editia 2014
Competiţia Social Impact Award organizată de Impact Hub Bucharest și susținută de Fundația ERSTE şi-a desemnat câştigătorii. În cadrul unei ceremonii ce a avut loc la finalul săptămânii trecute, patru idei de afaceri sociale au fost premiate cu 18.000 lei.
Cele trei proiecte câştigătoare desemnate de juriu au fost Panic Helper, COBI Bicycle şi The CAN. Acestea au fost premiate fiecare cu câte 5.000 lei. Proiectul „Vreau Morcov Românesc!” a fost votat de către public la secțiunea “Community Award” și a primit un premiu în valoare de 3.000 lei.
Panic Helper
Panic Helper este o aplicaţie pentru smartphone-uri cu sistem de operare Android menită să îţi sară în ajutor atunci când te afli în pericol. Această aplicaţie poate fi folosită de orice persoană care deţine un smartphone.
COBI Bicycle
COBI este primul centru de reciclare a bicicletelor din România, care recondiţionează biciclete şi le vinde online la un preţ avantajos studenţilor cu venituri medii, care studiază la universități din Bucureşti. Prin produsele şi serviciile oferite COBI Bicycle ajută studenţii să îşi personalizeze bicicletă, promovează un stil de viaţă sănătos și încurajează protecţia mediului prin reciclarea creativă.
The Collective Art Neighbourhood (The CAN)
The CAN (The Collective Art Neighbourhood) este un proiect independent sub umbrelă căruia se desfășoară două direcții de lucru, The CAN: InResidence și The CAN: OpenHouse. The CAN: InResidence este un program de rezidență dedicat artiștilor internaționali din domeniile artelor vizuale și performative, teatrului și filmului. The CAN: OpenHouse este deschis către varii experiențe colaborative cu festivaluri de film locale, companii de teatru independent și inițiative culturale conexe, având ca scop crearea unui alt fel de Hub cultural în București și un model ușor exportabil.
„Totul a început de la o ora de psihoinventică unde trebuia să generăm idei de aplicații mobile. Au fost prezentate mai multe idei, printre care și aceasta. Am gândit aplicația „Panic Helper” pornind de la utilitatea acesteia pentru cei aflați în pericol. Ideea este deja în mare parte implementată, însa mai trebuie puțin finisată.
Acum, ar trebui sa lucrăm mai mult la partea de business. Sperăm ca până la sfârșitul lui septembrie să avem disponibilă o versiune a aplicației. Prin intermediul Social Impact Award am reușit să ne facem cunoscută aplicația la câteva sute de oameni, am primit sugestii de îmbunătățire și am cunoscut oameni interesanți cu care vom colabora pe viitor. “a declarat Cosmin Didii de la Panic Helper, unul dintre câștigători.
În afară de cei trei câștigători aleși de juriu, publicul din România a fost invitat să aleagă ideea preferată prin vot la secţiunea Community Award. Însumând 780 voturi în perioada 8-21 mai, proiectul câştigător la secţiunea “Votul Publicului” a fost „Vreau Morcov Românesc!”.
Vreau morcov românesc!
Proiectul are în vedere furnizarea de „snack-uri” sănătoase la automat pentru studenți/angajați, aflați într-un mediu urban dens (universități, corporații).. Furnizorii vor fi aleși din spațiul rural românesc pentru a susține astfel proiectele agricultorilor și pomicultorilor autohtoni.
Cei 4 iniţiatori ai ideilor câştigătoare urmează să petreacă 3 luni în cadrul comunităţii Impact Hub Bucharest, unde vor avea ocazia să asimileze cât mai multe cunoştinţe şi să înceapă să îşi pună ideile în practică.