- Gândit cu scopul de a da forță vocilor femeilor, studiul #HereToBeHeard a inspirat 10,319 femei din 88 țări să atragă atenția asupra necesității unei schimbări sistemice
- Noul raport oferă recomandări practice pentru eliminarea barierelor care împiedică femeile să își atingă întreg potențialul
- Pentru Victoria Mars, campania #HereToBeHeard este un “instrument puternic de schimbare” și face un apel către comunitatea de business să acționeze
- Zuzana Losakova, director Corporate Affairs subliniază că Mars Europa Centrală continuă să susțină egalitatea de gen
- Daria Maslovskya, director People & Organization atrage atenția asupra importanței de a cunoaște nevoile angajaților
Mars, Incorporated prezintă rezultatele campaniei #HereToBeHeard, un studiu global de ascultare, cu scopul de a da forță vocilor femeilor – indiferent de rasă, vârstă, sexualitate, religie sau dizabilitate – și de a genera, astfel, un dialog despre o societate mai inclusivă. Lansat într-un moment în care impactul disproporționat al pandemiei COVID-19 asupra femeilor a întors în timp cu 136 ani¹ progresul în ceea ce privește egalitatea de gen, raportul își propune să susțină avansul în acest domeniu.
În doar trei luni, 10,319 femei din 88 țări au participat la campania globală de crowdsourcing, răspunzând la întrebarea: “Ce trebuie să se schimbe pentru ca mai multe femei să își poată atinge potențialul maxim de dezvoltare?”. Prin răspunsuri scurte sau relatări extrem de personale, femeile au cerut o schimbare sistemică din partea angajatorilor, guvernelor, comunităților și bărbaților pentru a elimina barierele care le stau în cale. Rezultatul este un raport inspirațional care provoacă societatea să asculte, să învețe și să facă mai mult pentru promovarea egalității de gen. Studiul este parte din platforma Mars Full Potential, care vizează acțiuni de egalitate de gen din cadrul companiei.
Pentru acest raport, Mars a colaborat cu Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) de la Universitatea Oxford, Facultatea Saïd de Business, dar și cu analiști externi pentru analiza cantitativă. Echipa de la Oxford a identificat că 80% dintre femei au menționat că doresc eliminarea discriminării sistemice și a stereotipurilor de gen, 79% dintre acestea au cerut oportunități egale în carieră, iar 65% și-au exprimat dorința de implicare în procesul decizițional. Mai mult, 71% dintre femei au subliniat faptul că bărbații joacă un rol critic – ca aliați sau ca bariere către progres.
Victoria Mars, membru al familiei Mars și ambasafor al programului Mars Full Potential program: “Am primit răspunsuri de la femei din întreaga lume, care ne-au împărtășit poveștile, ideile și ambițiile lor, dar și frustrările lor. Este o întrebare simplă, dar profunzimea și amploarea răspunsurile au fost inspiraționale, provocatoare și sensibilizante. Companiile trebuie să acționeze pentru a face o diferență. Mars rămâne pe deplin angajat în acest demers și încurajăm companiile, guvernele și partenerii din societatea civilă să adopte măsuri și să investească în ceea ce contează cu adevărat. Sper ca cele 10.000 de voci să fie un instrument puternic pentru schimbare.”
Ce poate face mediul de business
La nivel global, pandemia a clătinat statutul femeii la locul de muncă, fiind cauza care a dus la pierderea a 64 de milioane de locuri muncă și pierderea a cel puțin 800 miliarde USD în venituri – echivalentul Produsului Intern Brut a 98 țări la un loc.² Acest exod masiv de talent și potential reprezintă nu doar o pierdere tragică, dar și o responsabilitate socială indiscutabilă a companiilor, care trebuie să contribuie la redresare, creând mai multe oportunități, pentru ca toate femeile să se dezvolte.
Mars va lua în considerare concluziile studiului #HereToBeHeard – care include și vocile a mai mult de 1,200 de angajați (denumiți Asociați) – pentru a decide și implementa noi politici și acțiuni în cadrul platformei Mars Full Potential, lansată în 2020 și care vizează acțiuni de egalitate de gen. De atunci, Mars a adoptat o serie de acțiuni cu scopul de a susține oportunitățile de dezvoltare a femeilor în cadrul companiei, a comunităților și pieței de muncă. Mars și-a propus să ajungă la 100% echilibru de gen în cadrul echipelor de leadership.³ În primul an, compania a înregistrat un progres important: echilibrul de gen în echipele de leadership a crescut de la 43% la 50% astăzi.
Zuzana Losakova, director Corporate Affairs Director, Mars Europa Centrală: “Suntem recunoscători fiecărei femei care a contribuit la această inițiativă, inițiativă care și-a propus să asculte diferitele opinii și experiențe de viață ale femeilor din întreaga lume. Aceste 10,000 voci ne ajută, în cadrul Mars, la setarea priorităților și suntem încântați să continuăm munca pentru egalitatea de gen. În Europa Centrală, Mars și-a propus să atingă echilibrul în ceea ce privește egalitatea de gen în cadrul echipei de leadership și suntem mândri că 4 din 9 membri sunt femei. La Mars, ne dorim o lume în care fiecare să poată prospera într-o societate inclusivă.”
Daria Maslovskya, director Resurse Umane (People & Organisation), Mars Europa Centrală: “Am fost profund impresionați de puterea din spatele vocilor auzite și, conform studiului, recunoaștem că munca noastră nu se încheie aici: continuăm să consolidăm fundamentele stabilite cu Asociații noștri. Rezultatul studiului reprezintă un semnal de alarmă pentru companiile din întreaga lume – să asculte și să acționeze ca atare. Vom continua să prioritizăm nevoile Asociaților noștri și, ceea ce aceștia au nevoie în această perioadă, este un mediu de lucru flexibil. Practica din cadrul companiei prevede discuții constante atât cu echipele cât și cu managerii acestora, pentru a ne asigura că toată lumea este auzită. În Europa Centrală, de exemplu, Asociații au parte de flexibilitate prin opțiunea de a opta pentru poziții cu ore reduse sau chiar part time, totul pentru a-i susține.”
Pentru a ne ajuta la promovarea egalității de gen – pentru a asculta, a învăța și a face mai mult, accesați www.mars.com/heretobeheard.
Împreună, putem să ne asigurăm că mai multe femei își vor atinge întreg potențialul.
Despre #HERETOBEHEARD
#HereToBeHeard este o campanie globală Mars, Incorporated care vizează schimbarea în ceea ce privește inegalitatea de gen, susținând astfel egalitatea de gen, unul din Obiectivele Națiunilor Unite de Dezvoltare Sustenabilă. Este parte din Full Potential, platforma Mars care vizează acțiuni cu scopul de a împuternici femeile și de a elimina discriminarea de gen din cadrul companiei, din comunitățile din care ne aprovizionăm și din modul în care gândim campaniile publicitare. Pentru mai multe informații despre campania #HereToBeHeard și raportul BSR, dar și un update despre platforma Mars Full Potential, accesează mars.com/heretobeheard.
Toate femeile care au răspuns în cadrul campaniei #HereToBeHeard ne-au dat acordul pentru a utiliza răspunsurile înregistrate sau scrise.
Mars în România
Mars a intrat pe piața din România în 1994. Din 2016, filiala din România este organizată sub umbrela Mars Multisales Central Europe, care include și piețele din Ungaria, Cehia, Slovacia. Cu 540 de angajați (denumiți Asociați), organizația din Europa Centrală operează în prezent în trei categorii: dulciuri (ciocolată, gumă & bomboane), food (orez și sosuri) și hrană pentru animale. Mai mult, Mars operează în regiune două dintre cele mai mari fabrici ale sale în aceste segmente, incluzând o fabrică în Csongrád-Bokros Ungaria, care produce mâncare uscată și recompense pentru animale și, de asemenea, o facilitate de producție pentru dulciuri fără ciocolată care include și centrul de dezvoltare pentru dulciuri din Poříčí nad Sázavou din Republica Cehă.
¹ https://www.weforum.org/agenda/2021/04/136-years-is-the-estimated-journey-time-to-gender-equality/
² https://www.oxfam.org/en/press-releases/covid-19-cost-women-globally-over-800-billion-lost-income-one-year
³ Gender Balanced is defined as 40 – 60% of any one gender, in Leadership Teams with 5+ Associates