McDonald’s România a aniversat 20 de ani de la primul restaurant deschis în țară, primul sandviș oferit, primul zâmbet împărtășit. Ocazie cu care a demarat și una dintre cele mai calde și consumer-centric campanii de comunicare.
Campania aniversară de 20 de ani de McDonald’s România poartă semnătura FRIENDS\TBWA, agenția de brand a McDonald’s, și este realizată împreună cu agențiile partenere Tribal Worldwide Romania și MSL Group The Practice.
“McDonald’s este mai mult decât un restaurant. E un loc plin de viață, plin de povești, plin de amintiri și, mai ales, plin de zâmbete. Zâmbim cu drag de 20 de ani, iar ideea de a aniversa tocmai printr-un gest atât de simplu și de natural pentru noi ne-a încântat din primul moment. Ca întotdeauna, clienții noștri sunt cei care se află în lumina reflectoarelor. Am gândit această aniversare pentru ei, pentru poveștile și zâmbetele lor. Aniversarea noastră e, în fond, aniversarea lor. Le mulțumim pentru că ne dau șansa să zâmbim împreună zi de zi.” Daniel Boaje, Director General McDonald’s România.
Campania aniversară ne-a dat prilejul de a avea o campanie integrată cu acțiuni care au depășit simpla comunicare ATL. Astfel, pe lângă spotul TV realizat cu sprijinul regizorului român Radu Muntean, am demarat implementarea în restaurante a unui mecanism de generare de conținut, cu numele de cod “smile hunting”. Practic, o echipă întreagă a “vânat” zâmbete pe parcursul lunii mai în restaurantele McDonald’s din țară. Zâmbete care, mai apoi, după o selecție tehnică, au ajuns într-o campanie-surpriză pe billboard-uri și înapoi în restaurantele McDonald’s.
“Conceptul aniversar a pornit de la oameni, bucuria simplă și manifestarea ei instinctivă – zâmbetul. Fiecare zâmbet este unic și merită să fie văzut, deci campania este cu și despre oamenii din restaurantele Mcdonald’s din tară și zâmbete lor. Așa ca zeci de oameni zâmbesc pe panourile din întreaga țară, în materialele din restaurante și sute pe pagina mcdonalds.ro. Și pagina e deschisă oricui vrea să împartă un zâmbet și o particică din bucuria lui." Ruxandra Matache, Group Creative Friends \ TBWA.
Campania de imagine este dublată de o actiune promoțională, vizibilă în mass-media și în restaurante, derulată sub umbrela “Schimbă zâmbetele pe premii” care își propune, în completare, să le ofere clienților produsele preferate, prin oferirea de premii.
Echipa McDonald’s care a gestionat proiectul:
Mihaela Lungu – Manager Marketing
Ramona Ciocodei – Manager Comunicare
Echipa FRIENDS \ TBWA care a gestionat proiectul:
Client Service: Dana Stefan, Simona Stefanescu, Ilinca Marcu.
Creație: Laura Nedelschi, Ruxandra Matache, Vladi Paunescu, Elena Negrescu.
Strategie: Sergiu Bica, Rares Ciovica, Sorin Tranca.
DTP și Productie: Paul Buruc, Madalin Badescu, Dan Neagu, Roxana Roman.