- 55.000 de clienți cu până la 4 comenzi pe lună și o medie de 20 de produse în coș
- 10 milioane de produse vândute pe freshful.ro și în mobile app
- 15% dintre cumpărături conțin cel puțin un produs Save Me (cu vânzare accelerată)
- 50% dintre furnizorii din platformă sunt producători români și fermieri locali
Lansat în 2021 cu o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific, Freshful a atras într-un an 55.000 de clienți din București și Ilfov, o creștere cu aproape 100% față de primele 6 luni de activitate.
Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online cu sourcing direct (fără intermediari) din România, a reușit să livreze în ultimele 12 luni 10 milioane de produse – de la fructe, legume, carne, lactate, mezeluri, produse congelate și băuturi până la articole de uz casnic pentru nevoile zilnice.
Alături de cei 550 de furnizori locali și internaționali listați în platformă, Freshful a oferit consumatorilor o sortimentație bogată, cu produse de foarte bună calitate, din care categoriile: fructe, legume, lactate, brânzeturi, ouă, carne și pește au însumat peste 50% din totalul vânzărilor. Alegerile clienților Freshful arată că preferințele acestora pentru gamele fresh și ultra-fresh au rămas neschimbate, iar interesul pentru o alimentație echilibrată, bazată pe prospețime și gust excepțional, continuă să fie unul puternic.
Inspirați de preferința consumatorilor pentru produse proaspete, savuroase și locale, Freshful a lansat, la mijlocul anului 2022, sortimentația Din Grădină”, prima inițiativă From farm to fork a companiei, prin care a pus pe masa românilor 30 de tone de legume cultivate la Băleni, jud. Dâmbovița. Roșii, dovlecei, vinete și ardei din soiuri noi, dar și soiuri care aduc înapoi gustul copilăriei, au fost crescute natural, în ritmul lor, din primăvară până în toamnă, de agricultori din tată-n fiu. Până la finalul anului, Freshful va extinde proiectul “Din Grădină” către zona de fructe autohtone și va introduce în platforma Freshful.ro: “Din Livadă” – mere, pere și gutui de Voinești.
Astăzi, în platforma Freshful 50% dintre furnizori sunt fermieri și producători locali de alimente, iar numărul lor va crește în perioada următoare pentru a face față numărului tot mai mare de clienți și pentru a satisface și cele mai exigente preferințe.
„Misiunea noastră este să schimbăm în bine viețile oamenilor, setând un nou standard de a face cumpărăturile. Am reușit să aducem experiența consumatorilor din offline în online și să le câștigăm treptat încrederea, iar asta se vede în creșterea de aproape 100% a numărului de clienți în ultimele luni ale anului și în gradul mare de satisfacție pe care aceștia îl au față de Freshful. În 2021 am propus un model nou de business – fără intermediari, prin care să legăm producătorii direct de clienți și să asigurăm produse mereu proaspete la prețuri bune, competitive, pentru toate nevoile clienților, precum și noi obiceiuri de shopping adaptate consumatorilor, iar zi de zi vedem cum Freshful crește spre maturitate.
Consumatorii vor continua să caute noi modalități de a-și face viața mai ușoară și de a-și procura alimentele de care au nevoie pentru coșul săptămânal, într-un mod mai rapid, mai eficient și mai controlat. Pentru asta, toți cei 600 de angajați Freshful își fac zilnic treaba cu grijă, pentru ca fiecare pungă de cumpărături să ajungă completă și cu punctualitate la destinație” afirmă Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.
Din 2021 Freshful a devenit partenerul românilor în alegerea produselor proaspete, a modului în care își fac cumpărăturile, de aceea clienții revin aproape în fiecare săptămână în platformă, de unde, într-un an, au comandat cu încredere 10 milioane de produse.
”Vânzarea, promovarea și livrarea produselor alimentare sunt doar o parte din povestea Freshful. Ca să devenim prima alegere de e-grocery pentru consumatorii din București și Ilfov, am căutat să oferim o experiență digitală completă, să fim o sursă de inspirație pentru rețete și o viață sănătoasă, să demonstrăm grijă pentru resurse, să contribuim la combaterea risipei alimentare și să oferim opțiuni de preț potrivite în contextul actual inflaționist”, a adăugat Andrei Popescu.
Alte informații cheie la #1anFreshful by eMAG
Depozit propriu
Timp de 365 de zile coșurile de cumpărături Freshful, pline cu bunătăți și necesități, au fost pregătite cu mare atenție de pickerii Freshful și livrate de 200 de curieri, direct din Depozitul situat în Ștefăneștii de Jos, jud. Ilfov. Calitatea pregătirii comenzilor este evaluată astăzi de către clienții Freshful la 97%, printre cele mai mari din piață, un punct forte care face ca 94% dintre utilizatorii hipermarketului online să îl recomande familiei și prietenilor, un procent stabil de mai bine de 6 luni.
Comportament consumatori
În primul an de activitate Freshful, 70% din totalul comenzilor s-au înregistrat în aplicația mobilă, iar comportamentul de plată al consumatorilor s-a încadrat în estimările inițiale. 65% din totalul plătilor s-au realizat online, direct pe Freshful.ro și în aplicația de mobil, atât cu card bancar cât și cu cardul de tichete de masă Edenred.
Sustenabilitate
Preocuparea pentru educație și protejarea resurselor naturale a rămas constantă încă de la deschidere. Freshful a reușit, din octombrie anul trecut, să aplice o strategie clară de responsabilitate socială și de mediu adaptată la specificul și dimensiunea activității sale. Prin inițiativa „Returnează. Freshful reciclează!” livratorii au colectat 9 tone de pungi de hârtie pe care le-au reciclat și repus în circuitul Freshful. Prin parteneriatul cu Banca pentru Colectarea și Distribuția Alimentelor București, a donat 1 tonă de alimente care au ajuns la familiile vulnerabile beneficiare ale sprijinului oferit de asociație. Prin crearea categoriei „Save Me” cu produse cu vânzare accelerată, a oferit clienților o alternativă sigură pentru consum și convenabilă din punct de vedere al prețului, astfel că azi, peste 15% din comenzi conțin cel puțin un produs Save Me.
Echipă
La finalul primului an de activitate, echipa Freshful număra 600 de angajați care asigură zi de zi calitatea produselor, a comenzilor, a comunicării cu clienții și a experienței digitale în web și mobile app. Împreună susțin un model de business bazat pe competență și performanță în e-commerce, operațiuni, servicii și convenience, care face lucrurile cu agilitate, sigur și la timp.
Investiții
Investițiile anunțate la începutul anului trecut au continuat să fie direcționate strategic pentru a întări diferențiatorii cheie Freshful: livrare rapidă în intervale de 2 ore sau livrare programată pentru următoarele zile, în intervale de 2 ore, cu o flotă auto care astăzi numără 118 mașini cu temperatură controlată; un ecosistem digital intuitiv atât pentru clienți căt și pentru furnizori, în care frecvent sunt introduse noi funcționalități care să simplifice cumpărăturile; parteneriate cu agricultori locali pentru hrană cu gust, livrată mereu proaspătă. Iar în perioada următoare, compania va păstra în centrul fiecărui demers misiunea sa cheie, aceea ca românii să adopte din ce în ce mai mult noul ritual de achiziție pe care Freshful l-a adus în piață: digital, rapid, eficient, controlat, sigur.