Poti gasi clienti folosind retelele sociale?
Probabil ati vazut ca si mine o multime de articole despre retelele sociale, despre cum sa relationezi cu alti experti din domeniul tau sau din alte domenii, despre cum sa pui bazele unor relatii valoroase. Dar oare functioneaza? Ajuta promovarea brandului personal atunci cand cauti clienti?
Din proprie experienta va pot spune ca ajuta. Am gasit potentiali clienti pe Twitter, LinkedIn si comentand pe alte bloguri de PR. Acum ca stim ca se poate, cam ce trebuie sa facem ca sa ajungem la aceasta performanta? Va prezint pe scurt cateva idei:
- In primul rand, identificati acele medii sociale care va pot ajuta – un blog, o platforma de microblogging, o retea profesionala, un site de social bookmarking social sau de nisa
- Apoi completati-va cu mare grija profilul. Fac contul acum si ma opup mai tarziu e o strategie care nu functioneaza foarte bine. Prezentati-va calitatile, fara a le exagera si mai ales fara a le inventa. La fel faceti si cu experienta.
- Participati la discutie – daca vorbiti singuri, nu o sa asculte nimeni. Nu veti fi parte a dialogului si incet-incet ceilalti membri va vor ignora. Aveti la dispozitie intrebari si raspunsuri, discutii interactive, articole pe bloguri pe care le puteti comenta, posibilitatile de a incepe dialogul cu ceilalti sunt nelimitate.
- Adoptati o pozitie de expert – raspundeti pertinent la intrebari, cat mai detaliat. Nu e vorba de a prezenta o intreaga strategie, cu exemple si toate trucurile pe care le cunoasteti. Ideea este sa oferiti suficient de mult gratuit astfel incat sa convingeti, dar sa mai existe o parte care sa poata fi vanduta. Si nu uitati, participarea doar de dragul participarii, cand comentariile/raspunsurile nu ajuta pe nimeni, ci sunt acolo sa promoveze cuvinte cheie si link-uri, sunt doar timp irosit.
- Reciprocitatea este principala regula a mediilor sociale – ca sa primesti comentarii, trebuie sa comentezi tu mai intai; ca sa ti se raspunda la intrebari, trebuie sa raspunzi la intrebarile celorlalti, ca sa iti fie recomandati potentiali clienti, trebuie sa recomanzi si tu. Si tot asa.
Acestea sunt doar cativa pasi ce pot fi urmati. Sunt sigura ca ati experimentat si voi. Ce solutii si metode ati identificat pana acum? Ce nu a mers? Va invit sa discutam mai pe larg in sectiunea de comentarii.
e buna o astfel de informatie …Multumesc pentru asta
Vizitati si siteul meu http://www.inside.comze.com
O idee buna este de a initia o discutie pe o tema sau subiect tabu. Atragi imediat atentia si ai posibilitatea de a deschide canale de comunicare cu clientii care ti se par cei mai atractivi
@Horoscop – foarte bun si util comentariu. Se poate insa ca pe viitor sa se utilizeze nume in loc de keyword (mai ales ca de aceasta data oricum fusese luat ca spam comentariul)? Va multumim pentru intelegere.
Poti gasi clienti chiar si fara ajutorul internetului.
Toata chestia este sa iti faci niste carti de vizita mai deosebite si in care sa nu uiti sa treci la antet mica ta afacere.
Clientii nu te vor gasi azi sau maine, dar in timp(luni) … o vor face.