Fundaţia Auchan pentru Tineri a ales să susţină, în prima sa operaţiune internaţională de acest gen, asociaţiile SOS Satele Copiilor, înfiinţate în China continentală, Spania, Franţa, Ungaria, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Rusia, Taiwan, Ucraina şi, bineînţeles, în România. Astfel, Fundaţia Auchan a acordat asociaţiei SOS Satele Copiilor România o subvenţie în valoare de 6000 de euro pentru a contribui la finanţarea programelor implementate de către cele trei Sate înfiinţate în România.
Un angajament plasat în centrul identităţii Auchan
Responsabilitatea faţă de societate şi faţă de mediu se situează în centrul identităţii Auchan încă de la crearea sa, în 1961 de către Gerard Mulliez. Iniţiativa de dezvoltare durabilă a companiei s-a formalizat progresiv în fiecare din cele 12 ţări ale grupului, adaptându-se problemelor specifice fiecărei ţări.
De-a lungul activităţii sale, Auchan şi-a trasat câteva axe prioritare:
• Reducerea amprentei ecologice;
• Promovarea alimentaţiei sănătoase şi a consumului responsabil;
• Contribuirea la dezvoltarea fiecărui colaborator, prin responsabilizare, formare şi promovare internă;
• Construirea relaţiilor echilibrate şi durabile cu partenerii, furnizorii, reprezentanţii agricoli, etc;
• Consolidarea statutului de companie solidară prin intermediul acţiunilor de sponsorizare ale Fundaţiei Auchan pentru Tineri sau a iniţiativelor locale ale magazinelor.
În 2012, magazinele se vor angaja în numeroase activităţi concrete: susţinerea asociaţiilor în operaţiuni solidare, mobilizarea colaboratorilor în vederea reducerii consumului de energie, sensibilizarea clienţilor prin acţiuni specifice, încheierea parteneriatelor cu furnizori locali.
Parteneriatul cu asociaţiile şi acţiunile de solidaritate
Pe lângă rolul de actor economic local incontestabil, fiecare hipermarket Auchan se implică, de asemenea, concret, în viaţa comunităţii, sprijinind asociaţiile cu profil social, educativ, de mediu.
Toate aceste iniţiative sunt consolidate de acţiunile Fundaţiei Auchan pentru Tineri creată în 1996, sub egida Fundaţiei din Franţa. Fundaţia susţine asociaţiile care ajută tinerii proveniţi din orașele și zonele unde sunt implementate hipermarketurile Auchan. Ea intervine în domeniul educaţiei pentru a-i învăţa pe tineri să:
• Citească, scrie, socotească, să se cultive;
• Creeze, să se reintegreze prin formare şi angajare;
• Aibă o alimentaţie sănătoasă;
• Protejeze mediul înconjurător;
• Aibă un stil de viaţă sănătos.
Misiunea Fundaţiei Auchan pentru Tineri este:
Să ofere fiecărei ţări o structură, o expertiză şi mijloace financiare care să îi permit să îşi consolideze responsabilitatea socială prin intermediul proiectelor destinate tinerilor, în special celor aflaţi în dificultate, proveniţi din oraşele şi zonele în care hipermarketurile Auchan sunt prezente.
Rolul său:
SĂ RĂSPUNDĂ concret priorităţilor sociale şi educative locale;
SĂ SPRIJINE tinerii între 5 şi 25 de ani din oraşele şi zonele în care sunt implementate hipermarketurile;
SĂ SUSŢINĂ financiar proiectele asociaţiilor cu o subvenţie de 3 000 până la 12 000 €;
Beneficiile sale:
Să aibă colaboratori mândri de a participa la proiecte urbane comune;
Să asigure un dialog durabil pozitiv cu tinerii din zona de implementare;
Să se integreze în mediul local, social, economic şi politic.
“Acţiunea solidară a grupului în România este exprimată prin intermediul angajamentelor faţă de mediu şi faţă de societate. Auchan doreşte să aibă un rol important în integrarea socială şi să consolideze legatura cu comunităţile din apropierea hipermarketurilor. În jurul acestor două axe şi cu dorinţa continuă de a ajuta tinerii, se construieşte politica de sponsorizare Auchan România. Cu scopul de a contribui la îmbunătăţirea vieţii sociale, de a susţine campanile naţionale şi de a acţiona în situaţii de urgenţă, Fundaţia Auchan pentru Tineri este responsabilă, şi spun asta cu toată modestia, să asigure coerenţa acţiunilor asociaţiilor partenere, implicând colaboratorii şi, de ce nu, clienţii Auchan”.
Stephan Albert, Responsabil al Fundaţiei Auchan pentru Tineri în România.
“Sponsorizarea pe care Fundaţia Auchan o acordă astăzi organizatiei SOS Satele Copiilor România va oferi sanşa la educaţie unui număr de 29 de tineri care vor putea urma cursuri de specializare sau perfecţionare în domeniile în care şi-au dezvoltat abilităţi până în acest moment. Astfel, aceştia vor avea o şansa în plus să-şi poată găsi un loc de muncă mai uşor. Scopul ambelor fundaţii este ca aceşti tineri pe care îi susţinem împreună să dobândească acele abilităţi sociale care să le permită să devină adulţi independenţi. Mulţumim Fundaţiei Auchan şi vă urăm să aveţi cât mai mulţi tineri de succes cu care să vă mândriţi în urma acestor Programe”.
Florina Balint, Specialist Îngrijire Tip Familial.
Despre Auchan România
Pe 7 noiembrie 2006, a fost deschis primul hipermarket Auchan, la București, în cartierul Titan. În următorii ani, alte 6 magazine și-au deschis porțile pentru locuitorii din Târgu Mureș, Cluj, Piteşti, Suceava, București, Militari și Timișoara. Odată cu deschiderile de anul trecut de la Constanța şi Craiova, numărul de magazine din cadrul rețelei din România a ajuns la 9.
Următoarea deschidere programată pentru anul acesta este la Iași, în cadrul proiectului Palas Iaşi.
Peste tot unde este prezent, Auchan a realizat cele mai mari hipermarketuri din oraș, cu alei largi, cel mai mare număr de case, o gamă foarte largă și diversificată și, mai ales, toate prețurile mici, în permanență, grație conceptului său de discount generalizat.
Auchan România numără 4.200 de angajaţi, ceea ce plasează compania printer cei mai importanţi angajatori din România.