Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

2009, anul eficientei in PR

Alina Popescu
PR Manager, Gecad Technologies / AXIGEN

Criza economica va afecta atat companiile, cat si indivizii in anul care tocmai a inceput. Pe fondul intarzierilor la plati, al reducerilor de bugete si al concedierilor in masa, va exista o stare de criza permanenta. Cat de puternica va fi starea de criza si neincrederea pe care o va genera va depinde foarte mult de modul in care comunica departamentele de PR ale companiilor.

Credem ca ar trebui sa ne concentram cu totii pe mentinerea reputatiei firmelor, pe tinerea sub control a neincrederii si a crizelor latente, incercand sa aratam si partea pozitiva a lucrurilor. Cum bugetele sunt in scadere, chiar daca preturilor nu vor scadea, majoritatea companiilor vor fi nevoite sa prezinte mai eficient beneficiile pe care le pot aduce si sa vina cu niste solutii reale la problemele clientilor lor.

Va fi vorba si de un an al noutatii si al inventivitatii in relatiile publice. Insa nu va fi neaparat un an al experimentelor, pentru ca se va pune un pret foarte mare pe eficienta tuturor activitatilor de PR. In afara de companiile care anul acesta vor investi in PR, cele care au deja experienta vor merge pe actiuni cu eficienta dovedita, experimentele avand deja loc in anii precedenti. Astfel, nu vor exista noi actiuni, noi unelete de PR, vom asista insa la o reinventare a felului in care se fac lucrurile.

In ceea ce priveste bugetele, companiile nu ar trebui in nici un caz sa le reduca pe toate fronturile (marketing, publicitate, relatii publice), ci sa le pastreze macar la nivelul celor de anul trecut. Astfel, cheltuind banii intr-un mod eficient, pot avea de castigat pe termen mediu si lung, fiind deja bine stiut faptul ca investitiile in promovare pe timp de criza ajuta business-ul sa castige repede o cota de piata mai mare.

Cum se castiga cota de piata daca toate companiile continua sa investeasca in marketing si PR? Din pacate nu toate firmele isi vor permite mentinerea acelorasi bugete, aceasta decizie depinzand mult si de cum sunt deja afectati de criza. In timp ce unele companii reduc bugetele pentru a se proteja de efectele crizei, altele le reduc pentru a supravietui.

Anul acesta, Axigen (Gecad Technologies) va merge pe comunicare eficienta localizata. Cum suntem prezenti prin parteneri in aproximativ 170 de tari, ne vom concentra pe promovare adaptata fiecareia dintre pietele importante pe care distribuim gama noastra de solutii de mesagerie. Vom combina in continuare PR-ul traditional cu activitatile din mediul online, urmarind in principal obtinerea valorii maxime pentru bugetele alocate.

PR Manager la Gecad Technologies/AXIGEN, Alina Popescu are o experienta de 4 ani in sfera comunicarii, mai ales pe segmentul IT&C. Este pasionata de mediile sociale si de bloguri, scriind atat pentru PRwave blog cat si pe blogul personal de PR si Marketing, Words of a Broken Mirror. {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.