Reguli de neticheta
Am primit astazi un e-mail care incepe: “Sunt XYZ si vreau sa va intreb daca …” (e bine ca macar s-a prezentat )
Am primit mailuri de la necunoscuti care incep cu “Draga Corina”
Am primit si lectii privitor la scrierea unei scrisori, asa cum sunt sigura ca am primit cu totii, fie la scoala sau la un curs de comunicare de afaceri.
Deci nu inteleg unde e sincopa, de unde si pana unde in comunicarea prin e-mail se uita regulile cele mai elementare de “civilizatie epistolara”?
Un mail sau o scrisoare au:
– o formula de salut (de obicei persoana a doua plural, si formulele Stimate domnule X sau Stimata doamna Y insotite de un nume de familie sau de un titlu)
– un continut cu cap si coada, in care propozitiile au subiect si predicat, iar daca se face o lista, elementele listei sunt clar vizibile
– o formula de incheiere
– numele celui care scrie
Nu-i chiar asa de greu. Desigur ca exista si schimburi de mailuri intense, in care conversatia seamana mai degraba cu instant messaging decat cu “Les liaisons dangereuses”, si nu ma refer la rafalele acestea, desfasurate intre persoane care se cunosc.
Ma refer la mailurile in care ti se prezinta o oferta, ti se solicita un serviciu, o colaborare sau o parere, si al caror autor este cineva necunoscut, sau pe care abia daca poti sa il identifici. De ce aici, unde eticheta ajuta la crearea unei prime impresii bune, unde comunicarea trebuie sa fie cat de cat “incadrata” de niste principii sau reguli, acestea sunt incalcate frecvent?
Uneori ma gandesc ca prima sarcina a PR-ului este sa ii invete pe ceilalti sa scrie. Sa scrie texte si sa scrie mailuri. Asta, bineinteles, daca si PR-ul stie cum.
Stimata doamna Corina,
Tin sa va aduc la cunostinta urmatoarele: de curand am citit un articol, al carui continut cred ca vi s-ar parea interesant. Articolul il gasiti aici: http://www.guardian.co.uk/technology/2007/jun/26/g2.onlinesupplement. Autorul articolului, Stuart Jeffries deplange parfumul diplomatic al scrisorilor de altadata.
hai ca te-am tzucat,
Alin
Americanii spun “Great minds think alike”.
cine mai arenevoie de politeturi? te adresezi direct in lumea moderna si fara semnatura 😀
Hi there!
First of all…it’s all true!….prietenul meu primeste mailuri de la clienti care pretind ca au scoli inalte…intr-o zi mi-a aratat un mail si am ramas socata…parea ca a fost scris de o pustoaica de 15 ani: fara cap, fara coada…fara semne, fara logica…bai nene….daca stii ca nu te pricepi in artele scrisului…angajeaza-ti un om care sa iti scrie e-mail-urile…
Salut, sunt curioasa daca iti place acest video :)) http://youtube.com/watch?v=qPMbo13iwGA mie
mi s-a parut o initiativa f buna care consider ca merita sustinuta !
inca o dovada a comunicarii digitale: http://gerhaldernst.wordpress.com/2008/05/28/cum-se-invita-presa-la-un-eveniment/
Consider ca o informatie cuprinsa in maxim doua propozitii (+ un link pt detaliere) e mai eficienta decat o “scrisoare”. In primul rand nu ne plictiseste (si ne salveaza timpul)…
E o mare problema comunicare defectuoasa si ar trebui corectata!
Olivian BREDA´s last blog post..Povestire despre niste boxe Microlab Solo 6 si un Mp3 player buclucas
ce cuuul sunteti cu totii !