Pe măsura ce organizaţiile caută modalităţi pentru tăierea costurilor fără a-şi limita abilităţile de execuţie şi inovaţie, soluţiile de teleprezenţă devin un instrument necesar pentru desfăşurarea afacerilor.
Directorii IT se confruntă cu provocarea de a instala rapid teleprezenţa în interiorul organiziţiei pentru a obţine imediat profitul pe investiţie (ROI) prin costurile reduse şi productivitatea crescută – şi identificarea distribuitorilor care oferă soluţiile care vor aduce continuu avantajul competitiv maxim.
Cu experienţă în comunicarea video de peste 10 ani, Polycom are cea mai extinsă linie de soluţii de teleprezenţă şi expertiza în a oferi suport tehnic directorilor IT pentru a lua cea mai bună decizie de cumpărare. Pentru a evalua nevoile de teleprezenţă ale unei organizaţii, Polycom recomandă directorilor IT să aibă în vedere următoarele întrebări:
Ce este teleprezenţa?
Unii distrubuitori afirmă că teleprezenţa este o tehnologie complet nouă şi diferită, pe de-o parte din motive de marketing şi pe de altă parte pentru a justifica de ce sistemele de teleprezenţă nu funcţionează atât de bine (sau deloc) cu cele două milioane de sisteme standard de video conferinţă care există în prezent.
Teleprezenţa reprezintă o experienţă de comunicare vizuală excepţională, care face posibile întâlnirile faţă în faţă indiferent de distanţa la care se află utilizatorii, ca şi cum vorbitorii s-ar afla în aceeaşi încăpere. Pentru a crea o experienţă de teleprezenţă naturală cu toţi indicatorii senzoriali prezenţi în întâlnirile faţă în faţă, este nevoie de o arhitectură completă High Definition, care combină voce HD, video HD şi conţinut HD cu o infrastructură care suportă High Definition.
Polycom este singura companie care poate oferi toate aceste elemente pentru toate soluţiile de teleprezenţă, de la teleprezenţa personală (prin desktop), până la teleprezenţa de grup şi singura soluţie de teleprezenţă imersivă. Polycom este lider în industria teleprezenţei, cu o expertiza evidenţiată prin soluţiile care pot satisface diferite aplicaţii şi bugete, precum şi nevoile de spaţiu ale consumatorilor.
Cum poate teleprezenţa să-mi facă afacerea mai productivă?
Pe măsură ce soluţiile video devin omniprezente şi necesare pentru afaceri într-o lume globalizată, teleprezenţa ar trebui să facă parte din strategia de comunicare a oricărei companii. Pentru a motiva angajaţii să fie mai eficienţi, mai productivi şi să comunice faţă în faţă cu partenerii şi clienţii, indiferent de locaţia acestora, este esenţial ca diferitele medii de lucru să fie susţinute de teleprezenţă. Într-adevăr pentru a maximiza profitul pe investiţie prin productivitate şi eficienţă organizaţională, teleprezenţa trebuie să fie folosită nu numai de membrii conducerii, dar şi de echipele din celelalte sedii şi filiale sau chiar de acasă.
Pentru a determina expertiza unui distribuitor de teleprezenţă, trebuie să fiţi atenţi la produsele pe care le oferă care ar trebui să suporte aplicaţiile din sectoarele verticale precum cel guvernamental, medical, judiciar şi educaţional, dar şi din domeniile centrale ale afacerilor – resursele umane, administraţia şi sectorul operaţional.
Care este diferenţa dintre experienţa teleprezenţei comparată cu videoconferinţa tradiţională?
Teleprezenţa se foloseşte de tehnologia HD pentru a oferi o experienţă de comunicare naturală şi reală care oferă oamenilor posibilitatea să se întâlnească faţă în faţă, chiar dacă ei nu sunt prezenţi fizic în încăpere – o experienţă care îmbunătăţeşte colaborarea între echipe şi reprezintă o alternativă viabilă călătoriilor de afaceri. Pentru a reda experienţa unei întâlniri reale, sunt necesare capabilităţi de voce HD, conţinut HD şi infrastructură HD, nu doar video HD.
Este uşpr să te conectezi de la un sistem de teleprezenţă personal la alt sistem de teleprezenţă al clienţilor, partenerilor sau distribuitorilor?
Soluţiile de teleprezenţă bazate pe standardele acceptate de comunicare vizuală asigură experienţe excepţionale indiferent de locul unde se realizează conectarea sau dacă soluţiile aparţin aceloraşi distribuitori sau nu. Cu toate acestea, este important de menţionat că atunci când protocolul Session Initiated (SIP) se conectează cu sisteme ale altor distribuitori din locaţii multiple, cifrarea conversiei s-ar putea să nu fie posibilă, afectând securitatea. Soluţiile de conţinut între diferite locaţii pot fi de asemenea imposibile din acelaşi motiv. În plus, unele soluţii de teleprezenţă au nevoie ca videoconferinţele între soluţiile distribuitorilor diferiţi să fie conectate printr-un bridge central sau gateway, şi nu direct. Acest lucru înseamnă că utilizatorii pot fi nevoiţi să cumpere un bridge de conferinţă, chiar dacă nu au nevoie să plaseze telefoane multipoint.
Prin oferirea soluţiilor bazate pe standarde deschise care suportă aplicaţii din diferite medii de lucru, Polycom este partenerul de încredere pentru distribuitorii Comunicării Unificate (CU), providerilor şi partenerilor, precum Microsoft, HP, IBM, Juniper, Siemens Enterprise Communication Group, Avaya şi BroadSoft.
Prin intermediul acestor parteneriate strategice, sub umbrela Polycom Open Collaboration Network (POCN), consumatorii au acces la soluţii standard care funcţionează cu sistemele pe care le au deja. Acest lucru înseamnă că utilizatorii nu trebuie să-şi înlocuiască investiţiile existente pentru a obţine avantaje competitive semnificative ale soluţiilor de teleprezenţă, video şi voce.
De cât timp este nevoie pentru recuperarea profitului pe investiţie prin teleprezenţă?
În timp ce cheltuielile pe călătoriile de afaceri aduc un profit rapid pe investiţie pentru teleprezenţă, organizaţiile realizează beneficiile semnificative asociate cu reducerea timpului neprodoctiv al angajaţilor şi emisiilor de carbon. În plus, teleprezenţa dă posibilitatea companiilor să facă mai mult cu mai puţin, prin maximizarea accesului la resursele globale şi punerea echipelor în contact direct care îşi pot împărtăşi asftfel cunoştinţele oricând şi oriunde.
Odată cu înmulţirea soluţiilor video, este posibilă garantarea investiţiilor în soluţiile de teleprezenţă pe viitor?
Pentru a asigura alinierea soluţiilor video la nevoile business, este foarte important ca platformele de teleprezenţă oferite de distribuitori să demonstreze protejarea investiţiilor prin integrarea soluţiilor video actule (adică toate produsele să poată funcţiona împreună fără să fie nevoie de un bridge central sau gateway); precum şi compatibilitate cu cele aproape două milioane de sisteme video care funcţionează la momentul actual în lumea întreagă.
Atunci când alegeţi să faceţi o investiţie, căutaţi distribuitorii care deţin numeroase drepturi video exclusive şi care pot furniza rezoluţie HD care suportă până la 1080p atât în infrastructură, cât şi în puncte terminale. Pentru a asigura profit maxim pe investiţie este de asemenea esenţial ca utilizatorii să poată experimenta teleprezenţa indiferent de mediul de lucru pe care îl aleg – fără protocoale sau asistenţă IT.
Cum pot fi soluţiile de teleprezenţă optimizate pentru performanţă?
Dacă un sistem este cu adevărat interoperabil, îşi va menţine capabilităţile native pentru fiecare sistem nou conectat – incluzând calitatea video şi audio, soluţiile de conţinut, securitatea şi siguranţa. Este de asemenea important să considerăm soluţiile de teleprezenţă care interoperează cu alte tehnologii vitale pentru comunicarea vizuală eficientă, precum software pentru colaborarea video prin desktop, soluţiile de înregistrare şi managementul conţinutului video. Soluţia de teleprezenţă a unui distribuitor trebuie să fie implementată cu uşurinţă în universul comunicării unificate (CU) şi să se integreze cu aplicaţiile business precum Microsoft Outlook.
Ce soluţie de teleprezenţă este cea mai potrivită pentru mine?
Polycom oferă un portofoliu complet de soluţii de teleprezenţă High Definition prin protocoalele de internet, de la teleprezenţa personală până la soluţiile de teleprezenţă imersivă.
Teleprezenţa imersivă
Soluţiile de teleprezenţă imersivă Polycom oferă o experienţă naturală cu vedere panoramică a încăperii de la distanţă, pentru interacţiune realistă a tuturor participanţilor la întâlnire. Poţi vorbi şi citi limbajul non-verbal al participanţilor la discuţie, ca şi cum te-ai afla în aceeaşi încăpere.
Teleprezenţa de grup
Prin soluţiile High Definition Polycom pentru grupuri se pot lua decizii colaterale, mult mai rapid şi în cunoştinţă de cauză.
Teleprezenţa personală
Soluţiile de teleprezenţă personale oferă o experienţă clară, HD la birourile de acasă, în locaţiile filialelor şi oriunde altundeva.
Cum poate fi determinată interoperabilitatea unei soluţii de teleprezenţă?
Distribuitorii care nu au aderat la standardele deschise de comunicare vizuală susţin că de vină este interoperabilitatea, când de fapt perfomanţa sistemelor este redusă atunci când au loc telefoane multipoint cu sistemele altor distribuitori. Într-adevăr aceste sisteme au o calitate video şi audio foarte scăzută, ceea ce face comunicarea imposibilă. Pentru a vă asigura ca telefoanele pot funcţiona atât în interiorul organizaţiei, cât şi în exterior, căutaţi soluţiile care folosesc tehnologia standard de comunicare vizuală (video H.264, conţinut H.239, criptare AES, etc.).
Ce impact va avea introducerea teleprezenţei asupra infrastructurii IT existente?
Acolo unde videoconferinţele sunt deja folosite, introducerea soluţiilor de teleprezenţă standard este relativ uşoară. Cu toate acestea soluţiile de teleprezenţă ale unor anumiţi distribuitor folosesc o platformă de telefonie specifică. De aceea, ar putea fi nevoie de un upgrade al platformei sau infrastructurii pentru suportarea aplicaţiilor de teleprezenţă. De aceea, este mai bine să alegeţi acele soluţii care interoperează cu reţele multiple astfel încât organizaţia nu va fi limitată la o singură platformă.
De ce este nevoie pentru a folosi sistemele de teleprezenţă?
Ca şi în orice altă reţea, telefoanele prin teleprezenţă au nevoie să fie manageriate astfel încât să livreze performanţă maximă; de aceea căutaţi un distribuitor care oferă produse cu reţele de infrastructură specializate care prioritizează şi echilibrează traficul video cu celelalte aplicaţii.
Specificaţiile de management ale reţelei ar trebui să includă integrare automată cu instrumentele deja existente, precum şi aplicaţii de administrare centrală. Pentru teleprezenţa imersivă, distribuitorul ar trebui să ofere capabilităţi full Video Network Operations Centre şi suport tehnic pentru întreaga durată a investiţiei dumneavoastră.
{mosloadposition user10}