- 586 de profesori din 14 școli din București și Ilfov au primit instruire pentru dezvoltarea și modernizarea actului educațional
- În școlile din clusterul București – Ilfov învață 6.500 de copii de toate vârstele școlare
- Peste 100 de profesori au participat la mai mult de 500 de ore de formare pentru evaluarea și îmbunătățirea competențelor de literație la copii
14 școli și grădinițe din București și județul lfov primesc sprijin pentru modernizarea actului educațional și tranziția către digitalizare într-un program de patru ani, Edu Networks. Programul Național pentru Transformarea Educației din România este coordonat de 9 organizații non-profit și vizează 586 de cadre didactice active în școli din Capitală și împrejurimi. Cele 14 școli sunt susținute de Apa Nova, printr-o investiție de 600.000 de euro.
În ultimul an, 1 din 3 copii din întreaga lume a rămas în afara sistemului de școlarizare, din cauza pandemiei globale. Conform testelor PISA, în țara noastră, 42% dintre copiii de 15 ani se confruntă cu analfabetismul funcțional. În acest context, Programul Național pentru Transformarea Educației din România are ca scop aducerea școlilor la standarde ridicate de digitalizare, micșorarea decalajelor de literație pentru elevi și dezvoltarea gândirii critice a acestora, dar și dezvoltarea abilităților de management școlar pentru directorii acestor unități.
Cele 14 școli din clusterul București și Ilfov sunt implicate în procese de învățare, organizate în trei piloni majori, prin intermediul cărora beneficiază de sprijin pentru îmbunătățirea rezultatelor școlare, de resurse educaționale de calitate și de profesori mai bine pregătiți. De asemenea, prin intermediul Programului Național pentru Transformarea Educației este vizată și scăderea absenteismului și a abandonului școlar.
Pe durata celor patru ani, cât sunt implicate în programul Edu Networks, unitățile școlare din București – Ilfov primesc susținere din partea Apa Nova. Valoarea totală a investiției se ridică la 600.000 de euro.
„Obiectivul acestui parteneriat a fost și este sprijinirea transformării sistemului educațional din România într-unul care să promoveze leadershipul, performanța, spiritul de echipă și inovația. Apa Nova a susținut constant învățământul din România și demersurile de modernizare ale acestuia, iar acest parteneriat este încă o dovadă a preocupării noastre pentru învățământul românesc. Motivația investițiilor făcute de compania noastră în perfecționarea sistemului educațional este legată, în primul rând, de responsabilitatea social corporatistă pe care o avem, educația fiind una dintre direcțiile noastre principale de CSR. Credem că educația este singura metodă prin care putem să ne dezvoltăm ca țară și tocmai de aceea susținerea unor astfel de programe este foarte importantă. Ne dorim excelență în educație, iar acesta este un program complex, care vizează performanța în actul educațional, prin punerea elevului în mijlocul atenției”, a spus Irina Munteanu, Deputy General Manager Apa Nova București.
91% dintre elevii implicați în Edu Networks au accesat școala online în perioada pandemiei
Școlile implicate în Programul Național pentru Transformarea Educației parcurg Pilonul de Educație Digitală pentru a facilita tranziția către digitalizare. Profesorii, în egală măsură, învăță cum să utilizeze cât mai eficient instrumentele digitale. Fiecare școală trece printr-un proces de evaluare, pentru a fi stabilit corect nivelul de digitalizare și pentru a primit sprijinul de care are nevoie pentru îmbunătățirea nivelului competențelor digitale ale profesorilor, dar și ale elevilor.
În clusterul București – Ilfov, evaluarea nivelului de digitalizare s-a făcut pentru nouă școli și 280 de cadre didactice, iar 116 profesori au participat și la ateliere de pedagogie digitală.
Mai mult, în cazul școlilor din București și Ilfov, în lunile martie – iunie 2020 gradul de participare a elevilor la școala online era de 77%. Ca urmare a parcurgerii Pilonului de Educație Digitală, în perioada septembrie 2020 – ianuarie 2021, gradul de participare al elevilor la școala online a crescut până la 91%.
100 de profesori au fost instruiți pentru evaluarea și diminuarea decalajelor de literație în școlile din București și Ilfov
Programul Național pentru Transformarea Educației implică și un Pilon de Literație, prin intermediul căruia profesorii sunt instruiți cu privire la modul în care pot evalua competențele de literație (scris și citit) și cum pot diminua decalajele, acolo unde este necesar. Scopul pilonului este ca niciun elev de nivelul clasei a IV-a să nu fie în situația în care să nu știe să scrie și să citească. Pentru a atinge acest obiectiv, cadrele didactice participă la programe de formare, au la dispoziție resurse de literație, dar și materiale didactice și cărți.
Astfel, 100 de educatori și învățători din școlile din București și Ilfov au participat la peste 500 de cursuri de formare, prin intermediul cărora au învățat cum să ofere sprijin copiilor și cum să îi ajute în procesul de îmbunătățire a competențelor de literație. În total, 1.730 de elevi au beneficiat de testare pentru determinarea nivelului de literație (teste BRIO).
Management performant prin Academia de Leadership și Management Școlar
Directorii școlilor implicate în Edu Networks sunt instruiți pentru dezvoltarea competențelor de management prin Academia de Leadership și Management Școlar. Acesta este cel mai modern program de dezvoltare a abilităților de leadership pentru sistemul educațional din România. Prin intermediul său, directorii sunt ajutați să își dezvolte competențele necesare pentru a conduce unitățile școlare din care fac parte într-un mod eficient și aliniat cu noile cerințe ale societății.
Fiecare director are parte de coaching sau mentorat de la un profesionist din mediul de business, dar și acces la o serie de programe de training și experiențe de dezvoltare profesională. Astfel, din clusterul București – Ilfov au fost implicați 14 directori, care au parcurs peste 33 de ore de învățare în domenii precum Project Programme Management, conducerea școlilor, planificarea învățării, gândire antreprenorială și altele.