Procentul tentativelor de fraudă înregistrate în 2007 în magazinele online care folosesc soluţia ePayment a fost de 1,5% din numărul total al comenzilor efectuate cu card bancar, anunţă GECAD ePayment, integrator de soluţii de comerţ electronic. Toate încercările de fraudare au fost respinse.
“Printre cele mai frecvente situaţii pe care le-am întalnit în 2007 se numără cazurile în care copiii au folosit cardurile părinţilor pentru a face achiziţii pe Internet şi cele în care s-au încercat plăţi cu carduri furate, îndeosebi carduri emise în Statele Unite. Alte tentative de fraudare au implicat conturi de PayPal alimentate cu carduri furate sau chiar conturi de PayPal internaţionale furate, precum şi tentative de fraudă prin conturi bancare virtuale, din afara României”, declară Cristian Badea, CIO ePayment. Din numărul total al încercărilor de fraudare, cele mai multe au vizat segmentul telecomunicaţiilor, urmat de e-tail. Astfel, din totalul tentativelor, 42% au avut ca obiectiv produsele şi serviciile telecom iar 31% sectorul de retail online. Serviciile turistice şi de transport au atras doar 8% dintre tentativele de fraudare înregistrate şi respinse de sistemul ePayment.
“Cei care încearcă să fraudeze au câteva ţinte predilecte: magazinele de unde îşi pot efectua reîncărcare electronică pentru cartele preplătite, magazinele care vând produse electronice şi IT dar şi operatorii aerieni de pe site-urile cărora încearcă să îşi plătească biletele de avion cu carduri furate”, adaugă Cristian Badea.
Dacă în cazul sectorului telecom, din totalul fraudelor care au vizat acest segment, 62% au fost “asigurate” de infractorii care au dorit să îşi cumpere credite pentru cartele prepay, în ceea ce priveşte retailul online, majoritatea tentativelor, adică aproximativ 76%, au vizat magazinele IT, fiind vorba, în mod surprinzător, de site-uri mai puţin cunoscute.
“La o primă vedere, un magazin de talia eMAG.ro ar fi atractiv pentru cei care intenţionează să producă astfel de fraude, însă suntem plăcut surprinşi să vedem că procentul tentativelor în cazul nostru este minim – 2%. Înainte de a folosi soluţia ePayment, aveam acces la probele tentativelor de fraudă şi putem confirma că starea nivelului de infracţionalitate este puerilă. Soluţia ePayment este sigură şi serverele sunt securizate, iar de când colaboram cu GECAD ePayment avem ca rezultat rata extrem de bună de finalizare a plăţilor”, a declarat Radu Apostolescu, Director Divizie Brand, eMag.ro
Conform reprezentantului eMAG, aparent, comunicarea pe Internet poate fi vulnerabilă, însă comunicarea între calculatorul clientului şi serverul de procesare se realizează pe un protocol total diferit faţă de cel al afişării unei pagini oarecare. Acest tip de comunicaţii a ajuns la un nivel inalt de securitate.
Chiar dacă 1,5% este un procent mic de tentative de fraudă nu înseamnă că magazinele sau consumatorii ar trebui să fie mai puţin vigilenţi în ceea ce priveşte securitatea site-urilor sau a cardurilor personale. Cumpărătorii ar trebui să ştie câteva reguli de bază pentru comerţul pe Internet: să nu lase niciodată cardul la vedere sau să transmită datele altcuiva, nici măcar prin email, să se asigure de seriozitatea şi legitimitatea site-ului de pe care cumpără şi să îşi înscrie cardul în sistemul 3D Secure pentru un plus de siguranţă.
Motivele pentru care românii fraudează sunt multiple. “Mulţi încearcă să fraudeze pentru distracţie, din sărăcie sau pur şi simplu pentru că îşi imaginează că pot. Mulţi se cred la adăpost în spatele monitoarelor şi nu îşi dau seama că vor fi prinşi. În acelaşi timp, infractorii nu conştientizează întotdeauna seriozitatea faptei”, afirmă Cristian Badea.
În România, tentativa de fraudă online se pedepseşte cu închisoare de până la 12 ani. Cazurile sunt anchetate de către Direcţia Generală de Combatere a Crimei Organizate şi Antidrog din cadrul Poliţiei Române.
{mosloadposition user10}