Marca MINI şi fabricile britanice din Oxford şi Swindon ale BMW Group sărbătoresc 20 de ani de producţie în secolul XXI pentru originalul din segmentul premium al clasei mici.
Bucureşti/München/Oxford/Swindon. Un succes care acum durează de două decenii: la începutul anului 2001, producţia de piese pentru caroserie MINI a început în Swindon. Şi puţin mai târziu, pe 26 aprilie 2001, primul MINI nou a ieşit de pe linia de producţie din Oxford. De atunci, MINI a construit peste cinci milioane de automobile premium în Marea Britanie. La uzina din Oxford, în prezent sunt construite MINI Hatch 3 uşi, MINI Hatch 5 uşi şi MINI Clubman, precum şi modelul full electric MINI Cooper SE – toate împreună pe aceeaşi linie de producţie.
Preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW Group, Oliver Zipse, a fost la conducerea producţiei de la uzina MINI din Oxford în perioada 2007-2008. Cu ocazia aniversării a 20 de ani de la începerea producţiei, el declară: “Felicitări tuturor celor de la uzinele MINI din Oxford şi Swindon pentru că au atins un reper de producţie atât de mare. Încă am amintiri foarte plăcute din timpul petrecut la Oxford. A fost o adevărată plăcere să lucrez acasă şi în inima mărcii MINI cu oameni atât de captivanţi şi pasionaţi, dintre care aproape un sfert şi-au dedicat aceşti 20 de ani sau mai mulţi construcţiei maşinilor noastre”.
În prezent, mai mult de 4.500 de angajaţi cu înaltă calificare lucrează la uzinele MINI din Oxford şi Swindon, inclusiv 130 de stagiari. Împreună, această echipă puternică se asigură că aproximativ 1.000 MINI sunt produse zilnic pe insulă – unul la fiecare 67 de secunde.
Peter Weber, director general al uzinelor din Oxford şi Swindon din 2019, adaugă: “Sunt extrem de mândru de echipele noastre de la Oxford şi Swindon şi de munca incredibilă pe care o fac. Angajamentul şi pasiunea lor continue dinn ultimii 20 de ani au contribuit la consolidarea reputaţiei MINI în întreaga lume”.
Unul dintre eroii relansării mărcii MINI a fost un inginer român, Heinrich Petra. După fuga din România comunistă, în anii ’70, fostul inginer Dacia se angaja la BMW. Aici a avut o carieră de aproape 30 de ani unde a evoluat constant şi a contribuit la multe modele legendare, aşa cum este BMW X5 sau BMW Z8. Ulterior, Petra a preluat a fost cooptat în echipa MINI şi a fost responsabil pentru dezvoltarea tehnică a noului model, dar şi a multor proiecte emblematice pentru marcă, aşa cum a fost gama de motorizări diesel sau primul cabriolet oficial MINI.
Uzinele din Oxford şi Swindon au deja o tradiţie foarte îndelungată ca locaţii de producţie: automobilele au fost construite acolo de 65 de ani (Swindon) şi chiar de 108 ani (Oxford). Pentru o lungă perioadă de timp, acest lucru s-a făcut în linişte, dar uzina de la Oxford s-a transformat în ultimii ani într-un magnet pentru turişti. Între timp, turul uzinei MINI, premiat de altfel, a încântat în jur de 26.000 de fani MINI.
Uzina de la Oxford a făcut un pas energic în viitor în 2020, când MINI Cooper SE, primul model complet electric al mărcii, a ieşit de pe linia de producţie. Şi acesta a fost doar începutul: până la începutul anilor 2030, MINI va fi primul brand BMW Group a cărui întreagă gamă de modele va fi alimentată exclusiv cu electricitate. În ultimii 20 de ani, uzinele de la Oxford şi Swindon au jucat un rol decisiv în ceea ce priveşte creşterea dezvoltării durabile a producţiei MINI şi sunt indispensabile pentru strategia BMW Group de a reduce în continuare emisiile.
Marca MINI şi producţia în Marea Britanie:
26 aprilie 2001 | Începe producţia MINI la uzina din Oxford. |
2002 | La doar 13 luni de la începerea producţiei, cel de-al 100.000-lea MINI a ieşit deja de pe linia de producţie a uzinei din Oxford. |
2004 | BMW Group anunţă o investiţie de 40 de milioane de lire sterline la uzina din Swindon.
Este prezentat MINI Cabrio. |
2006 | Uzina din Hams Hall produce o nouă generaţie de motoare şi alimentează Oxford pentru producţia MINI, creând triunghiul britanic de producţie MINI format din trei fabrici.
Este prezentat MINI Cooper S cu John Cooper Works GP Kit. |
2007 | Uzina MINI din Oxford este pionierul tehnologiei inovatoare de vopsire. Fabrica de la Oxford este prima locaţie de producţie BMW Group care utilizează IPP (Proces Integrat de Vopsire). Acest sistem extrem de inovator aduce economii de energie şi reduceri ale emisiilor cu peste 10% în vopsirea caroseriilor. |
2008 | Este lansat noul MINI Clubman. |
2009 | Încep testele MINI E, susţinute de guvernul britanic. Test de grup la nivel mondial realizat de BMW Group pentru a evalua aspectele tehnice şi sociale ale vieţii cu un automobil complet electric în viaţa de zi cu zi. |
2010 | Este lansat primul model cu tracţiune integrală al mărcii, MINI Countryman. |
2011 | Extinderea gamei de modele pentru a include MINI Coupé. |
2012 | Este lansat MINI Roadster. |
2013 | Premieră pentru MINI Paceman. |
2014 | Este lansat primul MINI Hatch 5 uşi.
Una dintre cele mai mari ferme solare montate pe acoperiş din Marea Britanie este instalată la uzina MINI din Oxford. Pe acoperişul atelierului de caroserii, ferma solară are peste 11.500 de panouri, acoperind 20.000 de metri pătraţi (cinci terenuri de fotbal). Generează suficientă energie electrică pentru a alimenta echivalentul a 850 de gospodării (peste 3 megawatt). Acest lucru permite uzinei din Oxford să îşi reducă amprenta de carbon cu aproximativ 1.500 de tone de CO2 pe an. |
2015 | Este prezentat noul MINI John Cooper Works GP. |
2016 | Este anunţată cea mai recentă generaţie a MINI Cabrio. |
2017 | Este dezvăluită a doua generaţie a MINI Countryman. |
2019 | Uzina MINI din Oxford produce automobilul MINI cu numărul 10.000.000.
Sunt anunţate două noutăţi în gama de modele: al treilea MINI John Cooper Works GP şi primul automobil de serie complet electric al mărcii, MINI Cooper SE. |
Ianuarie 2020 | Producţia MINI Cooper SE începe la uzina din Oxford. MINI full electric este integrat complet în procesul de producţie. Aceasta face ca uzina să fie prima a BMW Group care produce automobile electrice pe aceeaşi linie cu modelele cu motoare termice, permiţând o producţie flexibilă, în conformitate cu cererea globală.
Până la sfârşitul anului 2020, un total de 17.580 de automobile au fost vândute şi livrate clienţilor din întreaga lume. |
Octombrie 2020 | MINI anunţă planurile de produse viitoare şi o nouă strategie, concentrându-se pe mobilitate electrică, introducerea unui nou model crossover şi producţia de modele în China începând cu 2023. |
Martie 2021 | MINI confirmă că ultimul model cu motor cu ardere internă al mărcii va fi prezentat în 2025. De la începutul anilor 2030, marca va rula exclusiv electric. |