E plin? presa (la noi ?i pe afar?, eu am aflat mai întâi pe agen?iile str?ine) de noua decizie privind promovarea turismului românesc: ne tragem mega-campanie pe Facebook. Se vorbe?te de traininguri din partea Facebook, prima colaborare a lor cu un minister, poten?ial, succes, rezultate. Citeam acest articol în care întrebarea era dac? Facebook e o idee bun? de promovare, speciali?tii r?spunzând…

Ce conteaz? dac? e Facebook o idee bun? pentru turism în general? Întrebarea este dac? va func?iona pentru România. S? ne l?murim un pic: Facebook e un canal de comunicare. Î?i faci pagin?, interac?ionezi sau nu cu oamenii, cumperi publicitate, the whole shabang! Speciali?tii î?i pot explica pe scurt beneficiile, dar ca s? aflii dac? va func?iona pentru promovarea turismului, trebuie s? aflii mai întâi care e strategia, care sunt obiectivele, ce rezultate se a?teapt?, ce efort se va investi.

Facebook-ul ?i online-ul în general fac parte dintr-o strategie de marketing, PR, branding, cum vre?i s? îi spune?i. Strategie de branding pentru care s-au pl?tit, am citi prin ziare, sume enorme. Da, e ok trainingul de la Facebook. Dar cine define?te strategia de marketing ?i PR a ministerului? Se pricep la social media? Vin ?i ei la training-uri?

Pagina va fi lansat? la prim?var?. Rat?m, evident, sezonul de iarn?. Nu-i bai, oricum nu prea concur?m cu Bulgaria, pân? ?i TripAdvisor crede c? sunt printre cele mai tari 10 destina?ii pentru anul viitor…

?i uite cum e cu c?ru?a! Ne gr?bim s? ne d?m cu p?rerea despre rezultate f?r? a ?ti ce se urm?re?te. Mai mul?i turi?ti! OK. Dar cu ce vârste? De unde? Ce s? viziteze?

Turismul românesc ?i graba cu Facebook e doar un exemplu. Ce-i drept anun?ul ne va aduce ni?te aten?ie din multe direc?ii. ?i ce facem cu ea? S-a gândit cineva la pa?ii urm?tori? Dac? tot e lumea cu ochii pe noi, anun??m ceva mega tare pentru iarna asta? Eventual o campanie prin Google ads care s? îi aib? în vizor pe cei care caut? informa?ii despre pârtii de schi, vacan?e de Cr?ciun, etc? Sau a?tept?m cumin?i pân? la prim?var?, poate î?i mai aduce aminte cineva de buzz-ul de acum.

Ne cam gr?bim s? alegem canale de comunicare ?i s? anun??m repede ce avem în plan. Ce promov?m, cui promov?m, ce facem cu awareness-ul generat de anun?, la asta ne gândim mai târziu…

Share