Grupul GEFCO, lider în logistica auto şi punct de referinţă în logistica industrială, a raportat o cifră de afaceri de 3.782 milioane EUR în 2011, o creştere de 12,9% faţă de 2010. Venitul operaţional a atins nivelul record de 223 milioane EUR, reprezentând 5,9% din cifra de afaceri. Deschiderea noilor filiale şi procesul major de creştere externă au permis grupului să câştige noi clienţi în toate sectoarele industriale.
Într-un an marcat de criza economică şi turbulenţe geopolitice, grupul GEFCO şi-a menţinut profitabilitatea şi a urmat cu succes strategia sa de creştere la nivel internaţional şi în cele trei domenii strategice de business: logistica transportului în aval, logistica transportului în amonte şi transportul maritim şi aerian.
Aceste realizări sunt rezultatul mai multor acţiuni convergente, şi anume controlul strict a cheltuielilor operaţionale şi cheltuielilor generale, dar şi munca asiduă a diviziei de vânzări pe pieţele prioritare.
Activităţi diversificate în domeniul industrial
Expertiza dobândită de către GEFCO în domeniul logisticii auto a propulsat grupul în topul jucătorilor internaţionali, cu operaţiuni globale şi diversificate. Această expertiză unică stă la dispoziţia producătorilor din diferite sectoare, printre care industria aeronautică, bunurile de consum şi retail-ul specializat. GEFCO a raportat în 2011 o cifră de afaceri de 1.450,5 milioane EUR provenind de la principalii clienţi industriali (fără grupul PSA) reprezentând o creştere de 19,2% faţă de anul anterior.
Dezvoltare continuă în principalele zone de creştere
GEFCO îşi continuă creşterea internaţională în Asia, Europa Centrală şi de Est (o creştere de 25% şi in America de Sud (o creştere de 15%), odată cu diversificarea clienţilor. În 2011, şi-a accelerat extinderea pentru a răspunde mai bine nevoilor clienţilor. Deschiderea de noi filiale în Bulgaria şi Kazahstan confirmă dezvoltarea grupului în Europa de Est şi Asia Centrală permiţând consolidarea fluxurilor intra-regionale.
În iunie 2011 GEFCO a achiziţionat 70% din acţiunile Gruppo Mercurio, o companie italiană specializată în logistica auto, prezentă pe 5 continente. Acest lucru a reprezentat un pas important pentru grup, permiţându-i astfel să-şi consolideze poziţia internaţională şi să-şi accelereze dezvoltarea în Asia, în special India.
Strategie ambiţioasă pentru următorii ani
În următorul deceniu, grupul GEFCO îşi va continua strategia de dezvoltare prin o creştere internă şi externă, urmărind cele patru aspecte-cheie ale viziunii grupului: jucător major, global, eficient şi responsabil.
2012 va fi un an decisiv pentru grupul GEFCO ca urmare a deciziei grupului PSA Peugeot Citroën din luna februarie de a-şi deschide capitalul spre vânzare.