Proiectul „Creștem digital și vocațional” a ajuns în anul școlar 2021-2022 și la Școala Gimnazială nr. 1 din Cernavodă, cu susținerea Nuclearelectrica. În tot acest timp, cei 200 de elevi participanți și-au crescut stima de sine cu 15% și au învățat cum să își seteze obiective, cum să facă un plan pentru atingerea lor și împreună cu trainerii au urmărit fiecare pas pentru a ajunge acolo unde și-au propus.
Cele 3 module ale proiectului, consiliere vocațională pentru elevi, dezvoltare competențe digitale pentru profesori și comunicare asertivă, au creat cadrul ideal în care elevii, profesorii și părinții au participat la întâlniri cu traineri specializați. În cadrul acestora au aflat ce pot face mai bine pentru ca parcursul copiilor să fie unul de creștere și dezvoltare emoțională în beneficiul lor.
Când ești la început de drum este greu să îți dai seama ce îți place să faci, ce vrei să faci în viitor și să iei o decizie pentru evoluția ta. Proiectul Asociației InspirAction a venit în ajutorul elevilor cu scopul de a crește capacitatea lor de a-și alege un profil de liceu în acord cu personalitatea, talentele, valorile, abilitățile și interesele personale. Pe parcursul întregului an școlar, aceștia și-au descoperit pasiunile, valorile, au învățat cât de importante sunt alegerile în viață, cum să își crească stima de sine și să își organizeze timpul mai bine.
Din spatele catedrei, 15 cadre didactice, din Cernavodă, au participat la 25 de întâlniri cu specialiștii Asociației InspirAction. Rezultatele discuțiilor și exercițiilor realizate ne arată că profesorii își doresc să se implice cât mai mult în procesul de dezvoltare al elevilor, iar astfel de proiecte sunt bine primite de către aceștia.
- 95% dintre profesori au conștientizat importanța conectării cu elevii
- 75% dintre profesori și-au dezvoltat competențele digitale
- 79% dintre profesori și-au declarat intenția de a utiliza digitalul în procesul didactic
Părinții au luat parte la 2 webinarii cu traineri specializați în care au aflat mai multe despre cum să-i susțină mai bine pe copiii lor.
În total au fost realizate 210 întâlniri cu toți participanții proiectului, iar rezultatele cu siguranță se vor vedea în alegerile făcute de elevi pentru viitorul lor.
Finalul poiectului a venit cu diplome, cărți, atât pentru elevi, cât și pentru biblioteca școlii.
Mirabela Lojniță – profesor, Școala Gimnazială nr. 1 Cernavodă: Programul Creștem digital și vocațional, m-a ajutat să văd cea mai frumoasă latură a colegelor mele, am descoperit că am colege extraordinare și acest program ne-a adus mai aproape, întărind relațiile dintre noi. Referitor la elevi, mi-am întărit ideea că fiecare copil
are ceva minunat și acel ceva așteaptă să fie descoperit, să fie ajutat să crească, iar eu ca profesor, pe lângă predarea materiei am și acest rol în viața elevilor.
Andrei – elev, Școala Gimnazială nr. 1 Cernavodă: Eu mi-am descoperit pasiunea pentru baschet și muzică. Am început să lucrez la a mă respecta pe mine însumi. Înainte nu știam să mă exprim, dar pe parcursul acestui proiect am învățat cum să fac asta. Cea mai mare descoperire pe care am avut-o, este că orice vis se îndeplinește cu muncă.
Simona Paraschiv – Președinte, Asociatia InspirAction: Ne bucurăm că am desfășurat acest minunat proiect la Cernavodă. Un an de zile a trecut prea repede pentru cât de mare este nevoia de astfel de proiecte, iar asta reiese din feedbackurile copiilor. Ei au avut cel mai mare beneficiu, întrucât au prins aripi, au învățat ca pot și merită să aibă mai multă încredere în ei înșisi. A fost un proiect care a adus creștere personală si profesională atât participanților, cât și echipei noastre și suntem recunoscători tuturor celor implicați in buna desfășurare a lui, mai ales Nucleareletrica.
Inițiativa proiectului „Creștem digital și vocațional” continuă la Școala Gimnazială nr. 1 din Cernavodă datorită elevilor care au creat Clubul Ambasadorilor InspirAction, care pune accentul pe dezvoltarea pasiunilor și lectură.
Proiectul a fost realizat cu sprijinul Nuclearelectrica, iar angajați ai companiei au participat la întâlnirile cu elevii pentru a le împărtăși din cariera lor și parcursul de creștere. Astfel, i-au inspirat pe tinerii învățăcei să își urmeze pasiunile și să le transforme în carieră.