Publicul din România este invitat să îşi voteze ideea favorită
Fundația ERSTE și Impact Hub București anunță finaliştii competiției Social Impact Award, ediția 2014. Zece idei de antreprenoriat social propuse de studenți din România intră în etapa finală de jurizare. Cei trei câştigători ai competiţiei vor fi selectaţi de un juriu multidisciplinar şi anunţaţi în cadrul unei ceremonii de premiere care va avea loc pe 21 mai, la Impact Hub București. Proiectele câștigătoare vor fi premiate cu 5.000 lei fiecare.
În perioada 8-21 mai, ideile finaliste vor participa și la o etapă naţională de vot public. În această fază, publicul din România este invitat să aleagă ideea preferată prin vot la secţiunea Community Award pe pagina: //socialimpactaward.ro/community-voting/. Echipa câştigătoare la secţiunea “Votul publicului” va fi premiată cu 3.000 lei.
Cele zece proiecte finaliste care pot fi votate în cadrul Community Award sunt enumerate mai jos în ordine alfabetică:
Agrobid
Proiectul propune dezvoltarea unei platforme online de comerț pentru fermieri, în vederea încurajării micilor întreprinzători din zonele rurale, unde se remarcă un procent ridicat al şomerilor.
Car’dapt
Proiectul a fost generat ca o soluție pentru problema numărului mare de autovehicule din oraș și are la bază conceptul de car sharing. Car’dapt oferă celor care dețin mașini oportunitatea de a reduce costurile de întreținere și utilizare, iar celor care doresc să se deplaseze în oraș le oferă o alternativă la transportul în comun și la transportul cu taxiul, variantă accesibilă, la prețuri competitive.
COBI Bicycle
COBI este primul centru de reciclare a bicicletelor din România, care recondiţionează biciclete şi le vinde online la un preţ avantajos studenţilor cu venituri medii, care studiază la universități din Bucureşti. Prin produsele şi serviciile oferite COBI Bicycle ajută studenţii să îşi personalizeze bicicleta, promovează un stil de viaţă sănătos și încurajează protecţia mediului prin reciclarea creativă.
Dansăm pentru VIITOR!
Proiectul își propune să vină în întâmpinarea nevoilor tinerilor abuzați în familie, aflați acum în centre de plasament. Prin intermediul dansului, îmbinat cu exerciții de dezvoltare personală, tinerii instituționalizați vor putea să-și gestioneze nivelul de agresivitate și să renunțe la comiterea de acte deviante.
GREENAF
Ideea principală a proiectului este reutilizarea bunurilor din gospodării. Inițiatorii proiectului își propun să colecteze bunurile pe care locatarii vor să le arunce și după repararea sau recondiționarea acestora să le comercializeze la prețuri reduse.
INNOVATIVE DOC REVIEW
Proiectul urmărește îmbunătățirea serviciilor medicale din cadrul clinicilor și spitalelor medicale din București, fiind un suport atât pentru personalul medical, cât și pentru pacienți. INNOVATIVE DOC REVIEW oferă medicilor și pacienților un produs de responsabilitate socială, un instrument de optimizare a serviciilor medicale și un sistem de evaluare a performanței sociale accesibil tuturor indivizilor.
Panic Helper
Panic Helper este o aplicaţie pentru smartphone-uri cu sistem de operare Android menită să îţi sară în ajutor atunci când te afli în pericol. Această aplicaţie poate fi folosită de orice persoană care deţine un smartphone.
Stuffain
Proiectul STUFFAIN are în vedere valorificarea stufului ca resursă naturală specifică zonei Deltei Dunării și transformarea unui meșteșug local într-o sursă de venit pentru locuitorii comunei Murighiol, județul Tulcea.
The Collective Art Neighbourhood (The CAN)
The CAN (The Collective Art Neighbourhood) este un proiect independent sub umbrela căruia se desfășoară două direcții de lucru, The CAN: InResidence și The CAN: OpenHouse. The CAN: InResidence este un program de rezidență dedicat artiștilor internaționali din domeniile artelor vizuale și performative, teatrului și filmului. The CAN: OpenHouse este deschis către varii experiențe colaborative cu festivaluri de film locale, companii de teatru independent și inițiative culturale conexe, având ca scop crearea unui alt fel de Hub cultural în București și un model ușor exportabil.
Vreau morcov românesc!
Proiectul are în vedere furnizarea de „snack-uri” sănătoase la automat pentru studenți/angajați, aflați într-un mediu urban dens (universități, corporații). . Furnizorii vor fi aleși din spațiul rural românesc pentru a susține astfel proiectele agricultorilor și pomicultorilor autohtoni.
Cele zece idei finaliste vor fi evaluate de un juriu multidisciplinar format din 10 membri cu experienţă în diverse domenii de activitate, dar cu interese comune în zona de antreprenoriat social. Dintr-un număr total de 37 de aplicaţii înscrise în perioada 12 martie – 15 aprilie, au fost alese cele mai bune 10 idei de antreprenoriat social. Pe parcursul perioadei de depunere a ideilor, 120 de studenţi au participat la 3 workshop-uri pregătitoare organizate la Bucureşti. În cadrul workshop-urilor, antreprenori sociali locali, reprezentanţi ai mediului ONG, facilitatori cu experienţă dar și foști câștigători ai Social Impact Award au oferit studenţilor know-how, feedback şi inspiraţie.
Despre competiţie
Competiţia a fost lansată în 2009 în Austria de către Institutul de Antreprenoriat Social şi Inovaţie al Facultăţii de Ştiinţe Economice şi Administrarea Afacerilor din Viena.
Ediția din România este sprijinită de KissFM în calitate de partener media principal.