gamei de motoare pe benzină este noua generaţie 2,0 TSI de 140 kW (190 CP) și pentru prima dată, gama include și un hibrid plug-in, OCTAVIA iV, ce generează 150 kW (204 CP). A patra generaţie OCTAVIA va oferi desigur și patru opțiuni pentru șasiu, inclusiv controlul dinamic al şasiului (Dynamic Chassis Control) cu funcţia de selectare a modului de condus (Driving Mode Select).
Sistemele de propulsie alternative oferite pentru noua OCTAVIA
Alături de motoarele clasice pe benzină sau diesel, ŠKODA OCTAVIA este, de asemenea, disponibilă cu o gamă largă de sisteme alternative de propulsie. Călcând pe urmele modelului SUPERB iV, OCTAVIA iV este al doilea model ŠKODA disponibil în versiune hibridă plug-in. Noua ŠKODA OCTAVIA iV a fost echipată cu un motor pe benzină 1,4 TSI de 110 kW (150 CP) și un motor electric de 85 kV. Puterea totală a sistemului este de 150 kW (204 CP), iar autonomia electrică este de până la 60 km conform ciclului WLTP.
OCTAVIA iV va putea fi echipată cu linia de echipare Ambition sau o linie de echipare superioară. O premieră pentru ŠKODA sunt cele două motoare e-TEC cu tehnologie micro-hibridă. Când sunt echipate cu transmisia automată DSG cu 7 trepte, motoarele 1,0 TSI și 1,5 TSI sunt susținute de un motor electric de 48-V și o baterie litiu-ion. Astfel poate fi recuperată energie la frânare. Aceasta va fi stocată în baterie și folosită pentru susținerea motorului cu ardere internă, printr-un boost adițional, furnizat de motorul electric. De asemenea, astfel mașina poate rula liber, cu motorul complet oprit. Aceste măsuri reduc și mai mult consumul de combustibil și emisiile de CO₂.
Patru opțiuni pentru șasiu, inclusiv controlul dinamic al șasiului cu funcţia de selectare a modului de condus
Alături de șasiul standard, ŠKODA oferă și suspensiile sport cu garda la sol coborâtă cu 15 mm și șasiul pentru drumuri grele, cu garda la sol crescută cu 15 mm. Este oferit și controlul dinamic al șasiului ce ajustează constant suspensiile și amortizarea și dispune de funcția de selectare a modului de condus.
Folosind setările cursive pentru diferitele moduri de condus, șoferul poate modifica acum în premieră parametrii individuali, precum suspensiile, amortizarea și direcția sau modul de funcționare al transmisiei DSG. Toate versiunile echipate cu controlul dinamic al șasiului au garda la sol redusă cu 10 mm. Doar garda la sol a versiunii hibride rămâne neschimbată.
Motorul | Transmisie | Puterea max. | Cuplu max. [Nm] | Viteza max.
[km/h] |
Accelerația
0-100 km/h [s] |
Consum mixt combustibil [l/100 km] | Emisii de CO2
[g de CO2/km] |
|||
[kW] | [CP] | |||||||||
Benzină | ||||||||||
1,0 TSI EVO | manuală cu 6 trepte | 81 | 110 | 200 | 207 (203) | 10,6 (◻) | ◻ | ◻ | ||
1,5 TSI EVO | manuală cu 6 trepte | 110 | 150 | 250 | 230 (224) | 8,2 (8,3) | 5,3-6,7 (5,3-6,7) WLTP | 120-153
(120-153) WLTP |
||
2,0 TSI | DSG cu 7 trepte 4×4 |
140 | 190 | 320 | 232 (234) | 6,9 (◻) | ◻ | ◻ | ||
Diesel | ||||||||||
2,0 TDI | manuală cu 6 trepte | 85 | 116 | 300 | 211 (205) | 10,3 (10,4) | 3,9-5,1 (3,9-5,1) WLTP | 102-135
(102-135) WLTP |
||
DSG cu 7 trepte | 250 | 209 (205) | 10,8 (◻) | ◻ | ◻ | |||||
manuală cu 6 trepte | 110 | 150 | 340 | 228 (224) | 8,9 (◻) | ◻ | ◻ | |||
DSG cu 7 trepte | 360 | 227 (222) | 8,7 (8,8) | 4,3-5,4 (4,3-5,4) WLTP | 112-141
(112-141) WLTP |
|||||
DSG cu 7 trepte 4×4 |
360 | 217 (216) | 8,8 (◻) | ◻ | ◻ | |||||
DSG cu 7 trepte 4×4 |
147 | 200 | 400 | 235 (236) | 7,1 (◻) |
◻ |
◻ |
|||
Micro hibrid | ||||||||||
1,0 TSI EVO
e-TEC |
DSG cu 7 trepte | 81 | 110 | 200 | 206 (201) | 10,6 (◻) | ◻ | ◻ | ||
1,5 TSI EVO
e-TEC |
DSG cu 7 trepte | 110 | 150 | 250 | 228 (225) | 8,4 (◻) | ◻ | ◻ | ||
Hibrid plug-in | ||||||||||
1,4 TSI iV | DSG cu 6 trepte | 150* | 204 | 350 | 220 (220) ** | 7,9 (◻) | ◻ | ◻ |
() Valabil pentru versiunea COMBI
◻ Încă nu este disponibil
* Puterea maximă în condiții mixte (motor electric și motor cu ardere)
** Viteza maximă folosind doar motorul cu ardere internă
Tehnologii digitale: sisteme moderne de infotainment și conectivitate excelentă
Display nou de 10 inchi cu touch-slider inovator pentru volum
Cea mai nouă generație a afișajului Virtual Cockpit de 10,25 inchi
Media streaming și sistemul de sunet CANTON cu 12 difuzoare oferite ca dotări opțional
Noua ŠKODA OCTAVIA a fost echipată cu ultima generație de sisteme de infotainment și oferă conectivitate extraordinară. Sunt oferite patru sisteme diferite de infotainment cu ecrane tactile cu diametrul de până la 10 inchi. Un așa-numit touch-slider permite ajustarea volumului sau selectarea hărților sistemului de navigație. Pentru prima dată, acum hărțile pot fi afișate pe ecranul central la zoom diferit față de Virtual Cockpit.
Sunt oferite patru sisteme diferite de infotainment din gama matricei modulare de sisteme de infotainment a Grupului Volkswagen. Chiar și sistemul Swing, cel ce marchează intrarea în gama de sisteme de infotainment, are ecran tactil de 8,25 inchi ce poate fi personalizat și dispune de tuner DAB. Smartphone-urile pot fi interconectate în baza tehnologiei wireless SmartLink și Android Auto, Apple CarPlay sau Android MirrorLink™, oferind acces la aplicații de infotainment, precum cele pentru informații meteo sau știri. În acest scop, OCTAVIA este în permanență on-line, grație eSIM-ului integrat.
Sistemul de infotainment Bolero pentru care funcția de navigație poate fi activată ulterior și sistemul de navigație Amundsen au ambele ecran de 10 inchi și vor fi disponibile începând cu săptămâna calendaristică 48/20. Acestea pot fi folosite prin gesturi sau comenzi vocale, cu ajutorul asistentului digital al mărcii ŠKODA numit Laura, care înțelege propoziții rostite în șase limbi diferite.
Hărțile vor fi actualizate on-line. Sunt, de asemenea, disponibile funcții precum radio on-line și servicii de streaming pentru muzică și TV, ca de pildă funcția opțională ŠKODA Media Command. Sistemul de infotainment superior se numește Columbus și are ecran de 10 inchi. Sistemul poate afișa hărțile de navigație la zoom diferit față de Virtual Cockpit. Această nouă funcție de zoom poate fi ajustată cu ajutorul unui așa-numit Touch Slider ce poate fi, de asemenea, folosit pentru reglarea volumului.
Virtual Cockpit a devenit acum și mai ușor de folosit
Pentru a patra generație a bestseller-ului său, ŠKODA a optimizat și afișajul Virtual Cockpit. Cea mai nouă generație a panoului digital de instrumente are ecran de 10,25 inchi și utilizarea sa este acum și mai facilă. Șoferul poate alege dintre patru layout-uri diferite: Basic, Clasic, Navigație și Sisteme de asistență a șoferului. De asemenea, el poate specifica ce conținut dorește să vadă, folosind butoanele de pe volanul multifuncțional. În layout-ul ”Sisteme de asistență a șoferului”, sistemele activate sunt redate tridimensional și sunt afișate, de asemenea, pe display-ul central.
Servicii on-line mobile ŠKODA Connect
eSIM-ul integrat oferă acces la serviciile on-line mobile ŠKODA Connect. Aici este inclus și serviciul eCall ce este obligatoriu în UE și care solicită automat asistență de urgență în cazul unui accident, precum și serviciul Service Proactive (apel în caz de pană), care transmite poziția și starea automobilului către serviciul de asistență rutieră, în cazul unei probleme tehnice.
Raportul privind Starea Autovehiculului este acum generat automat de fiecare dată când este decuplat contactul maşinii. Totodată, funcția de Programare la service permite menținerea contactului cu service-ul, pentru a putea primi notificări de service, a putea stabili programări la service sau transmite datele relevante în cazul unei pene.
Funcția de acces de la distanță ce poate fi folosită în baza aplicației ŠKODA Connect sau a portalului ŠKODA Connect le permite proprietarilor automobilelor să acceseze, de exemplu, informații cu privire la automobil și călătorii, să vadă unde se află mașina parcată și să activeze funcțiile Alarmă și Lumini ce pot fi controlate de la distanță, pentru a găsi mai ușor mașina în parcare.
Astfel pot fi, de asemenea, deschise sau închise geamurile și pot fi descuiate și încuiate portierele. Serviciile Infotainment Online fac uz de date de pe internet și oferă calculații de rute, informații din trafic în timp real și ajutor în căutarea stațiilor de alimentare și a locurilor de parcare. Utilizatorii pot adăuga cu ușurință pachete de date pentru serviciile de streaming sau pentru hotspot-ul WiFi.
Până la cinci port-uri USB-C și sistemul de sunet CANTON
Noua OCTAVIA oferă până la cinci port-uri USB-C. În dotarea standard sunt incluse două port-uri USB-C în consola centrală faţă. Acestea servesc la încărcarea și conectarea dispozitivelor multimedia și a stick-urilor USB cu sistemul de infotainment. Opțional, în spate pot fi instalate alte două port-uri ce permit doar încărcarea, plus o priză de 230 V.
Al treilea USB-C pentru încărcare poate fi integrat în consola de la nivelul plafonului, deasupra oglinzii retrovizoare. Cu adaptorul USB-A-3.0 to USB-C din gama Accesoriilor Originale ŠKODA, dispozitivele mai vechi pot fi conectate foarte simplu folosind port-ul USB-A-3.0. Cu Phone Box puteți încărca inductiv smartphone-urile și le puteți conecta la antena autovehiculului. Interiorul optimizat acustic și noul sistem opțional de sunet Canton asigură sunetul perfect al muzicii.
Simply Clever: dotări ingenioase noi
O premieră pentru ŠKODA: sistemul ce permite completarea soluției AdBlue® chiar și de la pompele destinate camioanelor
Două buzunare pentru smartphone-uri și noile plase SigmaQuick pentru portbagaj
OCTAVIA este disponibilă acum și cu pachetul opțional pentru dormit și cu o perie nouă pentru zăpadă, ce poate fi păstrată în compartimentul special din portieră
ŠKODA și-a extins din nou lista de dotări și funcții Simply Clever. Astfel, de exemplu, sistemul practic de completare a soluției AdBlue® permite și folosirea unei pompe pentru camioane. Pasagerii din spate pot face uz de noile buzunare pentru smartphone-uri, ce sunt integrate în spătarele scaunelor frontale și sunt lansate acum în premieră pentru ŠKODA.
Pachetul pentru dormit este oferit și pentru alte modele ŠKODA și este disponibil acum în premieră pentru OCTAVIA, ca dotare opţională, oferind tetiere mari, confortabile pentru locurile din spate, plus o pătură. De asemenea, acum pot fi comandate noile parasolare retractabile pentru geamurile laterale din spate, Noile plase SigmaQuick pentru portbagaj sunt foarte ușor de deschis, oferind astfel mai mult confort la utilizare.
Sub sistemul de acoperire a portbagajului este integrat un buzunar multifuncțional, ce poate fi folosit pentru palton, de exemplu, iar OCTAVIA COMBI oferă un sistem cu retractare automată pentru acoperirea portbagajului. Sistemul de siguranță pentru protecția copiilor poate fi operat electric, astfel că nu trebuie să ieșiți special din mașină. Compartimentul de depozitare din portierele din faţă poate găzdui acum o perie în locul umbrelei cu care marca ne-a obișnuit deja.
Printre dotările ingenioase se numără și pâlnia integrată în capacul rezervorului pentru lichidul de spălare a parbrizului. Canale speciale optimizează scurgerea apei la parbriz. Datorită funcţiei tip-to-close integrate, hayonul opţional cu acţionare electrică poate fi închis și trăgând doar uşor de el. Funcția includle și pedala virtuală. Butonul pentru deblocarea electrică a cârligului de remorcare retractabil este situat în portbagaj.
Selecție de dotări și funcții Simply Clever
ŠKODA OCTAVIA RS iV: sustenabilă și totuși sportivă
Primul hibrid plug-in al familiei de modele sportive ŠKODA RS
Putere de 180 kW (245 CP) și exterior și interior în stilul specific gamei RS
ŠKODA oferă acum în premieră absolută primul model RS cu sistem de propulsie hibridă plug-in. Noua ŠKODA OCTAVIA RS iV a fost echipată cu un motor pe benzină 1,4 TSI și un motor electric ce generează împreună 180 kW (245 CP). Având detalii negre la exterior, OCTAVIA RS iV poate fi imediat identificată ca fiind versiunea de top a celei mai populare game ŠKODA, ce a ajuns acum la a patra sa generație.
Christian Strube, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, a declarat: ”Introducerea modelului OCTAVIA RS iV reprezintă începutul unui nou capitol în povestea de succes a portofoliului nostru RS. Folosim acum pentru prima dată tehnologia de propulsie hibridă plug-in pentru un model sportiv din vârful gamei. Acest sistem de propulsie folosit pentru OCTAVIA RS iV îi crește performanțele și îi reduce consumul de combustibil, precum și emisiile de CO₂.
ŠKODA a dotat OCTAVIA RS iV cu un motor pe benzină 1,4 TSI (110 kW / 150 CP), precum și cu un motor electric de 85 kW. Împreună, cele două motoare generează 180 kW (245 CP) și un cuplu maxim de 400 Nm, transferat către roțile din față de transmisia automată DSG cu 6 trepte. Emisiile de CO₂ ale mașinii sunt de aproximativ 30 g/km conform ciclului WLTP*.
Bateria litiu-ion de înalta tensiune are o capacitate de 37 Ah, respectiv 13 kWh și asigură mașinii o autonomie de până la 60 km conform ciclului WLTP. În modul Sport, OCTAVIA RS iV accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 7,3 secunde. Viteza sa maximă este de 225 km/h. Direcția progresivă inclusă în echiparea standard și reglajele dinamice ale suspensiilor, specifice gamei RS permit condusul în stil energic.
Accente negre distinctive
ŠKODA OCTAVIA RS iV se distinge prin proiectoarele de ceață cu LED specifice și jantele negre din aliaj uşor de 18 inchi, ce sunt incluse în dotarea standard. Privirile sunt atrase imediat și de etrierele RS roșii, specifice modelelor RS. Jantele de 19 de inchi sunt oferite ca dotare opțională. Grila ŠKODA a radiatorului, așa-numitele air-curtains, difuzorul de pe masca frontală cu design RS, difuzorul din spate și ramele geamurilor sunt toate negre. Limuzina are un difuzor negru, iar versiunea COMBI un difuzor vopsit în culoarea caroseriei.
Interior RS dinamic
La interior, OCTAVIA RS iV atrage atenția cu predominanța negrului. Volanul sport multifuncțional îmbrăcat în piele are trei spițe și poartă emblema vRS. De asemenea, dispune de padele pentru transmisia automată DSG. Scaunele sport din față au tapițeria textilă neagră, iar scaunele Ergo opționale sunt acoperite cu tapiţerie din piele şi au adâncimea ajustabilă.
Scaunele sunt rafinate cu emblema RS și cusături decorative roșii sau gri argintiu, ce pot fi observate și pe volanul îmbrăcat în piele, pe cotiere și bordul acoperit cu Alcantara®. Bandourile decorative cu design RS și pedalierul cu design de aluminiu desăvârșesc designul sportiv cu eleganță.
* Valorile menționate sunt încă provizorii și ar putea fi eventual revizuite.
Istoria modelului: ŠKODA împlinește 125 de ani și OCTAVIA a ajuns la a patra sa generaţie
În anul 2020, ŠKODA își sărbătorește 125 de ani de existență, fiind unul dintre cei cinci cei mai vechi producători auto din lume ce încă produc autovehicule
A patra generaţie OCTAVIA continuă povestea de succes unică a modelului
Având în vedere cele șapte milioane de autovehicule vândute din 1996 și până în prezent, OCTAVIA este în mod evident bestseller-ul ŠKODA
Prin lansarea celei de-a patra generaţii a modelului modern OCTAVIA în 2020, ŠKODA își sărbătorește aniversarea de 125 de ani în cel mai potrivit mod. În 1895, Václav Laurin și Václav Klement au înfiinţat compania care în prezent, purtând denumirea ŠKODA AUTO, este unul dintre cei cinci cei mai vechi fabricanți de autovehicule din lume ce încă produc și în prezent autovehicule.
În 1905, cei doi și-au prezentat primul automobil, iar OCTAVIA a intrat în scenă în 1959. Relansată în 1996, gama OCTAVIA a devenit un model de bază al mărcii ŠKODA, iar cifrele de vânzări de peste 7 milioane de autovehicule vândute în total din toate generațiile moderne ale modelului confirmă că este bestseller-ul absolut al mărcii.
ŠKODA OCTAVIA și-a început povestea succesului în 1959, fiind al optulea model al mărcii de după cel de-Al Doilea Război Mondial. OCTAVIA înseamnă ”al optulea” în latină, modelul fiind totodată al optulea model ŠKODA cu suspensia independentă ultra-modernă, introdusă de producător în 1933. În 1961, a urmat prima OCTAVIA COMBI, ce a fost produsă până în 1971.
În total au fost construite 360.000 de exemplare ale modelului OCTAVIA, inclusiv peste 54.000 de modele COMBI. Cele trei victorii consecutive la legendarul Raliu Monte Carlo, din 1961, 1962 și 1963, au contribuit la renumele mondial al modelului OCTAVIA TS.
Succesorul modern al primului model OCTAVIA a preluat ştafeta în aprilie 1996, moment din care OCTAVIA a devenit sinonimul întregii mărci. Limuzina distinctivă, cu hayonul său mare, a fost urmată de modelul și mai spaţios OCTAVIA COMBI, în martie 1998, ce a avut succes foarte mare, mai ales în Europa. În 1999, varianta cu tracţiune integrală a fost adăugată în gamă, iar în 2000 a intrat în scenă prima OCTAVIA RS.
Astfel, până în noiembrie 2010 au fost fabricate 970.000 de limuzine și 470.000 de combiuri. Succesul acesta a fost însă depășit de a doua generaţie: 1,7 milioane de limuzine au fost produse între 2004 și 2013, plus 870.000 de exemplare OCTAVIA COMBI. Acest model a impresionat cu nivelul și mai ridicat de utilitate practică, cu inovaţiile sale tehnice, precum motoarele pe benzină cu injecție directă și transmisiile automate DSG cu dublu ambreiaj.
A treia generație OCTAVIA a fost lansată în noiembrie 2012 și a fost actualizată în detaliu în februarie 2017. În total peste 2,5 milioane de clienţi au optat pentru un automobil din această generaţie, ceea ce ridică la 7 milioane numărul exemplarelor vândute din toate generaţiile moderne.
În urmă cu 125 ani: Václav Laurin şi Václav Klement au înființat compania
Povestea de succes a mărcii ŠKODA a început în 1895, când Václav Laurin şi Václav Klement au înființat compania și au produs cu succes biciclete și motociclete. Doar zece ani mai târziu, în 1905, ei și-au prezentat primul automobil: Voiturette A. În prezent, la o distanță de 115 ani, ŠKODA este acum activă în peste 100 de piețe și a livrat 1,24 milion de automobile către clienţii din întreaga lume.
Pe parcursul anului 2002, numeroase activităţile, evenimente şi campanii vor sărbători începuturile companiei, dar și momente speciale și modele importante din istoria companiei: ŠKODA 935 Dynamic din 1935, prima ŠKODA OCTAVIA COMBI din 1961, ŠKODA 110 R din 1970 și prima ŠKODA FABIA COMBI din 2000. Totodată, ŠKODA își continuă în acest an campania mobilităţii electrice, ce a început în 2019 și va lansa 30 de modele noi până la finele anului 2022. Peste 10 dintre aceste modele vor fi complet sau parţial electrificate.