Oamenii ar trebui sa se informeze adecvat inainte de a alege un furnizor si de a semna un contract cu acesta. Astfel, vor sti exact care este vechimea companiei pe piata, unde are sediul, cati angajati are, daca serviciile sau produsele pe care le comercializeaza reprezinta activitatea de baza, etc.
La fel de important este sa se verifice termenii si conditiile unui contract. In acest act sunt mentionate obligatiile si beneficiile partilor care semneaza. Sunt specificate, de asemenea, penalitatile care apar cand una dintre parti nu isi onoreaza obligatiile. Astfel, nu vor aparea costuri „ascunse” si oamenii nu vor avea datorii.
Photo by Scott Graham on Unsplash
Desigur, pentru a nu avea datorii, nu este de ajuns verificarea unei companii si citirea contractului cu atentie. Este necesar si un buget atent gestionat, in care cheltuielile sa nu depaseasca veniturile si sa existe un fond de economii pentru urgente.
Atunci cand o persoana inregistreaza datorii si nu poate plati creditorul initial (compania la care inregistreaza restantele), ajunge uneori clientul unei companii de recuperare creante. De cele mai multe ori este notificata de acest lucru printr-o scrisoare. Este normal sa trateze cu neincredere notificarea, de aceea ar trebui sa verifice informatia.
2 moduri de a verifica o companie
Despre firmele de incredere se gasesc informatii atat online, cat si offline. Asadar, sunt 2 moduri mari de a verifica o companie:
Offline este mai costisitor din punct de vedere al resurselor, trebuie mers la Registrul Comertului, platita o taxa, etc. Orice societate comerciala care se infiinteaza apare in Registrul Comertului.
In schimb, majoritatea resurselor online sunt gratuite. Inclusiv despre aceste firme de recuperare datorii. KRUK Romania este o companie de top in acest domeniu si un bun exemplu de transparenta pentru clienti.
Mai multe detalii se gasesc pe internet pe site-uri precum KOMPASS, un portal al companiilor care activeaza in Romania. Aici sunt mentionate informatii precum datele fiscale ale companiei, anul infiintarii, adresa, domeniul principal de activitate, etc.
O alta sursa de informare este AMCC (Asociatia de Management al Creantelor Comerciale) care se asigura ca membrii sai, companiile precum KRUK, isi desfasoara activitatea cu bune practici pentru clienti si parteneri.
Odata verificata o companie din punct de vedere al datelor fiscale, se poate trece la pasul urmator:
Verificarea informatiilor de la KRUK privind datoriile
Scrisoarea pe care o primeste clientul cu restante contine toate informatiile de la KRUK privind datoriile. Acestea se pot verifica accesand platforma eKRUK si creandu-se un cont de utilizator. Scrisoarea contine numarul dosarului cu datorii: un cod unic fiecarui client. Este nevoie de acest numar al dosarului pentru a se crea in siguranta un cont de utilizator pe eKRUK.
In contul eKRUK sunt informatii despre stadiul datoriei, suma totala de plata, cine a fost creditorul initial, etc. Cel mai important, clientul cu datorii poate stabili o noua valoare a ratei pe care doreste sa o plateasca lunar, in functie de disponibilitatile sale financiare. Si poate face acest lucru online, de oriunde s-ar afla, la orice ora.
Datoriile trebuie gestionate corespunzator, amiabil, profitandu-se de diverse avantaje precum discount-uri, programe de loializare, concursuri, etc. Altfel, se poate ajunge la popriri pe venituri sau executari silite.