Venituri nete: 1,919 milioane de Euro, +7,9%
Profit comercial: 302.7 milioane de Euro, +26,9%
Flux net de numerar industrial record: 630,8 milioane de Euro
Creştere record în China şi Statele Unite
Parcul Tematic din Abu Dhabi deschis cu succes, depăşind aşteptările
Consiliul director al Ferrari, prezidat de Luca di Montezemolo, s-a întâlnit pentru a examina rezultatele pentru anul 2010.
Anul 2010 a fost un an extrem de bun pentru Ferrari, cu multe rezultate care le depăşesc pe cele înregistrate în 2008, considerat a fi cel mai reuşit an al mărcii.
6,573 de maşini au fost livrate reţelei de vânzări, ceea ce reprezintă o creştere cu 5,4% faţă de 2009 şi în acelaşi timp un record de vânzări anual pentru Ferrari. Acest rezultat excelent poate fi atribuit în principal creşterii extraordinare înregistrate pe pieţele emergente, în special în Asia, precum şi revenirii pieţei Statelor Unite la niveluri record.
Veniturile nete pentru acest an au ajuns la 1,919 milioane de Euro (+7,9 procente) iar profitul comercial al anului a ajuns la 302,7 milioane de Euro (+26.9 procente).
A crescut, de asemenea, şi profitabilitatea: ROS (rentabilitatea comercială) a atins 15,8%, unul dintre cele mai bune rezultate din istoria Ferrari. Acest număr este cu mult mai mare decât media industriei auto şi se apropie de cel din sectorul bunurilor de lux.
Un alt rezultat excepţional a fost înregistrat în fluxul net de numerar industrial pentru 2010. Acesta a atins 630,8 milioane de Euro şi demonstrează capacitatea de autofinanţare a mărcii. Fluxul de numerar a ajuns la rândul său la peste 290 de milioane de Euro. Amândouă rezultatele sunt nişte recorduri pentru Ferrari şi sunt semnificative mai ales în contextul realizării lor într-o perioadă de investiţii majore: la fel ca în ultimii ani, acestea au reprezentat 15% din cifra de afaceri.
Aceste investiţii nu le includ pe cele făcute în Formula 1 în 2010, competiţie în care Scuderia Ferrari Marlboro a revenit pe podium într-un sezon care a rămas deschis până la ultima cursă. 2010 a prilejuit şi un nou parteneriat important cu Santander, care şi-a făcut debutul ca sponsor, precum şi reînnoirea unor contracte importante cum este cel aflat în vigoare cu Shell.
Rezultatele se datorează imensului succes înregistrat de diferitele modele din gamă. California, de exemplu, câştigă din ce în ce mai mulţi clienţi datorită sistemului HELE, care, în combinaţie cu tehnologia Stop&Start, reduce emisiile de CO2 cu 23% şi garantează maximum de eficienţă prin controlul inteligent al tuturor componentelor maşinii. 458 Italia a fost pus în vânzare în 2010 şi a captat imediat atenţia pieţei şi laudele criticilor, pentru a deveni modelul de referinţă în segmentul său, primind cele mai râvnite premii din industria auto mondială. Ediţia limitată 599 GTO s-a dovedit a fi de asemenea de mare succes, toate exemplarele de 599 fiind vândute chiar înainte ca maşina să fie prezentată oficial la Salonul Auto de la Beijing. La rândul lor, serviciile de personalizare Ferrari şi-au adus o contribuţie semnificativă, un al doilea Atelier fiind deschis la Maranello, alături de unul în Tokyo şi altul în New York.
Defalcând vânzările pe arii geografice, piaţa chineză a crescut cu 43,6%, stabilind un nou record cu aproape 300 de maşini vândute. Dacă adăugăm Hong Kong şi Taiwan şi luăm în considerare aşa-numita zonă a Marii Chine, totalul ajunge la 478 de maşini (+23,8%). Acest număr plasează piaţa asiatică pe locul patru în lume în materie de vânzări.
Ţările din Orientul Mijlociu au avut, de asemenea, rezultate extraordinare. Au fost vândute 349 de maşini, nivelul excelent de anul trecut fiind menţinut în ciuda condiţiilor economice nefavorabile.
Statele Unite au stabilit la rândul lor un nou record, înregistrând o creştere cu 12,7% în urma vânzării a 1,576 de maşini. America de Nord ca întreg (inclusiv Statele Unite şi Canada) şi-a confirmat poziţia sa ca piaţă principală, reprezentând 26% din vânzările mondiale.
Pieţele europene, care nu au beneficiat de pe urma mult-aşteptatei reveniri economice, au rămas totuşi foarte stabile. De exemplu, Regatul Unit a absorbit 467 de maşini, cu 58 de exemplare în plus faţă de 2009. Semnele care vin din Europa de Est sunt de asemenea pozitive. Deşi regiunea este încă secundară ca importanţă în termeni de vânzări totale, ea a înregistrat o creştere de aproape 5%.
Au fost obţinute rezultate importante şi în materie de activităţi de Brand (retail, licenţiere şi internet). Numărul de magazine Ferrari a crescut în 2010 prin deschideri de prestigiu ale unor noi unităţi pe Park Avenue în New York şi în Johannesburg, acolo unde Ferrari Store deja existent a fost completat de unul nou, numărul total de Ferrari Store în lume ajungând la 40.
Pe partea de activităţi de licenţiere cea mai importantă noutate a fost deschiderea în noiembrie 2010 a imensului Parc Tematic Ferrari World din Abu Dhabi. În primele sale luni de activitate, parcul a depăşit aşteptările, iar Ferrari Store din interiorul său a devenit rapid cel mai profitabil dintre toate unităţile Ferrari Store din întreaga lume.
Au crescut de asemenea şi activităţile pe internet, website-ul www.ferrari.com reuşind să ajungă la 300 de milioane de afişări. Canalele Ferrari pe social media, inclusiv Twitter şi Facebook, au înregistrat la rândul lor un succes notabil, contul de Facebook atrăgând 3 milioane de membri într-o perioadă scurtă de timp.
Site-ul www.ferrari.com este acum disponibil în şapte limbi, inclusiv în japoneză şi chineză. O versiune în limba arabă este aşteptată a fi lansată online în cursul acestui an.
Alte două statistici semnificative confirmă un an 2010 extraordinar:
Muzeul Ferrari din Maranello a atras pentru prima dată peste 225.000 de vizitatori, peste 60% dintre aceştia venind din afara Italiei.
Deschiderea pieţei indiene a fost confirmată, primul dealership indian oficial urmând a fi deschis în New Delhi în această primăvară, iar al doilea în Mumbai către finalul anului. India va duce la 58 numărul de ţări în care Ferrari este prezent oficial.
Forza Rossa are un nou Director de Marketing, Lucian Şonea, care o înlocuieşte pe Roxana Vâlcu. El este licenţiat în sociologie cu specializarea marketing în cadrul Universităţii Paris Sorbonne – René Descartes şi a absolvit cursurile de master în Sociologie la aceeaşi universitate. Lucian Şonea are dublă cetăţenie (română – franceză) şi are experienţă în marketing şi în industria auto.