• Peste 3.000 de angajaţi în reţeaua celor 90 de distribuitori din întreaga ţară şi peste 500.000 de reparaţii în service pe an
• Creştere a vânzărilor de 2.661% faţă de primul an de activitate şi de 33,4% faţă de 2007
• Cotă de peste 16% din piaţa auto românească şi aproape un sfert din piaţa de import
Porsche Romania, importatorul mărcilor Audi, Bentley, Porsche, SEAT, Skoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale şi Weltauto-autovehicule de ocazie, anunţă depăşirea cifrei de 200.000 de autovehicule vândute în cei 10 ani de activitate. Numai în ultimul an, Porsche Romania a livrat 58.790 de automobile, ceea ce reprezintă o creştere de 33,4% faţă de anul precedent şi de trei ori mai mare decât în 2005. Comparativ cu primul an de activitate, 1998, creşterea procentuală a vânzărilor este de 2.661% iar cea a livrărilor de peste 3.000%. Pe primul loc al livrărilor din 2007 se situează marca Skoda cu 23.197 unităţi livrate, ceea ce reprezintă o creştere faţă de anul precedent de 20,9%. Urmează Volkswagen, cu 22.402 de autoturisme livrate către clienţi şi un plus de 50,7% faţă de anul trecut, apoi SEAT cu 4.950 livrări şi o creştere de 28,1%. Un plus semnificativ l-a înregistrat şi marca Volkswagen Autovehicule Comerciale, care a avut 3.709 livrări, cu 27% mai mult. Marca sportivă Porsche a livrat către clienţii români 147de automobile şi a avut o creştere de 68,2%.
Cei aproape 59.000 de clienţi au optat în anul 2007 în special pentru modelele Skoda Octavia (6.097), Volkswagen Golf V (5.280), SEAT Ibiza (1.940), Audi Q7 (603) şi Porsche Cayenne (111). Cu alte cuvinte, în anul 2007 Porsche Romania a vândut aproximativ 161 autovehicule în fiecare zi şi 1.370 de intervenţii în service, în întreaga reţea de parteneri, împărţiţi după cum urmează: 14 pentru marca Audi, 20 pentru SEAT, 24 pentru Volkswagen, 30 pentru Skoda, 1 pentru Porsche şi 1 pentru Bentley. Dintre aceştia, 17 deţin şi reprezentanţă Weltauto, pentru autovehicule rulate. „În 2008 se află în faza de execuţie încă 9 locaţii a căror valoare investiţională se situează fiecare în jurul sumei de 3,5 milioane euro. Aceste costuri se datorează creşterilor imobiliare şi celor de construcţie, la care trebuie adăugate investiţiile semnificative în echipamente de ultimă generaţie şi şcolarizări corespunzătoare”, spune Brent Valmar, director general Porsche Romania. „Privind în urmă putem compara evoluţia Porsche Romania cu o radiografie a evoluţiei pieţei auto româneşti. Mă bucur să constat că în acest timp am fost nu numai jucători activi, dar uneori am şi impus reguli, standarde de calitate şi de performanţă”, a continuat Brent Valmar.
Pe data de 10 ianuarie 2007 s-a înregistrat vânzarea maşinii cu numărul 200.000 în cei 10 ani de activitate. Este vorba despre un autoturism Volkswagen cumpărat de un client bucureştean.
Dacă astăzi în întreaga structură organizaţională există peste 3.000 de angajaţi, în 1998 erau aproximativ 500 la cei 27 de distribuitori, deci o creştere a personalului de 600%. Şi ceilalţi indicatori analizaţi sunt la fel de spectaculoşi: numărul de treceri prin service în anul 2007 depăşeşte 500.000 în întreaga reţea, comparativ cu 51.567 înregistrate în 1998. Piesele de schimb, de asemenea, au generat un volum cu +2.603% mai mare decât în primul an.
În România, sub umbrela „Porsche” se regăsesc toate activităţile care au în centru automobilul: importul se desfăşoară prin Porsche Romania, serviciile financiare sunt reprezentate de Porsche Bank şi, din vara acestui an, Porsche Inter Auto gestionează activitatea de retail a distribuitorilor proprii. Structura bazată pe trei „piloni” reprezintă o reţetă de succes în toate cele 16 ţări europene unde Porsche Holding este prezent.
Revenind la activitatea din România, grupul reprezintă începând cu sfârşitul anului 2007 încă o marcă de prestigiu, Bentley, pentru care s-au făcut investiţii în capacitatea de servisare, urmând ca în luna martie să înceapă şi construcţia unui showroom dedicat. „Este vorba despre un complex auto în zona Pipera, dedicat mărcilor Audi, Bentley şi Porsche, desfăşurat pe o suprafaţă totală de 18.000 de metri pătraţi”, explică Brent Valmar. Planurile de viitor ale companiei iau în calcul şi continuarea implicării în activităţile sociale, aşa cum a fost decizia de a planta 55.000 de copaci la începutul lunii decembrie din 2007, câte unul pentru fiecare maşină vândută.
{mosloadposition user10}