Bulgaria ?i scandalul brandului turistic
Cu siguran?? v? aminti?i cu to?ii povestea brandului turistic al României ?i faimoasa frunz? cump?rat? de-a gata ?i ultrafolosit? înainte de a poposi în logoul acum utilizat de noi pentru a ne promova frumuse?ile patriei printre amatorii de c?l?torii din alte ??ri. Ei, se poate ?i mai r?u, ?i anume ca nou lansatul logo s? semene extrem de mult cu cel al altei ??ri, cum se întâmpl? cu brandul turistic al Bulgariei.
Vecinii no?tri deja investigau posibile nereguli în modul în care a fost aleas? firma ce urma s? se ocupe de dezvoltarea Brandului Bulgaria, existând suspiciuni de conflict de interese. Ca s? fie totul ?i mai frumos, logoul proasp?t lansat seam?n? foarte tare cu cel al Kârgâzstanului. Nu se ?tie cine a copiat pe cine, pentru c? la cele dou? logouri s-a lucrat în paralel, dar la sfâr?itul zilei Bulgaria a lansat dup?, deci problema de imagine e a lor.
Noul brand turistic al Bulgariei urma s? fie folosit în materiale promo?ionale începând cu toamna acestui an. Spre deosebire de frunza noastr? pe care am pl?tit o avere ?i e folosit? în continuare, Bulgarii au cerut deja un logo ref?cut.
Nu neag? nimeni c? cele dou? logouri seam?n?. Pe de alt? parte, promoveaz? cam acelea?i atrac?ii turistice, iar faptul c? seam?n? nu înseamn? neap?rat c? vreo echip? a furat de la cealalt?. Dar, cum cele dou? produse finite seam?n?, decizia Bulgariei de a cere refacerea logo-ului e deja corect?.
Ce e la fel de important este c?, cel pu?in din declara?iile din pres?, în momentul în care au ap?rut discu?iile pe tema asem?n?rii dintre logo-uri, Delyan Dobrev, Ministrul Economiei, ceruse deja refacerea brandului. Oamenii s-au mi?cat repede, paote dac? ?i cei care au f?cut logo-ul îl livrau mai repede, acum Kârgâzstanul ar fi încercat s? rezolve o criz?.
Sigur, brandul turistic al unei ??ri e mai mult decât un logo ?i un slogan, dar nu ajut? deloc s? existe discu?ii ?i probleme de la început legate de acest aspect vizual extrem de important, partea brandului pe care ?i-o aminte?te toat? lumea.
Ce crede?i, e evident? asem?narea dintre cele dou? logo-uri? Mie mi se pare suficient de mare încât s? justifice reac?ia autorit??ilor bulgare. Ar fi trebuit s? cear? ?i România un alt logo? Ar fi trebuit investigate circumstan?ele ob?inerii proiectului?
Foto - Investor.bg
Daca ma intrebi pe mine, nu e mai rau ca Brand Romania. http://everything-pr.com/romania-touristic-brand/217465/ 🙂
Nu e mai rau ca si fac ceva in directia asta 🙂 Daca il tineau asa, putea sa fie scandal un pic mai mare.
Eu zic ca e mai rau, pentru ca la noi nu era chiar identic si la nivel de slogan si tot. E drept ca nimic, niciodata nu va multumi pe toata lumea, ca atare ca intotdeauna vor exista discutii mai ales la proiecte de asemenea anvergura. Ce este foarte bine – si de invatat pentru multi din exemplul de fata – este ca Bulgaria, inainte ca acest scandal sa escaladeze, a luat masura de a remodela logo-ul pana va ajunge la o varianta care sa multumeasca publicul.