Mediile sociale, Web 2.0 si Politica
Mediile sociale sunt pentru multi locuri numai bune pentru actiuni de marketing si PR. Nu toate campaniile reusesc, nu prea se poate spune sigur ce functioneaza si ce nu, sunt multi entuziasti, dar nu la fel de multi cei care sa adopte aceste noile canale. Se pare insa ca cel putin politicienii din Romania sunt niste deschizatori de drumuri.
In cazul de fata, premierul Tariceanu. Calin Popescu Tariceanu are blog, cont pe Facebook, cont pe Twitter si mai nou, aflu pe twitter de la MaxyRo ca va organiza maine o conferinta video pe Trilulilu. Si astfel am ajuns sa ne mandrim cu primul PM Web 2.0 din UE.
Sa analizam putin cum foloseste domnul Tariceanu noile canale sociale. Atat pe Twitter cat si pe blog se poarta atacurile directe si tonul zeflemitor (vezi referirile la Mircea Geoana), Twitter este insa folosit, urmand exemplul altor utilizatori cu experienta pentru a promova, printre altele, blogul, conferinta video 2.0 de maine, precum si pentru a urmari traseul electoral. Suna putin a Barack Obama reloaded, nu?
Premierul nu-si actualizeaza mesajele pe Twitter prea des: cam o data al doua zile, maxim 2 mesaje pe zi. Prea putine conversatii din ce am vazut pana acum, desi ma asteptam la mai mult, avand in vedere numarul mic de “urmaritori”. Initiativa este laudabila, sper insa ca o analiza viitoare sa nu semene cu cea a site-urilor web ale presedintiei, parlamentului si guvernului.
Si daca vorbim de eficienta, campania online a lui Barack Obama este numai buna de analizat. Sunt multe de invatat, avand in vedere rezultatele ametitoare: 500 de miliioane de mentionari pe bloguri, 137,922 “followers” pe Twitter, 850,000 de prienteni pe MySpace. O analiza mai detaliata, precum si rezultatele adversarului McCain aici.
Conturile sunt usor de facut, trebuie insa apoi utilizate eficient. Din cate se pot observa pana acum, exista eforturi sustinute de promovare in mediile sociale. Asteptam cu nerabdare mai intai competitia si apoi rezultatele. Ar fi interesanta o analiza la sfarsit de campanie, sa vedem cat succes are politicul romanesc in era si lumea Web 2.0. Voi cam ce estimari faceti?
Disclaimer: acest post nu este despre politica sau politicieni, nu imi propun sa sustin pe cineva sau sa fiu impotriva cuiva; doresc doar sa analizez strategiile de relatii publice si marketing folosite in campania de la noi. Asa ca v-as fi profund recunoscatoare daca am sta departe de o dezbatere politica in comentarii π
Parerea mea e ca twit-urile sunt facute de altii. Probabil de stufful de campanie:) Chiar nu il vad pe Tariceanu stand cu telefonul in mana si twitterind. chiar si 2 mesaje pe zi.:)
TheBride´s last blog post..?ah ξn parcare
Foarte posibil. Cine le scrie nu este insa foarte important. Si pe blogul lui Kenneth Cole sunt rar articole scrise de el. Problema este de cum si cand sunt scrise, si cum sunt stimulati celalti utilizatori de Twitter sa converseze.
Draga, scuze ca este din a;t film mesajul meu. Te salut si te instiintez ca ai primit o leapsa la mine pe blog. Cata
Catalink´s last blog post..Leapsa de Craciun
Din cate vad eu, leapsa nu era pentru mine. Dar stii tu cum e cu nimereala π Daca e ok, ma ocup eu π
Ar fi interesant de facut un canal pe Mirc #guvern sa “stea” baietzii online!
“acest post nu este despre politica sau politicieni, nu imi propun sa sustin pe cineva sau sa fiu impotriva cuiva” , sa fim bine intelesi π (chiar mi-a placut partea asta..)
As fi multumita cu site-uri actualizate si bloguri/twitter. Necesita mai putin timp, dar sunt toate eficiente π
Pai ce sa facem, blogul asta este despre PR, nu despre politica, si am preferat sa fim foarte clari de la inceput π
Apropo, v-as ruga sa va semnati cu nume, nu cuvinte cheie pe viitor. Altfel nu va mai lasam comentariile. Mi se pare ciudat sa vorbesc cu Inchirieri masini.