Lumea online “bipaie” in ultimele luni conform frecventei mesajelor pe Twitter. Citesc despre el pe blogurile din blogroll, in special MicroPersuasion si What’s Next, dar nu m-am convins ca pentru mine ar fi un instrument util.
Este clar insa ca aceasta comunicare instantanee despre activitatile si gandurile celor subscrisi nu poate sa ramana fara impact la nivelul PR-ilor si marketerilor. BBC-ul, spre exemplu, foloseste Twitter pentru a comunica breaking news celor inscrisi. Financial Times este si el pe Twitter.
Mai multe detalii despre Twitter, si o analiza a evolutiei acestuia, pot fi citite intr-un articol recent din International Herald Tribune, semnat James Pontin. Variante de exploatare a acestuia sunt enumerate si de B.L. Ochman, autoarea What’s Next, intr-un post provocat de articolul lui Pontin.
Ce cred eu ca va aduce comunicarii Twitter, daca in loc de o moda pasagera printre asa numitii digerati (literati lumii virtuale), se va dovedi un instrument durabil:
1. un accent sporit pe abilitatile de exprimare concisa ale comunicatorilor (limita de 140 de caractere o va impune)
2. cresterea exponentiala in importanta a vitezei de reactie, nu doar in situatii de criza, ci si in preajma unor evenimente si in comunicare in general.
3. pericolul informatiei scoase din context (deja semnalat de Steve Rubel).
Imi imaginez insa cat de interesant ar fi sa ai un CEO pe Twitter.
Il incerc totusi, si ma gasiti pe Twitter la http://twitter.com/CorinaG. Mi-am instalat si un plugin care-mi permite sa postez pe Twitter din search bar-ul de la Firefox. Urmeaza acum integrarea Twitter/blog.
Twit, twit.
Chiar inainte de a posta tu acest material dadusem si eu de un alt articol care aminteste cateva moduri in care se poate folosi Twitter in/pentru marketing. Articolul se gaseste aici si este scris de Rohit Bhargava.
daca nu esti voinikon, fa rost de primul milion, :))
Just got back from a direct marketing conference and the buzz word was web 2.0 (user-driven content). I think Twitter is another attempt to make a buck off of user-driven content. But check out we’re ending up having.
oops my post got cut off.
I was saying “check out how many 2.0s we’re ending up having.”
Click here.
Twitter is:
– addictive
– time consuming
– potentially profitable
– a signal of change in communication (user driven content, and social media in general are slowly altering expectations – we no longer demand objectivity, but instead require multiple perspectives, and require sources to hedge their subjectivity only by acknowledging it).
Thanks, Mana, for the context.
I just read in the Wired this on twitter clones
In cazul in care nu v-ati inchipuit (desi am indoieli) cat de departe poate ajunge gradul de interactivitate al unui instrument gen twitter, aruncati un ochi aici: http://twittervision.com/