Lectia de comunicare numarul 1: nu ascunde PR-ului sau consultantului in comunicare dimensiunea reala a afacerii, problemelor si asteptarilor companiei. Mai ales cand e vorba de o criza.
Ca acesta este un principiu valid sta marturie urmatorul articol aparut in Business Week-ul din aceasta saptamana. Cred ca se constituie intr-un studiu de caz cel putin interesant despre ce sa faci si ce sa nu faci in conditii de criza.
Bazat pe articol, ceea ce merita facut este:
sa fii transparent cu privire la dificultatile cu care te confrunti
sa nu intrerupi comunicarea, mai ales pastrand canalele uzuale
sa accepti sincer criticile
Ceea ce nu trebuie sa faci este:
sa dai informatii gresite / incomplete PR-ului
sa ai o viziune uni-directionala asupra comunicarii, adica doar sa transmiti si nu sa si asculti si astfel…
… sa ignori semnalele venite din partea clientilor, mai ales in stadiile incipiente ale problemei
sa amplifici problemele prin mesajele tale
sa nu te gandesti la felul in care mesajul tau ar putea fi perceput de clienti (vezi exemplul clientului care si-a mutat contul la alt furnizor)
sa iti imaginezi ca o buna comunicare externa e antidotul unui management defectuos.
Leave a Reply