Pregateam un post despre “employment branding” si rolul pe care il joaca PR-ul in creionarea imaginii de angajator a companiei in care activeaza cand am dat peste un articol din “Cotidianul” semnaland un nou site: www.desprefirme.com. Acesta invita oamenii sa dezvaluie realitatea despre firmele in care lucreaza sau in care au lucrat: procesul de recrutare, politici salariale, comportamentul fata de angajati, conditii de munca, capcane contractuale, manageri si alte informatii relevante pentru cineva care vrea sa se angajeze intr-o anumita companie, sau vrea pur si simplu sa-si verse ofurile (imi amintesc de celebrul www.iworkwithfools.com, insa acest site romanesc este mult mai practic si util).

Pe site erau nominalizate multe firme, majoritatea cu minusurile acestora, chiar daca de la lansarea proiectului nu a trecut nici o luna. Exista insa si o functionalitate dictata de decenta, dreptul la replica oferit angajatorului astfel atacat. Extrem de putine firme (una, doua?) l-au folosit. Alo, PR-ul?

Aminteam in postul despre relatiile publice distribuite, cat si in multe interventii in diverse contexte) ca PR-ul in noua lume a mediilor cetatenesti (forumuri, bloguri, site-uri si portaluri tematice etc.) obliga la o extindere a orizontului comunicatorilor. Spre exemplu:

  • monitorizarea aparitiilor companiei trebuie sa includa si mediile online, mai ales dincolo de site-urile de stiri, pentru a vedea ce mesaje si opinii despre companiei si produsele sale se raspandesc din gura-n-gura (sau din post in post). E interesant si sa vezi traseul unei anumite observatii prin spatiul virtual.
  • asa cum angajatii, partenerii si clientii companiei pot folosi diversele instrumente pentru a isi expune parerea despre companie sau despre prestatia produselor acesteia, tot asa si reprezentantii companiei pot uza de aceleasi mijloace pentru a distribui propriul mesaj si a raspunde acuzelor sau laudelor ce li se aduc. Aceasta inseamna deschidere, si dialog.
  • Functia de comentarii de pe site-urile marilor ziare este o mana cereasca pentru cei ce au o opinie contrara, ce nu a fost reflectata de articole. Am folosit-o adesea pentru a completa o informatie necuprinsa in articol din diverse motive, sau pentru a contrazice afirmatiile unui “oponent”, civilizat, cu argumente. Iar aceste raspunuri chiar sunt citite.

Cel mai important este ca universul online ar trebui sa ne creeze obisnuita dialogului, detasarea de mentalitatea mesajelor controlate cu care bombardam (unilateral) presa si celelalte comunitati de interese pe care le curtam. Poate asa, atat PR-ii cat si companiile pe care le reprezinta s-ar expune unui numar mai mic de atacuri.

La fel de importanta este si ideea ca in spatiul virtual nu vorbim de o realitate virtuala, ci se cere aceeasi masura de veracitate pe care o cere deontologia si in comunicarea offline. Daca nu ma credeti, cititi reactiiile de pe www.desprefirme.com la mesajele masluite.

Alo, PR-ul? Ne vedem pe forum!

Share