• Centrele se află în județele Vâlcea, Dolj, Ialomița, Cluj și Vaslui
Cinci centre de tip „Școală după Școală” din mediul rural au fost dotate cu echipamente IT, mobilier și rechizite, beneficiarii acestei schimbări fiind 150 de copii din familii defavorizate din comunele Scundu, județul Vâlcea, Breasta, județul Dolj, Roșiori, județul Ialomița, Cămărașu, județul Cluj și Pungești, județul Vaslui. Proiectul face parte din programul Investiție în Mediul Rural, al Fundaţiei Vodafone România și este derulat în parteneriat cu Fundaţia World Vision România. Finanțarea acordată de Fundația Vodafone România pentru acest proiect se ridică la peste 630.000 lei.
Dotarea centrelor a fost adaptată la nevoile copiilor și constă, printre altele, în laptopuri, tablete, imprimante, boxe portabile, aplicații educaționale, pachete complete de table interactive, bănci individuale și scaune cu înălțime reglabilă, parchet, dulapuri și saltele de relaxare pentru copii. Acestora li se adaugă rechizitele de care copiii au nevoie în activitatea școlară, ei urmând să beneficieze, de asemenea, de luni până vineri, de un prânz cald servit în centre.
Programa centrelor include atât activități de remediere școlară la limba română și matematică, cât și activități nonformale. Programul are și o componentă pentru cadrele didactice, prin care 10 dintre profesori participă la cursuri de formare periodice, precum și modulul Școala părinților, care îi ajută pe părinții celor 150 de copii să își îmbunătățească abilitățile și comportamentul parental.
Decizia Fundației Vodafone România de a investi în centrele de tip „Școală după Școală” se bazează pe rezultatele studiului „Investiţie în educaţia copiilor din mediul rural” realizat în prima parte a anului 2017. Conform acestuia, peste două treimi din unitățile de învățământ din mediul rural se confruntă cu cel puţin un factor de risc educațional, cum ar fi rezultate slabe la evaluarea națională, risc de abandon școlar, rate ridicate de absenteism și repetenție, și cu unul sau mai mulți factori de risc socio-educaționali, cum ar fi elevi proveniți din familii dezavantajate economic sau spații și dotări materiale insuficiente. Studiul, care poate fi citit integral aici, recomandă centrele de tip „Școală după Școală” ca soluție de prevenire a abandonului școlar.