Pentru saptamana ce incepe, si saptamanile de tacere care au precedat-o, lecturi interesante:

  • 18 MB de e-mail pe zi. Atat primeste o un cont mediu de mail dintr-o companie din SUA. Cifrele de la noi sunt probabil ceva mai mici dar nu cu mult. Impactul asupra comunicarii este pe masura incarcarii mailboxului. In Fast Company, 3 solutii de la companii care s-au luptat cu problema mailului si care l-au declarat decedat. Si apropo, domnilor manageri si IT manageri, s-ar putea sa fiti nevoiti sa imbratisati ideea de Yahoo! Messenger.
  • Prezentarea perfecta, un deziderat imposibil? Nu si daca urmati sfaturile celor experimentati in prezentari. Pentru inceput, merita urmarita seria “The Perfect Presentation” al revistei “Entrepreneur”, cu sfaturi scurte, simple si eficace despre cum sa sustii o prezentare de succes in mediul de business. Primele 4 parti din seria de 6 sunt aici:

Partea 1: Materials
Partea 2: Technology
Partea 3: Speaking
Partea 4: Practice

Si daca tot vorbim de prezentari, nu-i o idee rea sa aruncati o privire asupra acestui formular de evaluare a prezentarilor, e o initiere buna in cum veti fi evaluati si cum trebuie sa-i evaluati pe cei ce prezinta.

  • Familiarizati-va cu cateva puncte de pornire in abordarea strategica a social media, intr-o insemnare de Jeff Nolan. Am promis ca nu mai scriu atat de mult despre subiect, dar aceasta clasificare si explicare a diverselor forme de social media, insotita de cateva idei privind valoarea lor din perspectiva unei companii e o platforma pentru idei inovative in comunicarea online.
  • Cu siguranta unul din lucrurile pe care trebuie sa le evitam sunt reactiile ironice de tip “Nu mai spune! Chiar asa?” la informatiile continute in comunicatul de presa. Daca nu sunteti convinsi, merita citit articolul “Like, d’oh!” din blogul Word Wise (si daca aveti timp, cititi tot blogul, iar gramatica si vocabularul limbii engleze va vor deveni cu mult mai apropiate). Eu am dat peste momente de genul acest in multe materiale directionatespre presa, si-mi pare rau acum ca nu am o arhiva a “perlelor” sa le impartasesc.
  • Chiar daca piata (si viata) din Romania e diferita, tendintele interesante de peste ocean nu trebuie ignorate. Pew Internet a lansat de curand un raport privind folosirea video-ului online.
  • Cum s-ar putea dezvolta durabil comunicarea interna intr-o companie, in zorii mileniului III? Intrebarea nu-mi apartine mie ci lui Mathieu Janin, blogger elvetian de limba franceza, care prea intr-o insemnare pe blogul sau un articol mai amplu despre comunicarea interna, care rezuma pertinent obiectivele, publicurile tinta si tehnicile pentru succesul initiativelor de profil. Revelatia pentru mine a fost includerea celor pensionati din randul companiei in randul publicurilor interne.
Share