Hour of Code (Ora de Programare) a sosit și suntem încântați să dezvăluim peste 100 de noi activități, ce își propun să demonstreze cum poate fi utilizată tehnologia pentru a face bine.
Anul acesta profesorii și elevii participanți la Hour of Code pot alege dintre cele 100 de activități Hour of Code, inclusiv 30 tematice care își propun să dovedească că tehnologia poate schimba lumea în bine. #CSforGood! (#tehnologiepentrubine).
Săptămâna educației în tehnologie și programare (Computer Science Education Week) are loc anul acesta în perioada 9-15 Decembrie, iar la eveniment sunt așteptați să participe profesori și elevi din toată țara.
Elevii de astăzi vor fi cei care rezolvă problemele viitorului, inovatorii și factorii de decizie de mâine. Cu cât educația IT este mai vizibilă și mai accesibilă, cu atât mai mulți elevi își pot descoperi o pasiune și o carieră în acest domeniu. Și cu atât mai mult tehnologia și soluțiile de mâine vor fi mai incluzive, mai diverse și cu un impact pozitiv mai mare pentru generațiile următoare.
Oricine dorește să organizeze o oră de programare poate să aleagă o activitate, din cele disponibile pe pagina oficială HourofCode.ro sau Hourofcode.com, secțiunea “ACTIVITĂȚI”.
Cu mai mult de 600 de tutoriale, toată lumea poate găsi activitatea perfectă. Tutorialele pot fi filtrate după vârstă, clasă, nivelul de pregătire al elevilor și dispozitivele la care are acces clasa. Ca întotdeauna, avem și activități care funcționează offline sau fără calculatoare, pentru zonele țării unde nu există computere sau internet.
Tutorialul Hour of Code: Dance Party a inspirat zeci de milioane de elevi din întreaga lume să danseze și să programeze anul trecut și abia așteptăm ca elevii din România să descopere toate noutățile pe care le-am pregatit în acest an!
Iată doar câteva dintre ele:
• Un nou bloc de programare! Acest nou bloc va permite elevilor să combine mișcările de dans ca niciodată, astfel încât să puteți crea mișcări de dans și mai elaborate!
• O progresie mai eficientă și mai amuzantă a lecției! Planul de lecții din acest an pune accent pe interactivitate și permite elevilor să se distreze mai mult cu coregrafia de grup.
• Avem un personaj nou! Faceți cunoștință cu Sloth, desenat și trimis de Genevieve P. de la Herbert Hoover Școala Gimnazială din Edison, SUA.
Pentru că tema din acest an este “Tehnologie pentru bine” vă invităm să vizitați code.org/oceans pentru a încerca cel mai recent tutorial al nostru, care îi învață pe elevi despre inteligența artificială și machine learning, în timp ce programează un bot pentru a sorta peștii din coșul de gunoi.
În România la Adfaber, tocmai am încheiat 3 dintre cele mai importante competiții naționale de programare ce au avut ca tema generală folosirea tehnologiei pentru îmbunătățirea vieții oamenilor.
Cu foarte mare bucurie dorim să vă prezentăm doar câteva dintre creațiile și performanțele elevilor români în programare și robotică.
În cadrul competiției de robotică Arduino, elevi de liceu din România au venit cu soluții funcționale pentru rezolvarea problemei traficului din orașele aglomerate.
Iată doar câteva dintre proiectele realizate de elevi de liceu, proiecte ce arată nu doar interesul elevilor români pentru tehnologie, ci mai ales pe nivelul extraordinar la care aceștia pot ajunge, dacă li se oferă resursele necesare pentru învățare. Le mulțumim profesorilor care i-au mentorat și le-au fost alături în cadrul acestui proiect.
În competiția App Inventor – fii eroul orașului tău, elevii de liceu au arătat cum pot rezolva cu ajutorul tehnologiei, probleme reale din comunitatea lor sau probleme cu care se confruntă România.
Cel mai apreciat proiect, aplicația MoBike reprezintă mai mult decât o platformă de închiriere de biciclete. Reciclarea, reducerea emisiilor de dioxid de carbon și adoptarea unui stil de viață sănătos sunt conceptele care se află la baza proiectului. Cele două eleve care au creat aplicația spun că ‘‘Prin aplicația MoBike nu am încercat să atingem imposibilul, dar pentru început vrem să generăm o schimbare cel puțin la nivel local. Pentru a diminua emisiile de dioxid de carbon ale autoturismelor poți închiria o bicicletă, poți recicla deșeurile și reutiliza energia.’’
În cadrul competiției naționale “Învață să programezi cu Alice”, Elevii au arătat cum poate tehnologia îmbunătăți experiența de învățare, prin lecții interactive programate de elevi în platforma Alice.
Atât elevii de liceu, cât și cei de gimnaziu au transformat, prin intermediul platformei Alice, materia lor preferată de la școală, într-un joc sau într-o lecție interactivă. Universul, educația rutieră, matematica sau informatica au fost doar câteva dintre temele proiectelor cele mai apreciate de juriu.
Sponsorii Hour of Code de anul acesta sunt: Code School Clubs, Banca Transilvania, Bosch și Bitdefender.