Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

15 ani de la primul iaurt Danone fabricat in Romania

Primele iaurturi Danone au fost produse la București, pe data de 15 mai 1999, sub brandurile Natural și Delicios. Un an mai târziu compania devenea lider de piață în categoria lactatelor proaspete, în România. Astăzi, 1 din 2 iaurturi consumate în România este produs de Danone, iar dobândirea și păstrarea poziției de lider reprezintă în sine o istorie pe care o puteți descoperi aici.

Cu o expertiză internațională de aproape 100 de ani în producerea de iaurturi, lider mondial pe categoria de lactate proaspete, Grupul Danone a demarat investiţia în Romania, în 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni, care nu mai funcționa la acel moment. Fabrica din București a fost apoi reabilitată şi echipată cu linii moderne de fabricaţie, integrate într-un sistem automat de programare, operare şi control al proceselor de fabricaţie. Investiția inițială a fost de 18 milioane dolari.

Investițiile în operațiunile din România au continuat de-a lungul celor 15 ani, atingând în prezent peste 300 milioane lei. Prezenţa Danone în România înseamnă mult mai mult decât procesarea laptelui în iaurt: reprezintă o contribuţie la crearea de noi locuri de muncă, la dezvoltarea fermelor româneşti, la dezvoltarea reţelei logistice – Danone fiind prezent în peste 10.000 magazine din toată țara, la susţinerea proiectelor sociale şi comunitare și contribuții importante prin taxele și impozitele plătite către statul român, care se ridică la 235 milioane lei în ultimii 15 ani (fără TVA). Prin programele de sprijin pentru micii și marii fermieri, peste 22 milioane lei au fost investite în dezvoltarea producției autohtone de lapte.

În ultimii 15 ani Danone a fost locomotiva dezvoltării categoriei de lactate proaspete în România, prin informare și educație, dar și lansarea de noi game de produse cu valoare adăugată pentru consumator, așa cum sunt: Cremosso, un iaurt foarte cremos și consistent, pe piață din anul 2000, Activia, cu bacterii probiotice, din anul 2001, iaurtul Danonino pentru copii, cu calciu și vitamina D, din 2007 sau OIKOS, iaurt sățios bogat în proteine, în 2013. “Danone – cred că a fost aici dintotdeauna”, „pentru mine, iaurtul începe cu Danone”, „am crescut cu Danone” – sunt expresii pe care le-am auzit adesea de la consumatorii de iaurturi și care reflectă istorii personale de viață ce se întind pe o perioadă mai mare de un deceniu.

Compania se mândreşte cu echipa pe care a construit-o de la zero în România și care astăzi numără peste 500 de persoane. Peste un sfert dintre angajaţii firmei din 1999 lucrează încă în companie, în echipa de producţie, laborator, vânzări, financiar, mentenanţă, şoferi pe cisternele de lapte sau manageri proveniți din aceste departamente operative.

„Lucrez la Danone din februarie 1999. Participarea la naşterea unei companii mi-a adus o mare bucurie. Este grozav să ştii că, prin munca şi responsabilitatea ta, milioane de români se bucură de un iaurt gustos şi sănătos în fiecare zi. Atunci când se întâmplă să ne fie mai greu, ne gândim la feţele fericite ale copiilor care vin să viziteze fabrica şi ne povestesc ce mult însemnăm pentru ei şi cum au crescut cu laptele şi iaurturile de la Danone. Sunt mândră de colegii mei, suntem o echipă extraordinară, ne bizuim unii pe ceilalţi, ne ajutăm şi nu există obstacole pe care să nu le putem depăşi împreună,” povestește Erika Iordache, actualmente Manager Reglementare și Relații Instituționale în Danone România.

„Primul lot de iaurt l-am vegheat peste noapte, în timp ce fermenta. Voiam să ne asigurăm că va ieşi perfect, aveam încredere că va fi aşa, dar ştiam, la fel ca şi acum, că succesul depinde de noi şi eram hotărâţi să facem totul ca la carte,” îşi aminteşte George Alexe, coordonator atelier producție, și adaugă: „15 mai, 15 ani e o sărbătoare pentru noi, timpul a trecut incredibil de repede, mă gândesc cum m-a transformat apartenenţa la Danone, cât de mult am crescut ca experienţă, încredere în forţele proprii, responsabilitate şi stimă de sine. ”

Actualul director general al companiei, Dieter Schulz, care este responsabil pentru activităţile Danone din România, Bulgaria, Grecia şi ţările din regiunea Adriaticii, declară: „Am toate motivele să fiu mândru de cei 15 ani de reuşite aici, în România. Am parcurs un drum lung de la primul iaurt produs în 1999. Prin muncă multă, investiții continue și pasiunea pentru cele mai bune iaurturi de pe piață, am reușit să ajungem lider în categoria iaurturilor. Fabrica noastră are cea mai bună performanță europeană, folosim cel mai bun lapte de la fermele românești și brandurile noastre sunt alegerea preferată pentru români de toate vârstele. Dar cel mai mult sunt mândru de echipa Danone România – pasiunea pentru iaurt și calitate este o inspirație și face parte din fiecare dintre iaurturile noastre. Privesc spre viitor cu încredere în oamenii noștri, în puterea noastră de inovație și în angajamentul nostru de a contribui ca România să fie o națiune care se bucură de mai multă sănătate.”

Bucuresti, 15.05.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.