– Swimathon București demonstrează de nouă ani bucureștenilor că sunt o comunitate de suport pentru oraș –
Fundația Comunitară București a încheiat cea de-a noua campanie de fundraising pe platforma Swimathon București. Campania de anul acesta a creat rezultate fără precedent: 806 oameni au strâns 1.052.938 de lei de la 6.879 de donatori, în nouă săptămâni.
Este cea mai mare sumă strânsă vreodată de Swimathon București sau de orice alt eveniment sportiv din România.
Donația medie din acest an este 144 de lei.
Cea mai mare donație de la o persoană fizică este de 5.000 de lei.
20 de proiecte din 25 s-au apropiat, au atins ori depășit obiectivul de strângere de fonduri.
Cea mai mare depășire a unei campanii de strângere de fonduri este a Asociației Little People, care a strâns cu 230% mai mulți bani decât obiectivul financiar stabilit inițial.
Organizațiile care au strâns peste 100.000 de lei pentru proiectele lor sunt: Asociația Casa Bună, Asociația Dăruiește Aripi și Asociația CONIL.
În 2021, Swimathon București a fost fără limite. 806 de înotători-fundraiseri, câini, pisici, rațe sau iepuri au înotat și strâns bani în apă sau pe uscat, online sau offline. În paralel, au organizat drumeții pe munte, vânzări de prăjituri, provocări, plimbări cu caiacul, licitații de tablouri, concerte în apartamente sau 24 de ore de înot în Dâmbovița, pentru că generozitatea nu se măsoară în kilometri înotați, ci în banii strânși și în valuri de bine.
“În 2020, am mers mult pe umor, iar în campania prezentă am introdus și alte sentimente. Au fost postări care au îndemnat la reflecție și la compasiune față de adolescenții pentru care facem fundraising. Dar am recreat împreună cu rățușca scene din filme sau picturi cunoscute. Oamenii sunt încântați de rățușcă, o recunosc ca parte integrată din campanie și-mi spun că donează pentru ea,” spune Roxana Irinei, cel mai bun fundraiser individual, pentru Asociația Ajungem Mari.
“În această campanie de fundraising ne-am propus să ne distrăm și să râdem. Oamenii din echipele noastre au nevoie de provocări să se deschidă, să se gândească la idei și activități creative pentru proiectul nostru. Când ești entuziasmat, oamenii au încredere în tine și donează. Entuziasmul nu se mimează și nu se fabrică – acesta este ingredientul nesecret al succesului. Și dă rezultate.“ Anca Elena Sandu, coordonatoarea proiectului “Casa Bună în Nucșoara”, pentru Asociația Casa Bună, proiectul care a strâns cele mai mari donații din această ediție.
“În pandemie, toți cei din sectorul ONG ne-am temut că vom vedea o scădere a generozității românilor, care se vor concentra mai mult pe siguranța proprie. Dar acest lucru nu s-a întâmplat, dimpotrivă”, a declarat Alina Kasprovschi, director executiv al Fundației Comunitare București. “Ediția din acest an a Swimathon București este încă o dovadă că, din ce în ce mai mult, oamenii înțeleg că donațiile lor ne schimbă în bine societatea. Și că pur și simplu e nevoie de fiecare dintre noi, pentru un oraș și o țară mai bune, în loc să așteptăm mereu pe altcineva să vină să ne rezolve problemele.”
Swimathon este un eveniment de strângere de fonduri care folosește înotul ca pretext, pentru a demonstra bucureștenilor că pot deveni împreună o comunitate de suport pentru oraș. Echipa Fundației Comunitare București oferă un cadru atractiv și relaxat pentru a promova și susține financiar inițiative locale, iar de nouă ani, înotători amatori, persoane cu dizabilități, înotători de performanță, persoane publice, seniori, copii, câini și pisici fac valuri atât în social media, cât și în bazin.
Fundația Comunitară București organizează Swimathon din 2013. În opt ediții a coordonat 2.500 de oameni, care au înotat și au strâns peste 860.000 de euro de la 26.000 de donatori.