Foursquare, resursa ignorat? cu mare gra?ie de firmele române?ti
Sincer? s? fiu, m? întreb adesea cum de supravie?uie?te foursquare în România, cum de nu pleac? to?i userii pe alte meleaguri, gen Facebook Places, m?car acolo e mai mult? interactivitate. Din fericire pentru Foursquare, mul?i oameni sunt ori competitivi ?i vor mai multe badge-uri, puncte ?i altele asemenea, fie se ata?eaz? repede de un app ?i nu vor s? mai renun?e.
Mi se pare c? în România foursquare e o resurs? complet ignorat?. Magazine, restaurante, baruri, cafenele, hoteluri, firme de tot felul, toate sunt pe foursquare, oamenii vin, î?i anun?? prezen?a, devin primari, iau badge-uri, dar cam atât. Nu tu oferte speciale, nu tu încurajare s? se mai întoarc?, nu tu activitate a brandurilor.
Singura excep?ie de care ?tiu eu este Ramayana. ?i am deja peste 1000 de check-ins la activ, deci m-am plimbat cu foursquare prin multe locuri din Bucure?ti ?i de prin alte ora?e. Pân? de curând, la trei check-ins la Ramayana primeai o înghe?at?. ?i cum localul e deschis tot timpul, erai binevenit oricând. În rest? Nicio mi?care!
S? fie irelevant foursquare ?i de-aia s? îl ignore firmele? N-a? zice. Dintre prietenii de pe Facebook tot mai mul?i migreaz? ?i pe foursquare. Iar pe afar? brandurile sunt interesate. De ce? P?i cu cât mai mul?i oameni spun c? au fost la tine ?i cu cât vin mai des, cu atât mai popular devii. Asta înseamn? c? atunci când alt utilizator caut? ceva prin zon?, vei ap?rea pe lista cu locuri populare. În plus, toate recomand?rile l?sate de cei care te-au vizitat deja vor fi vizibile ?i îl vor influen?a.
Ce pute?i face pe foursquare? Pute?i oferi cadouri sau reduceri la câteva vizite, pute?i organiza promo?ii anun?ate doar pe aceast? re?ea, pe scurt, v? pute?i transforma clien?ii în promotori ai m?rcii ?i serviciilor. Partea frumoas? e c? nu trebuie s? îi convinge?i s? v? reprezinte! O fac deja voluntar! S? lu?m de exemplu primarul. E clar persoana care v? viziteaz? cel mai des. Clar îi place, clar va reveni, de ce s? nu îl recompensa?i ca s? îi stimula?i eforturile de promovare?
Lucrurile sunt destul de simple. Dac? businessul vostru e deja pe Facebook, îl pute?i declara ca al vostru. Procesul dura câteva s?pt?mâni, dar foursquare a introdus de curând o tax? foarte mic?, 10 dolari, pentru a verifica paginile imediat. Dac? sunte?i brand ?i nu ave?i un loc anume de declarat, v? pute?i face o pagina a brandului. Iar apoi, de fiecare dat? când ave?i promo?ii, ele vor fi semnalate pe forusquare.
Da, ?tiu, nu e cel mai u?or lucru din lume s? înv???m cum func?ioneaz? toate re?elele sociale la mod?. Dar m?car pe cele care ne pot aduce rezultate le putem folosi! ?i dac? nu avem timp ?i oameni, clar exist? agen?ii sau consultan?i care ?tiu deja cu ce se m?nânc? cele mai noi feluri!
Interesant, nici eu nu auzisem de foursquare. Parerea mea e ca la noi in general totul ajunge mai greu. Si nu neaparat ca ajunge mai tarziu, problema e in acceptarea lui si imbratisarea ideii noi…