Online-ul nu a?teapt? pe nimeni
Am tot citit în ultimul diverse articole depre promovarea online în general ?i promovarea prin social media în particular. Unele ridic? aceste noi instrumente în sl?vi, anun?ând sfâr?itul oric?rei alte metode, altele le recunosc utilitatea, existând ?i unele ce descoper? ?i analizeaz? pericolele. A?a am ajuns la acest material care vorbe?te despre decizia de a investi în social media pentru c? a?a se poart?. În principiu sunt complet de acord cu materialul. Nu te arunci cu capul înainte pentru c? a?a face competitorul x, când site-ul ?i campania online ar fi o pierdere, pentru c? vinzi mai bine prin alte metode sau pentru c? pur ?i simplu nu ai fondurile ?i personalul pentru a sus?ine ce ai început.
Îns? exist? o chichi??, ca întotdeauna 🙂 . Doar pentru c? nu sunte?i online, nu înseamn? c? nu ave?i clien?i care î?i petrec timpul online. Nu înseamn? c? nu apar nemul?umiri ?i diverse momente tensionate. Faptul c? nu începe?i o campanie de comunicare de propor?ii prin social media nu înseamn? c? nu e nevoie de monitorizare.
Clien?ilor nu le pas? c? nu e un moment bun pentru a investi în online. Dac? au ceva de spus ?i au unde s? o fac?, o vor face. Uneori e de bine, uneori e de r?u. Cert e c? nu trebuie s? a?tepta?i ca o c?utare a numelui firme s? aduc? 5 pagini de articole negative de pe bloguri pentru a în?elege c? v? confrunta?i cu un moment de criz?. Tot ce apare online are prostul obicei de a r?mâne pe undeva pentru perioade extrem de lungi de timp. ?i de ce s? v? lupta?i cu o pat? imens? pe reputa?ia dumneavoastr? investind bugete imense, când pu?in? aten?ie ?i o reac?ie rapid? v? pot aduce mai mul?i clien?i ferici?i, dar mai ales fideli?
Concluzionând, momentul în care “v? lansa?i” în online trebuie calculat cu grij?. Trebuie s? ave?i motive temeinice pentru respectiva investi?ie, scopul dumneavoastr? fiind profitul, nu s? fi?i în pas cu moda. Îns? pân? atunci, online-ul nu trebuie ignorat sau considerat ceva dintr-o alt? lume, care nu v? afecteaz?. De cele mai multe ori impactul este puternic ?i rapid, evenimentele fiind declan?ate ?i gata încheiate mult înainte s? reu?iti s? v? dezmetici?i.
adevar graiesti.. Carrefour parca sunt abonati la mine.. si din pacate numai cu lucruri negative.. iar articolele acolo vor ramane.
Mihai, cam asa e. Si de multe ori suntem mai tentati sa scriem de rau despre firme decat sa descriem si experientele frumoase. Si toate astea raman 🙂
Eu scriu ?i despre lucruri pozitive, dac? am de spus a?a ceva. P?cat c? e destul de rar…
Ovidiu, esti o exceptie 🙂 Mai scriu si eu de bine, cand sunt impresionata de ceva, de rau imi propun sa scriu, dar de multe ori renunt. Insa majoritatea oamenilor trec mai usor peste lucrurile bune, cele rele ii marcheaza, mai ales cand sunt pe banii lor. Si de multe ori le povestesc (online sau nu) si altora.