Creştere a vânzărilor cu 5,9%, la 145.032 de unităţi BMW Motorrad continuă să crească ● Accent pe pieţele noi şi continuarea ofensivei de modele ● An record pentru BMW Motorrad în România
Bucureşti/München. Şi în 2016, BMW Motorrad a vândut mai multe motociclete şi maxiscutere decât oricând în istoria mărcii. Livrările au crescut cu 5,9% în comparaţie cu anul anterior. Până la finalul lunii decembrie, 145.032 de unităţi (anul trecut: 136.963 unităţi) au fost livrate clienţilor.
Stephan Schaller, preşedinte BMW Motorrad: “2016 a fost din nou un an de succes pentru BMW Motorrad. Pentru a şasea oară consecutiv, am reuşit să stabilim un nou record al vânzărilor. Vreau să le mulţumesc în mod deosebit tuturor clienţilor noştri de pe mapamond care au avut încredere în noi. De-a lungul ultimilor şase ani, BMW Motorrad şi-a mărit livrările către clienţi cu aproape 50% (2010: 98.047 de unităţi / 2016: 145.032 de unităţi). Ne aflăm pe drumul cel bun pentru a ne atinge obiectivul propus de a vinde 200.000 de unităţi în 2020”.
Creştere impresionantă a vânzărilor în Europa şi Asia Cea mai importantă creştere a vânzărilor în 2016 a fost înregistrată pe pieţele din Europa. De exemplu, s-a obţinut o creştere a livrărilor către clienţii din Franţa (13.350 de unităţi / +6,4%), Italia (12.300 / +10,3%), Spania (9.520 / 19,4%) şi Marea Britanie (8.782 / +7,1%). Per total, aproximativ 7,5% mai multe motociclete şi maxiscutere au fost livrate clienţilor din Europa, inclusiv Germania, în comparaţie cu anul precedent. Piaţa din China, în special, continuă să aibă un potenţial de creştere semnificativă pentru BMW Motorrad, cu o mărire dinamică a vânzărilor. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, livrările au crescut cu 52,7%, ajungând la 4.580 de unităţi. Vânzările în Thailanda (1.819 / +42,1%) şi Japonia (+ 6,7%) au fost şi el cu mult peste cele ale anului 2015.
Ca şi înainte, Germania rămâne cea mai mare piaţă unitară pentru BMW Motorrad. Cu vânzări ce au totalizat 24.894 de unităţi, BMW Motorrad a obţinut o creştere de 4,5% şi este lider de piaţă în ansamblu. De asemenea, BMW Motorrad se află pe primul loc în segmentul relevant pentru BMW – modele cu motoare de peste 500 cmc – în Spania, Austria, Belgia, Olanda, Rusia şi Africa de Sud. În SUA, BMW Motorrad a obţinut al doilea cel mai bun rezultat de până acum, cu 13.730 de unităţi.
Din estimările interne, în piaţa motociclete de peste 500 cmc în România, un model din 3 este BMW Motorrad. A fost cel ami bun an din istoria mărcii pe piaţa locală şi al şaselea de creştere consecutivă, de când BMW Motorrad a preluat rolul de importator. În total au fost livrate 195 unităţi, o creştere de 27% faţă de anul precedent. Cel mai important model pe piaţa din România este R 1200GS Adventure cu 45 de livrări, urmat de R 1200 GS cu 36 de unităţi şi R 1200RT cu 27 de modele vândute.
Cu motor cu răcire cu apă, R 1200 GS este cea mai de succes motocicletă BMW Cea mai bine vândută gamă BMW Motorrad este, conform tradiţiei, seria R. Echipate cu tradiţionalele motoare BMW boxer, aceste motociclete au atins, în 2016, un nivel al vânzărilor de 77.787 de unităţi, adică 53,6% din total. La nivel de model, cele două motociclete travel enduro R 1200 GS şi GS Adventure conduc clasamentul celor mai bine vândute BMW. Într-un mediu competitiv semnificativ mai dificil, faţă de anul precedent s-au vândut cu 12,1% mai multe modele enduro mari (R 1200 GS: 25.336 de unităţi / +7,0%; R 1200 GS Adventure: 21.391 / +18,8%). În clasament a urmat clasicul touring R 1200 RT, cu 9.648 de unităţi (-11,9%).
Modelele BMW S sportive – motocicleta supersport S 1000 RR, roadsterul S 1000 R şi modelul adventure S 1000 XR – s-au dezvoltat într-un punct forte suplimentar în cadrul gamei de motociclete BMW. În total, la nivel mondial au fost livrate 23.686 de modele S. Cota acestora în volumul total al vânzărilor a fost de 16,3%. Motocicleta supersport S 1000 RR (9.016 unităţi / -5,8%) şi cea de aventură S 1000 XR (8.835 / +74,6%) se află în prezent pe locurile al patrulea, respectiv al cincilea în ierarhia BMW Motorrad.
Ofensiva de modele intră în următoarea etapă În 2017, BMW Motorrad şi-a continuat ofensiva de modele cu cea mai vastă gamă de motociclete din istoria companiei. Aşa cum afirmă Schaller: “Intenţionăm să rămânem reperul în segmentul motocicletelor premium. Pentru aceasta, vom continua ofensiva de modele în segmentele BMW Motorrad cu motoare de la 310 la 1.600 cmc. Pentru sezonul 2017, vom oferi clienţilor noştri 14 modele noi sau revizuite”.
Noul G 310 GS va fi lansat în a doua jumătate a anului. Aşa cum G 310 R face în segmentul roadsterelor BMW, cel de-al doilea model al seriei BMW G transferă calităţile emblematice ale familiei GS în noul segment BMW al motoarelor cu capacitate sub 500 cmc. În universul experienţei “Heritage”, clienţii vor putea alege, în 2017, unul dintre cele cinci modele diferite. Derivatele R nineT – “Pure”, “Racer” şi “Urban G/S” – extind o gamă care va include şi R nineT Scrambler, dar şi recent revizuitul model principal R nineT. În timp ce fiecare dintre cele cinci modele are propria sa formă distinctivă şi clasică, toate împart motorul boxer unic, cu răcire cu aer. Fie că oferă îmbunătăţiri specifice sau revizii radicale, produse noi se vor regăsi în toate seriile – precum noile R 1200 GS, S 1000 R şi K 1600 GT şi GTL.
Noul K 1600 B vizează în mod specific piaţa din SUA. Prin lansarea unui “Bagger”, BMW Motorrad extinde segmentul de lux cu motoare cu şase cilindri dispuşi în linie pentru a include o motocicletă puternic emoţională şi exclusivistă. După cum declară Stephan Schaller: “În anii următori, SUA va fi a doua cea mai importantă piaţă pentru BMW Motorrad, după Germania. Considerăm că aici avem un potenţial mare. În următorii câţiva ani, ne propunem să creştem simţitor cota noastră de piaţă în SUA. De fapt, am pus deja bazele pentru o creştere pe termen lung prin lansarea de noi produse adaptate specific pieţei precum noul bagger şi familia R nineT clasică în segmentul «Heritage», după cum ne extindem şi structura de vânzări şi distribuţie”.
În cadrul expansiunii planificate, BMW Motorrad îşi extinde reţeaua globală de dealeri. În special pe continentul american şi în particular în Asia, există planuri pentru extindere la un total de 1.500 de locaţii.
Privind spre 2017 Pe baza strategiei sale vaste, BMW Motorrad se menţine pe un traseu al creşterii. Stephan Schaller, director general al BMW Motorrad: “Prin ofensiva excepţională de modele, am pus piatra de temelie pentru un sezon motociclistic de succes în 2017. Suntem foarte încrezători la intrarea în noul an şi ne aşteptăm să vedem o creştere durabilă şi profitabilă. Desigur, aceste previziuni presupun un mediu economic stabil”.