În Europa, 77 000 de femei mor în fiecare an din cauza cancerului la sân. În România, cancerul mamar reprezinta a doua cauza de mortalitate în rândul femeilor, 6 500 de personae fiind diagnosticate în fiecare an. Cu toate ca se observa o scadere a ratei mortalitatii, femei din ce în ce mai tinere sunt victime. Printre factorii care pot favoriza dezvoltarea acestei boli se numara sarcina tardiva si lipsa activitatii fizice.
Peste 10 000 de euro au fost directionati catre Institutul de Oncologie din Bucuresti ”Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu” pentru achizitia de proteze mamare, cu sisteme speciale de sustinere si consiliere pentru femeile aflate în tratament. Distributia eficienta a echipamentelor achizitionate se va face cu sprijinul asociatiei P.A.V.E.L., care desfasoara activitati de sprijinire a copiilor bolnavi de cancer si a familiilor acestora. O proteza mamara costa 100 de euro.
Donatia a fost facuta în cadrul primei editii Casiopeea, crosul destinat luptei împotriva cancerului de sân, organizat de Camera Franceza de Comert si Industrie din România (CCIFER), alaturi de Comitetul Olimpic si Sportiv Român si Primaria Municipiului Bucuresti, pe 10 octombrie, în Parcul Herastrau. Peste 1 600 de persoane au alergat în Herastrau, pentru o cauza nobila. Dintre acestea, aproximativ 900 au fost femei. Printre cei care au alergat pe 10 octombrie se numara : Fabrice Cambolive (Renault Group Romania), Frederic Bellon (GDF SUEZ), Marina Otelea (Medicover), Marie Sarraute (Groupama Asigurari), Octavian Morariu (presedinte al Comitetului Olimpic si Sportiv Român) si sotia sa, Nicoleta Morariu, Laura Badea (campioana olimpica).
„Lansam o provocare tuturor barbatilor sa se alature acestei cauze. Desi este un eveniment dedicat femeilor, fiecare dintre noi avem o mama, o sotie sau o sora si trebuie sa fim solidari cu eforturile de diagnosticare precoce a acestei maladii”, a declarat dl Bruno Roche, presedinte CCIFER.
Medicover a fost unul dintre sponsorii principali ai evenimentului si a premiat primii zece clasati prin vouchere pentru mamografii gratuite. Printre companiile care au oferit cadouri câstigatorilor se numara: Renault Group, Natural Paris, Moa, World Class Academy.
17 companii s-au înscris in Corporate Challenge cu peste 1.000 de participanti. Cei mai multi dintre alergatori au fost de la GDF SUEZ, Renault Group si BRD – Groupe Société Générale, companii care au si sponsorizat acest eveniment alaturi de Apa Nova Bucuresti, Carrefour, Groupama, Cora, Decathlon, Institutul Francez Bucuresti.
O conferinta de presa va fi organizata pe 23 noiembrie, ora 12.30, la Institutul Oncologic "Prof. Dr. Alexandru Trestioreanu", adresa Soseaua Fundeni nr. 252, sector 2, Bucuresti, în prezenta beneficiarelor, a partenerilor si sponsorilor.