2009 este un an de sarbatoare pentru Audi. Acum 15 ani, in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1994, debuta pe piata un model care avea sa devina peste ani un adevarat simbol al elegantei segmentului premium: Audi A8.
La acel moment, A8 il inlocuia in gama Audi pe V8. Audi A8 nu venea insa doar cu o noua denumire, fiind modelul care a inaugurat in gama celebrul Audi Space Frame, tehnologia sub care au fost produse ulterior toate celelalte modele ale liniei si a carui principala caracteristica este utilizarea extensiva a aluminiului la constructia masinilor. Conceptul din care deriva noua "nava amiral" Audi s-a numit Audi ASF (Audi Space Frame), acesta fiind prezentat cu o jumatate de an mai devreme, la Frankfurt ’93.
Noul Audi A8 aducea cu sine si noua nomenclatura Audi, particula "A" (de la Audi) asezata in fata unei cifre fiind pastrata cu succes de atunci si pana astazi pentru linia de autoturisme cu doua sau trei volume.
Alegerea cifrei 8 regasita in denumire a fost, pe atunci, datorata faptului ca noul model dispunea de un V8 de 4.2 litri si 299 de cai putere.
O alta noutate absoluta lansata in 1994 odata cu noul A8 a fost cutia de viteza Tiptronic, care de atunci si-a facut loc in absolut toate modelele gamei.
{mosloadposition user10}